AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #1 Skrevet 6. mai 2022 Noen som har jobbet på Starbucks, Espresso House, kaffebrenneriet eller lignende som vil spill the tea? 😇 Hvilke melk som brukes, hvilken type te og fremgangsmåte? Jeg vet at man må skumme melk og ha det med en te-pose, men jeg får verken smak eller konsistens til å bli riktig 🤔 Anonymkode: 9cd97...696 1
KristineS Skrevet 6. mai 2022 #2 Skrevet 6. mai 2022 Ikke sikkert det gjelder alle, men mange plasser har jeg sett chai latte blitt laget med steamet melk og denne typen sirup: 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #3 Skrevet 6. mai 2022 To dl vann som du lar 1 eller 2 poser trekke i 2 min eller mer. Steam melk i mellomtiden og ha en ss sukker Anonymkode: 16360...e2c 1
Crema Skrevet 7. mai 2022 #4 Skrevet 7. mai 2022 Da jeg jobbet i Stockfleths brukte vi den sorte chaiblandingen til Solberg og Hansen. Vi brygget 20 gram med 150 eller 200 gram vann og to skiver fersk ingefær i tre minutter, så silte vi det over brunt sukker og nykvernet sort pepper og tilsatte steamet melk. Det ble en veldig fyldig og smakfull chai latte. Der jeg jobber nå lager vi en egen chaisirup av Ceylonte, ferske krydder (kanelstang, kardemommekjerner, fersk ingefær) og sukker. Dette står og trekker i en times tid. Så steamer vi sirup og melk sammen. Blir veldig god den og. Jeg blir alltid skuffa når jeg bestiller chai latte og får en teposer med varmt vann og litt steamet melk, det blir så tynt og smakløst! 5 1
Sally-Go-Round Skrevet 7. mai 2022 #5 Skrevet 7. mai 2022 Crema skrev (38 minutter siden): Da jeg jobbet i Stockfleths brukte vi den sorte chaiblandingen til Solberg og Hansen. Vi brygget 20 gram med 150 eller 200 gram vann og to skiver fersk ingefær i tre minutter, så silte vi det over brunt sukker og nykvernet sort pepper og tilsatte steamet melk. Det ble en veldig fyldig og smakfull chai latte. Der jeg jobber nå lager vi en egen chaisirup av Ceylonte, ferske krydder (kanelstang, kardemommekjerner, fersk ingefær) og sukker. Dette står og trekker i en times tid. Så steamer vi sirup og melk sammen. Blir veldig god den og. Jeg blir alltid skuffa når jeg bestiller chai latte og får en teposer med varmt vann og litt steamet melk, det blir så tynt og smakløst! Ou takk, har lurt på hvordan Stockfleths lager chai latte. Nå skal jeg prøve meg hjemme 😊 1
Gjest Albbas Skrevet 7. mai 2022 #6 Skrevet 7. mai 2022 3 hours ago, Crema said: Da jeg jobbet i Stockfleths brukte vi den sorte chaiblandingen til Solberg og Hansen. Vi brygget 20 gram med 150 eller 200 gram vann og to skiver fersk ingefær i tre minutter, så silte vi det over brunt sukker og nykvernet sort pepper og tilsatte steamet melk. Det ble en veldig fyldig og smakfull chai latte. Der jeg jobber nå lager vi en egen chaisirup av Ceylonte, ferske krydder (kanelstang, kardemommekjerner, fersk ingefær) og sukker. Dette står og trekker i en times tid. Så steamer vi sirup og melk sammen. Blir veldig god den og. Jeg blir alltid skuffa når jeg bestiller chai latte og får en teposer med varmt vann og litt steamet melk, det blir så tynt og smakløst! Hvor mye melk i den første versjonen? Her er oppskrift på ekte chai, men ikke sikkert du liker den TS siden det ikke er den kaffebarene serverer. Men mulig å prøve? https://houseoftreats.org/ekte-indisk-chai/
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #7 Skrevet 7. mai 2022 På starbucks bruker de sitt eget chaikonsentrat. Jeg husker ikke nøyaktige mål, men der jeg jobbet (det kan være litt forskjell fra land til land) vil jeg tippe det var noe sånt som 1 del konsentrat til 2 deler varmt vann og 3 deler steamet melk (halve koppen er steamet melk mao). Melken er i utgangspunktet helmelk, hvis ikke kunden ber om noe annet. Anonymkode: ee185...71a 1 1
Crema Skrevet 7. mai 2022 #8 Skrevet 7. mai 2022 31 minutter siden, Albbas said: Hvor mye melk i den første versjonen? Oi, hm, jeg vil tro vi brukte rundt 1.5-2 dl. Vi tok det alltid litt på slump. 🙈 Fargen på den ferdige chaien var alltid en nydelig mellombrun, likt som en svart kaffe med skvett melk i.
Crema Skrevet 7. mai 2022 #9 Skrevet 7. mai 2022 3 hours ago, Sally-Go-Round said: Ou takk, har lurt på hvordan Stockfleths lager chai latte. Nå skal jeg prøve meg hjemme 😊 Ja, gjør det!! Jeg syns fortsatt den er standarden for chai latte her i Oslo. Akkurat passe søt og krydra. 👌
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #10 Skrevet 8. mai 2022 Jobber ikke i en kjede, men vi bruker chai pulver. Anonymkode: 04a16...9ca
Luckiness Skrevet 10. mai 2022 #11 Skrevet 10. mai 2022 Tror det går mye i sirup eller pulver + steamet melk. Har smakt chai latte på kafé før hvor det er brukt chaiblanding-tepose blandet med melk. Det blir aldri like bra. Blir lite smak og ikke den der mer kremete konsistensen. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #12 Skrevet 10. mai 2022 Crema skrev (På 7.5.2022 den 17.03): Da jeg jobbet i Stockfleths brukte vi den sorte chaiblandingen til Solberg og Hansen. Vi brygget 20 gram med 150 eller 200 gram vann og to skiver fersk ingefær i tre minutter, så silte vi det over brunt sukker og nykvernet sort pepper og tilsatte steamet melk. Det ble en veldig fyldig og smakfull chai latte. Der jeg jobber nå lager vi en egen chaisirup av Ceylonte, ferske krydder (kanelstang, kardemommekjerner, fersk ingefær) og sukker. Dette står og trekker i en times tid. Så steamer vi sirup og melk sammen. Blir veldig god den og. Jeg blir alltid skuffa når jeg bestiller chai latte og får en teposer med varmt vann og litt steamet melk, det blir så tynt og smakløst! Jeg jobbet på Stockfleths også, eneste forskjellen var at vi hadde tørket ingefær, sukker og pepper oppi sammen med teen når den trakk. Ingen andre har så god chailatte som stockfleths! Anonymkode: a950a...c8b
sstinemor Skrevet 11. mai 2022 #13 Skrevet 11. mai 2022 (endret) Vi brukte 1 shot monin chai sirup og 250ml steamet melk der jeg jobbet en gang i tida Endret 11. mai 2022 av sstinemor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå