AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #1 Skrevet 6. mai 2022 Gruer meg litt 😅 Er litt redd for å kjøre inn feil og skape en dust situasjon med de andre bilene. Får man klare instrukser fra fergepersonalet? Kjøper man fortsatt billett hos de eller skjer det via app i dag? Tenk om de bare vinker meg inn også misforstår jeg hvor de vinker meg inn hen, huff 😅 Anonymkode: 3ee97...b0a 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #2 Skrevet 6. mai 2022 Hva er det verste som kan skje hvis du skaper en dust situasjon? Noen må kanskje vente i 10 sekunder. Huff, så fryktelig. 😁 Ikke tenk noe mer på det. Dette greier du fint! Jeg kjører ferge hver dag og der jeg ser at noen gjør feil er at de ikke ser på skilting og kjører i feil fil, men det har gjerne lite å si. Hvis du blir redd for å ikke forstå anvisninger fra personalet så ruller du bare ned vinduet, så du kan høre hvis de roper til deg. Anonymkode: 158da...fa0 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #3 Skrevet 6. mai 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Gruer meg litt 😅 Er litt redd for å kjøre inn feil og skape en dust situasjon med de andre bilene. Får man klare instrukser fra fergepersonalet? Kjøper man fortsatt billett hos de eller skjer det via app i dag? Tenk om de bare vinker meg inn også misforstår jeg hvor de vinker meg inn hen, huff 😅 Anonymkode: 3ee97...b0a Går nok helt fint, de fleste ferger (tror jeg) scanner skiltnr og du får faktura i posten? Anonymkode: 4b806...34d
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #4 Skrevet 6. mai 2022 Uff, dette kommer til å ende dårlig. Håper du ikke kjører ut kaia og ender opp i sjøen, eller forveksler drive med reverse og rygger o bilen bak deg. Anonymkode: a8ef0...e12
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #5 Skrevet 6. mai 2022 Hvis det er en stor ferge med rampe, så lar jeg bilen foran meg kjøre nesten helt opp, eller jeg venter så lenge jeg har nerver til å vente mtp på de bak, før jeg kjører. Grunnen er at jeg er nervøs når jeg kjører ombord og helst ikke vil stoppe på en bratt rampe. Mitt tips 😎 Sikkert mange som vil være uenige i tipset fordi de bak må vente, men vil dere helst vente 30 sekunder ekstra, eller foretrekker dere bulk i bilen foran fordi jeg ruller bakover? 😆 Anonymkode: b7b5f...2fb
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #6 Skrevet 6. mai 2022 Følg skilt og tall, bilkøen eller hva mannskapet viser deg, de pleier å peke. De fleste scanner autopassbrikken i dag. Det er som regel også et billettkontor inne på fergen hvis du har spørsmål. Anonymkode: a2340...46f
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #7 Skrevet 6. mai 2022 Det klarer du supert, ts! Hvordan du betaler avhenger av hvor du er og om du har f.eks autopass! Er det betaling med auotpass belastes du i det du kjører inn i kørekkene for fergen, er det betaling hos personell går de enten rundt fra bil til bil og tar betaling eller s betaler du ombord. De som jobber på fergen peker på hvilken rekke du skal kjøre i når du kjører ombord. Det går veldig fint! Anonymkode: 7860a...a0a
Kvinne_med 3 barn Skrevet 6. mai 2022 #8 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Gruer meg litt 😅 Er litt redd for å kjøre inn feil og skape en dust situasjon med de andre bilene. Får man klare instrukser fra fergepersonalet? Kjøper man fortsatt billett hos de eller skjer det via app i dag? Tenk om de bare vinker meg inn også misforstår jeg hvor de vinker meg inn hen, huff 😅 Anonymkode: 3ee97...b0a Føler med deg, så «teit» kan jeg føle meg i nye situasjoner også. Men, opplever jo alltids at det går veldig bra!💕 Bare ta det helt rolig, pust med magen og følg med på tegn fra bemanningen- de vinker deg om bord og peker hvor du skal kjøre. Og som en annen her nevnte; ta deg heller god tid og rull ned vinduet hvis du blir usikker. Dette kommer til å gå veldig bra🤗
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #9 Skrevet 9. mai 2022 Bruker man håndbrekket når man parkerer på ferjen? Anonymkode: 1501d...189
nomore82 Skrevet 9. mai 2022 #10 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bruker man håndbrekket når man parkerer på ferjen? Anonymkode: 1501d...189 Ja.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #11 Skrevet 9. mai 2022 Gud, det verste jeg vet er om jeg kjører liten bil og må opp på den rampen på siden. Bortsett fra det går det greit. Anonymkode: b1b9f...d2b
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #12 Skrevet 9. mai 2022 Dette er de største fallgruvene: - Inne på fergedekket, er det ofte striper i forskjellige farger som deler opp feltene, alt etter om fergen er ment å ta f.eks. 4 rader eller 5 rader med biler i bredden. Noen ganger skal man følge de gule, andre ganger de røde. Det er 50/50, og folk blir sure hvis man ikke følger mønsteret. - Det pleier å være dirigenter som vinker frem trafikken på kaien og inn på fergen. Man må bare kjøre. Stopper man og sveiver ned for å spørre om noe, risikerer man å få masse kjeft og tuting fra bilene bak. - Noen ferger er slik at de ikke bare går mellom 2 fergekaier, men kanskje kjører i en trekant mellom 3 ulike fergekaier. Evt at det er 2 ulike samband fra samme kai, og man må forsikre seg om at man kjører ombord riktig ferge, eller legger seg i riktig felt inne på fergen, samt riktig kø på fergekaien. Ellers risikerer man å bli inneparkert av de andre bilene som har parkert riktig. Og man kommer seg enten ikke ombord, eller av fergen. Og man må holde øye med om fergen først kjører til riktig eller feil kai, så man vet om man skal av på første eller andre stopp. - Lefseutsalget er ofte selvbetjent, og det er viktig å skjønne at man skal scanne og betale selv, istedenfor å stå ved kassen og lage kø, mens man venter på betjening. Da blir det en pinlig situasjon pga. de andre som står bak og venter. - Det er ofte mange etasjer, og lett å gå seg vill. Det tryggeste er kanskje å sitte i bilen eller huske nøyaktig hvor man kom fra. - Det er ikke vits i å gjøre seg kjent med hvor livvester og livbåter er, for dette vil man ikke klare å finne uansett. Går det galt, er man død. - Bølger på sjøen kan få alarmen på bilen til å gå, og lage en pinlig situasjon. Hvis det skjer, er det best å gjemme seg til alarmen stopper og la det gå litt tid til alle har glemt hele alarmen. Hvis ikke vil alle stå og stirre på bilen, og få med seg hvem som er eieren, noe som er veldig pinlig. Anonymkode: a30c1...351
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #13 Skrevet 9. mai 2022 Hvilken fergestrekning er det? Anonymkode: 331a2...7ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå