Gå til innhold

Ringstørrelser

Anbefalte innlegg

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg kunne sikkert lagt denne under et annet forum, men jeg tenker at dere gifteklare har litt peiling :) Jeg har vært og tatt mål til en ring, men havnet midt mellom to størrelser. Størrelse 49 satt fint på fingeren, men jeg sleit litt med å få den av over knokkelen. Størrelse 50 satt også fint, men var mye lettere å få av, men ikke slik at den faller av av seg selv.

Bør jeg velge den størrelsen som er akkurat bittelitt for trang, eller den som er bittelitt for vid? Hva ville dere valgt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville valgt den som var bittelitt vid. Jeg har en ring som er nummeret mindre, og den blir litt stram når jeg er varm på fingrene og når jeg står opp. (Hvis jeg sover med den på) ;)

Skrevet

Jeg hadde samme problem, 49 fikk jeg bare så vidt på, mens 50 satt bra, så jeg gikk for 50. Ca en mnd før bryllupet så jeg på ringene hjemme og tok den på meg, og jeg fikk meg en overraskelse, den falt av fingeren! Jeg må ha vært hoven i fingrene da jeg prøvde den. Gikk til gullsmed for å få den mindre, og da sa han at det ikke var første gang det hadde skjedd.

Så nå har jeg 49, og den sitter som støpt :)

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Takk for svar! Selv om jeg ikke ble særlig klokere :ler2:

Skrevet

Bare et sånn lite tips...

Om ringene er vanskelige å få av vil de på sykehuset (dersom du uheldigvis skulle komme ut for en ulykke og må legges i narkose, klippe av deg ringen... ikke det verste som skjer i slikt tilfelle, men kanskje noe å tenke på.

Gå og prøv en gang til - kanskje fingrene er annerledes da?

Skrevet

Det kan være vanskelig med ringer. Sambo må ha vært hoven da vi prøvde ringer, da vi hentet dem var hans altfor stor. Vi tok den inn to ganger... Nå er den hard å få over knokkelen, men han er så mye tynnere innenfor og ville ha det sånn. Jeg syntes min var ørlite trang med en gang, men har vent meg til den og synes den er helt perfekt nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...