AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #21 Del Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Aller helst skulle jeg feriert med venninner eller alene. Det ER stress å ha unger. Men heller oppleve stressete hverdag med barn i sydenvarmen enn i regn og kulde i Trøndelag. Da kan jeg i allefall få ha på meg kjole og slikke litt sol mens jeg triller barnevogna eller tørker trass-tårer eller snørr Det føles litt mindre å stå opp klokka seks med små barn som ikke sover når man kan sette seg på en varm terrasse og ha utsikt til en palme eller to. Det å få litt sol og varme gjør underverker, og så slipper jeg å tenke på vasking av klær, betaling av regninger, stelle i hagen eller andre ting man må gjøre i hverdagen hjemme. Så jeg synes familieferie er ålreit - og sparer heller sjalabaisen til høstferien, da jeg reiser på tur med venninnene mine. Anonymkode: a630c...8e4 Enig! Man må bare innse at ferie med småbarn er mer arbeid enn fri, og senke forventningene. Man må også ikke gape over for mye, og ha fokus på gode opplevelser for ungene, og at det ikke blir for travelt. Man kan også legge opp feriene mest mulig etter det man liker selv. Må ikke velge charter, man kan leie på AirBnB og ha leiebil - vips, så har du en helt annen ferie. Eurodisney er strevsomt, men også gøy. Fokuser på å ha det fint med ungene, ikke at du helst skulle vært hjemme. Det blir hva du gjør det til. Vi var i Eurodisney rett før korona, og for ungene var det STORT. Anonymkode: 6e27d...70d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #22 Del Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor gjøre det alle andre gjør? Er jo mye mer spennende å fortelle om en ferie ingen av de andre har vært på. Sovet i tretopphytter, badet i gjettegryter, surfet på Solastranda, gått opp trollstien, vært på elgesafari, kjørt Norge på langs.... Det er jo spennende å fortelle om. Syden er jo syden... varme og strand. Det har vi jo her i Norge også. Anonymkode: 0a99b...047 Nja, den varmen er ikke alltid der, for å si det sånn. Ikke alle bor på Sørlandet/Østlandet. Og å reise på ferie til Sørlandet/Østlandet for oss som bor lengre nord og som faktisk kan ha godt under 10 grader og sidelengs regn i lang tid i strekk i juli, det er dyrere enn å dra til «syden». Anonymkode: 6e27d...70d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 7. mai 2022 #23 Del Skrevet 7. mai 2022 Tråden er ryddet for brukerdebatt, nedsettende og diskriminerende ytringer i tillegg til siteringer av det. Rhodiola, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #24 Del Skrevet 7. mai 2022 Vi har vært flere ganger på vestkysten av Jylland, for eksempel. Sydenstrender, men mye for oss voksne å gjøre også (og for barna, selvfølgelig). Ha leid hus og styrt oss selv, og hatt med bil hjemmefra. Jeg elsker Danmark! Men jeg elsker Hellas også, og har vært der med barn. Like mye for min del som for barnas. Yngste var 10 mnd første gang. Ville prøvd å snu tankegangen min litt. Det er nydelig å ikke lage middag. Ha god tid, være garantert litt sol i løpet av sommeren, slippe å lage mat....Og dere MÅ ikke til EuroDisney neste år. Det kan dere ta en langhelg om våren eller høsten hvis dere har lovet det. Og bruke sommerferien på noe annet. Anonymkode: 963b2...a77 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #25 Del Skrevet 7. mai 2022 Ferie er den beste tiden med barna. Ingen stress med skole, barnehage, aktiviteter og annet. Vi drar aldri til Syden ettersom vi ikke liker varmen. Vi gjør ting vi liker som også er moro for barna. Anonymkode: 2ec9f...75f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruthven Skrevet 7. mai 2022 #26 Del Skrevet 7. mai 2022 Elsker ferie med ungene uavhengig om det er i Norge eller utenlands. Er ingen «syden-person», har vært på chartertur en gang i midt liv, så vi finner på andre ting. Til sommeren skal vi på interrail for andre gang: da kan vi få til noe for alle: det blir både fornøyelsespark, besøk i gamle kirker, tur på fjellet og strand! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #27 Del Skrevet 8. mai 2022 Mallorca er fantastisk. Men ikke om sommeren (varme + overbefolket). Og ikke de typiske familiestedene der alt går på samlebånd. Velg ferier som alle liker, de finnes. Det er også mye mer spennende for barna å kombinere turer med sjø, og god mat, nord i Italia. Eller virkelig få opplevelser for livet og ta en roadtrip i USA. Og velger dere først Mallorca, ta ut en bil, opplev steder der det ikke er charterhoteller, finn opplevelser også utenom sjø/bad. Send mann og barn til bassenget mens du booker deg 1-2 SPA behandlinger, for så å legge ta en time for deg selv med et glass hvitt og en god bok. Eller ta en lang løpetur i spennende omgivelser, om det er det som gir deg frihets og feriefølelsen. Man må spille litt på hverandre når man reiser med barn. Anonymkode: 1ef8e...a2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #28 Del Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 6.5.2022 den 10.38): Bare undrer på hvordan det er med dere andre, er det mer plikttjeneste enn glede? Gleder du deg, eller bare gjennomfører du det fordi man bør? I går ble ferien for oss fire til Mallorca bestilt, og det eneste som gir meg glede med det er at ungene ser fram til det. For egen del er det et mareritt; liker ikke varmen, liker ikke strandlivet, liker ikke reisen, gjør det utelukkende for ungenes del (de er 5 og 8 og har ikke opplevd sydenferie). Til neste år blir det trolig eurodisney, gleder meg ikke akkurat til det heller. Men det er kanskje slik det skal være? At det eneste bra med familieferie er at ungene skal føle de har fått en ''ordentlig'' ferie? Anonymkode: dd542...ffb Mallorca er jo supert da. Dere trenger ikke bekymre dere for å ta på ungene ørten lag med klær. Det er ikke regn og vått og styrete. De kan løpe rundt i nesten ingenting og solkrem. Andre lager maten for dere. Dere går til duk og dekket bord ungene får bade i basseng, leke, hoppe og styre. En av dere kan slappe av i solstolen med en god bok. Det er masse å ta seg til som de synes er gøy og da får dere slappet mer av. dere kan sitte ut på kvelden med et glass vin og spille kort eller lese bok mens ungene sover. Og nyte at dere faktisk kan være utendørs om kvelden! Kjøpe noe snacks og prate litt for en gangsskyld. du må endre innstillingen din. Det går an å ha det kjekt på ferie med barn. Om dere HATER sydenvarme så reis et annet sted om sommeren da. Feks Danmark. Og ta med ungene en tur til syden på høsten. Anonymkode: 1b93e...c58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #29 Del Skrevet 8. mai 2022 Elsker ferie med barna og familien. Det er jo da man kan senke skuldrene og bare være sammen. Ikke noe man må rekke, oppleve ting sammen og har tid for hverandre. En uke utland, en uke til vestlandet og til slutt to uker med storfamilien på hytta til svigers. Anonymkode: e9996...9ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå