Gå til innhold

Klær som bare tåler finvask - blir de ordentlig rene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Enkelte kjoler, skjorter osv tåler maks 30 grader og finvask. Jeg kan ikke se for meg at de da blir ordentlig rene? Tenker spesielt på de som har lange ermer..blir det ikke raskt lukt i dem når man ikke får vasket dem skikkelig? 

Anonymkode: adbf5...323

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med den logikken blir ikke ullklær rene. Jeg tenker det kommer an på materialet. Hvis det er bomull og det står 30 grader vinne jeg vasket det på 40 eller 60 for å sikre at det blir rent. Silke, ull og lignende finere materialer blir rent med finvask og lav temperatur. 

Anonymkode: 7204d...390

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De fleste klær blir rene selv på 30 grader... 

Anonymkode: e12c8...2dc

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Enkelte kjoler, skjorter osv tåler maks 30 grader og finvask. Jeg kan ikke se for meg at de da blir ordentlig rene? Tenker spesielt på de som har lange ermer..blir det ikke raskt lukt i dem når man ikke får vasket dem skikkelig? 

Anonymkode: adbf5...323

Bruker du ikke vaskemiddel når du vasker?

Anonymkode: c6edd...65f

AnonymBruker
Skrevet

Ulike kroppsdeler, ulike bakterier. Underbukser nær underlivet, krever høyere temperaturer.

Anonymkode: 79fe3...229

Skrevet

Kunstfiber som polyester, nylon, elastan mm kan få lukt som setter seg i stoffet og som er vanskelig å vaske vekk. Trikset er å vaske disse klærne med en gang de har vært brukt, hver gang. 

AnonymBruker
Skrevet

Som den over meg skriver, må slike plagg vaskes med en gang. Ellers setter lukten seg. Jeg bruker ikke parfyme til plagg som bare kan vaskes på finvask 30 grader, for den lukten sitter i tøyet etterpå når man ikke får vasket det ordentlig.

Ellers pleier jeg ikke svette nevneverdig i fine bluser og slikt som normalt krever den typen vask, så 30 grader holder helt greit til å få det normalt rent.

Jeg ville aldri kjøpt treningstøy som det står 30 grader på da...

Anonymkode: f1471...a02

AnonymBruker
Skrevet
Ullvott skrev (8 minutter siden):

Kunstfiber som polyester, nylon, elastan mm kan få lukt som setter seg i stoffet og som er vanskelig å vaske vekk. Trikset er å vaske disse klærne med en gang de har vært brukt, hver gang. 

Stemmer. Gjort den feilen å vaske treningsskjorta etter ei uke en gang. Stanken forsvant aldri igjen. Den ble kasta 🤢

Anonymkode: 79fe3...229

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...