AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #1 Skrevet 6. mai 2022 (endret) Har fått vite at sønnen min på 9 år blir snakket mye stygt om blant mange av foreldrene på kullet seg i mellom. Deriblant er det én mor som har utlevert mitt barn med fullt navn på sin offentlige snapchat og til alle foreldrene, hvor hun beskriver mitt barn som ond og beskriver hendelser som hun mener har skjedd på skolen (blant annet at mitt barn bruker å sparke henne i magen, ta kvelertak på henne og andre grove voldelige ting som jenta hennes tydeligvis går hjem å forteller). I følge skolen har ikke disse hendelse skjedd, og de kjenner ikke igjen påstandene hennes. De sier at de aldri har sett at mitt barn er voldelig mot henne eller at hun har blitt skadet. Lærerne har sagt at dette er en jente som vanligvis er rask med å "sladre" på ting som har skjedd (slik som de aller fleste barna på kullet deres, inkludert mitt eget gjør), så i følge dem er det da rart at hun aldri har fortalt noen lærere at mitt barn har gjort disse alvorlige handlingene, og at de ikke har sett at hun har hatt vondt eller grått eller noe. Det både rektor og lærerene sier er at mitt barn og denne jenta har et veldig "katt-og"-mus" forhold hvor de ofte terger hverandre og plager hverandre gjensidig, men når man prøver å skille dem søker begge til hverandre likevel. De har aldri møttes utenfor skolen. Andre barn har hørt ved flere anledninger at denne jenta bruker å si at "mamma og pappa sier han (mitt barn) er så slem at jeg får ikke leke med han". Rektor har også bekreftet at denne moren har dukket opp ved et par anledninger på skolen, hvor hun har stått å observert mitt barn på så tett nivå at han ble redd. Jeg er ordentlig rådvill over hva jeg kan gjøre. Denne moren går ikke å komme i dialog med, har ved en anledning prøvd det og da kalte hun mitt barn ondskapen selv og at han var livsfarlig som var voldelig mot jenter, og at hun aldri mer skulle høre hennes jente komme hjem å fortelle at mitt barn har rørt henne for da.... Jeg har fått sett snapchattene hun hadde sendt ut da et par foreldrene har tatt vare på dem, og jeg lurer på om det i det hele tatt er lov å utlevere barn på den måten hun gjør? Anonymkode: 6c188...9c1 Endret 6. mai 2022 av Rhodiola for å skifte tittel for ts - Mvh Rhodiola, mod.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #2 Skrevet 6. mai 2022 Jeg hadde ringt politiet pga bildene. Hva gjør skolen med dette? Vi hadde en lignende sak her, men ikke så alvorlig. Ett barn som stadig havnet i konflikter med andre barn, og denne moren tok alle andre barn istede. De fleste i klassen fikk daglig telefoner av henne der hun skjelte oss ut og kom med påstander på hva våre barn hadde gjort mot hennes og andres barn. Alt dette var løgn fra hennes side. (Hun ble avslørt for hun kom med en vill histore om mitt barn som jeg vet 100% ikke stemmer for barnet var ikke på skolen den uka og vi var på ferie.). Her tok rektor og lærer tak i det. (Læreren vår ble faktisk sint på henne, for hun ødela jo klassemiljøet og skapte mye drama blandt foreldrene og barna). Anonymkode: acbce...fe9 9
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #3 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg hadde ringt politiet pga bildene. Hva gjør skolen med dette? Vi hadde en lignende sak her, men ikke så alvorlig. Ett barn som stadig havnet i konflikter med andre barn, og denne moren tok alle andre barn istede. De fleste i klassen fikk daglig telefoner av henne der hun skjelte oss ut og kom med påstander på hva våre barn hadde gjort mot hennes og andres barn. Alt dette var løgn fra hennes side. (Hun ble avslørt for hun kom med en vill histore om mitt barn som jeg vet 100% ikke stemmer for barnet var ikke på skolen den uka og vi var på ferie.). Her tok rektor og lærer tak i det. (Læreren vår ble faktisk sint på henne, for hun ødela jo klassemiljøet og skapte mye drama blandt foreldrene og barna). Anonymkode: acbce...fe9 Er jo helt forferdelig at voksne mennesker får til å oppføre seg slikt, hvordan kan man være så blottet for innsikt? Så fint å høre at skolen deres tok det på alvor, håper det ble bedre da. Her har ikke skolen gjort noe. Vi har hatt tett dialog med dem, og både rektor, kontaktlærer og vikarer er veldig forståelsesfull og sier at de føler seg rådvill, og at de synes barnet mitt blir urettferdig behandlet fordi de overhodet ikke oppfatter han på denne måten. Men fordi det generelt er så mange utfordringer med dårlig klassemiljø på dette kullet (som antageligvis ikke blir bedre av at så mange foreldre snakker stygt om hverandres barn), sliter de med å få til noen tiltak. Kontaktlærer sier at de har hatt dialog med jentas foreldre og at læreren har sagt at i fra at de ikke gjenkjenner påstandene, uten at det har ført noe vei. De vet derimot ikke om at dette har blitt spredt på nett, og om baksnakkingen og at foreldrene utleverer på denne måten. Jeg tenkte også umiddelbart på politiet, må da finnes noen lover mot akkurat dette? Og da tenker også jeg spesielt på at han blir utlevert på den måten på nett. Ts. Anonymkode: 6c188...9c1 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #4 Skrevet 6. mai 2022 Her tror jeg at jeg ville ha meldt saken som 9A-sak - dette er jo nødt for å skape et utrygt skolemiljø for sønnen din, og det kan framtvinge handling fra skolens ledelse (hvis ikke, Statsforvalter). Å spre bilder på en slik måte som denne moren har gjort, vil jeg anta at er ulovlig, og jeg ville ha kontakt politiet om dette. Anonymkode: 5de2f...87f 4 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #5 Skrevet 6. mai 2022 Grusomt å lese dette. Vi har hatt en veldig lik sak på skolen. Tror moren har borderline personlighetsforstyrrelse og bare dikter opp helt syke historier for å få oppmerksomhet eller kansje hun faktisk tror på det selv. Paragraf 9-sak hjalp mye men man blir ikke kvitt problemet som er en mentalt ustabil forelder. Har dere bevis? Skjermdump? Da tror jeg at dere kan kontakte politiet for å be om råd. Men jeg vet ikke om det hjelper. Anonymkode: 4fb5a...f3e 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #6 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Her tror jeg at jeg ville ha meldt saken som 9A-sak - dette er jo nødt for å skape et utrygt skolemiljø for sønnen din, og det kan framtvinge handling fra skolens ledelse (hvis ikke, Statsforvalter). Å spre bilder på en slik måte som denne moren har gjort, vil jeg anta at er ulovlig, og jeg ville ha kontakt politiet om dette. Anonymkode: 5de2f...87f Enig! Meld saken til Politiet i ig med at den hsr spredd seg på sosiale medier. Meld også fra til skolen om at saken er anmeldt Anonymkode: c9fe6...3e4 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #7 Skrevet 6. mai 2022 Ts her. Jeg har snakket med de foreldrene som jeg fikk se screenshot av, og de har sagt at de ønsker ikke å bli innblandet i noe oppstyr der de kan bli lagt skyld på av moren, så de vil ikke sende meg bildene. Anonymkode: 6c188...9c1 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #8 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ts her. Jeg har snakket med de foreldrene som jeg fikk se screenshot av, og de har sagt at de ønsker ikke å bli innblandet i noe oppstyr der de kan bli lagt skyld på av moren, så de vil ikke sende meg bildene. Anonymkode: 6c188...9c1 Men da sier du bare til politiet at de har bildene og så kan politiet skaffe dem! Og snakk med politiet, de kan hjelpe deg og ikke minst komme med gode råd!❤️ Anonymkode: f4066...0ea 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #9 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ts her. Jeg har snakket med de foreldrene som jeg fikk se screenshot av, og de har sagt at de ønsker ikke å bli innblandet i noe oppstyr der de kan bli lagt skyld på av moren, så de vil ikke sende meg bildene. Anonymkode: 6c188...9c1 Folk er så feige at det er en skam! Tenk at de er så fokuserte på seg sjøl at de gir blaffen i det barnet som står utsatt i denne saken. Meld til Politiet og opplys om hvor denne moren har postet og hengt ut dette barnet Anonymkode: c9fe6...3e4 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #10 Skrevet 6. mai 2022 https://www.datatilsynet.no/personvern-pa-ulike-omrader/internett-og-apper/bilder-pa-nett/ Anonymkode: 576a1...6e9 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 6. mai 2022 #11 Skrevet 6. mai 2022 Dette meldere du selvfølgelig til politiet.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #12 Skrevet 6. mai 2022 fungerer det å kontakte nettsteder som for eksempel slettmeg.no eller lignende, for å fjerne søppel og løgner skrever på sosiale medier? Anonymkode: 0ac2a...dde 1
Silva Pluvialis Skrevet 6. mai 2022 #13 Skrevet 6. mai 2022 Kanskje upopulært, men er du sikker på at dette ikke har skjedd? Det er ikke alltid skolen får med seg alt, og det er ikke sikkert barnet heller snakker sant ved konfrontasjon. Jeg sier ikke at barnet ditt har gjort disse tingene. Det har jeg ingen grunnlag for å mene noe om, men jeg ville holdt muligheten åpen. Verken dere eller skolen vet 100 %. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #14 Skrevet 6. mai 2022 Tvillingsjel skrev (9 minutter siden): Kanskje upopulært, men er du sikker på at dette ikke har skjedd? Det er ikke alltid skolen får med seg alt, og det er ikke sikkert barnet heller snakker sant ved konfrontasjon. Jeg sier ikke at barnet ditt har gjort disse tingene. Det har jeg ingen grunnlag for å mene noe om, men jeg ville holdt muligheten åpen. Verken dere eller skolen vet 100 %. Mja, men det er uansett ikke lov for mor å sende slikt på snap. Anonymkode: c70a3...38c 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #15 Skrevet 6. mai 2022 Tvillingsjel skrev (1 time siden): Kanskje upopulært, men er du sikker på at dette ikke har skjedd? Det er ikke alltid skolen får med seg alt, og det er ikke sikkert barnet heller snakker sant ved konfrontasjon. Jeg sier ikke at barnet ditt har gjort disse tingene. Det har jeg ingen grunnlag for å mene noe om, men jeg ville holdt muligheten åpen. Verken dere eller skolen vet 100 %. Vet ikke helt hva du vil fram til med dette innlegget? Spør oppriktig, altså. Ja jeg føler meg helt sikker på det. Problemstillingen her handler om et voksent menneske som regelrett mobber og uthenger et 9 år gammelt barn. Anonymkode: 6c188...9c1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #16 Skrevet 7. mai 2022 Foreldre som henger ut og sprer rykter og dritt om barn bør meldes inn til noen. Dette må stoppes! Foreldrene ødelegger både klassemiljø og for barnet dette gjelder. det er så mange syke foreldre at jeg blir helt skremt! Ta en tlf til skolen og be de ordne opp, om ikke blir saken meldt til politiet og ut i mediene Anonymkode: fa672...ce9
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #17 Skrevet 7. mai 2022 Her ville jeg både meldt til politiet og laget en 9a sak. Til politiet ville jeg både meldt snsppen og hendelsene der hun har skremt ditt barn på skolen. Begge disse tingene er veldig grenseoverskridende, og jeg hadde bedt om et besøksforbud. Da må mor holde seg unna ditt barn. Til skolen hadde jeg påpekt det samme, og lagt fokuset på at dette gir en ytrygg skolehverdag for barnet. Anonymkode: 88f2d...c3e 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #18 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Foreldre som henger ut og sprer rykter og dritt om barn bør meldes inn til noen. Dette må stoppes! Foreldrene ødelegger både klassemiljø og for barnet dette gjelder. det er så mange syke foreldre at jeg blir helt skremt! Ta en tlf til skolen og be de ordne opp, om ikke blir saken meldt til politiet og ut i mediene Anonymkode: fa672...ce9 Enig. Anonymkode: e696b...7b4
minister-mio Skrevet 7. mai 2022 #19 Skrevet 7. mai 2022 Jeg syntes du skal kontaktet politiet angående uthenging på nettet. Skolen må selvfølgelig ta tak når dette menneske møter opp på skolen og skremmer ditt barn. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå