AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #1 Skrevet 6. mai 2022 Samme hva jeg ser på av serier, filmer eller tv i det hele tatt, så er det alltid en damekarakter som opplever ugreie tilnærminger fra mannfolk. Og da blir det alltid framstilt som at dette er noe "alle" damer opplever, hele tiden. Jeg er nå i midten av 40 årene, og har aldri opplevd noen form for ugrei tilnærming fra mannfolk; ikke klåing på utesteder, ingen tilfeldig "boob-streif", ingen plystring på gata (selv om jeg går forbi byggeplasser 😅), mannlige kollegaer som står "litt for nærme" eller verre ting. Er dette noe "alle andre" damer opplever hele tida? Begynner å tenke at jeg må være forferdelig fæl som aldri har opplevd noe slikt 🤷♀️ Misforstå meg rett, jeg er jo glad jeg ikke har opplevd å bli seksuelt trakassert, men er jeg den eneste som ikke har opplevd dette? Anonymkode: 34a24...038 3 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #2 Skrevet 6. mai 2022 Har ihvertfall opplevd alt du ramser opp, pluss det som verre er. Anonymkode: 0104f...9f2 19 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #3 Skrevet 6. mai 2022 De fleste har vel det, jeg har opplevd slikt mange ganger. En 60åring som ville bli med meg hjem fra skolen da jeg var 16, en tyrker som absolutt ville gifte seg med meg i Bulgaria når jeg var 17 f.eks Begge tok hånden min og nektet og gi slipp. Utenfor en kiosk engang da jeg var 20 så var det en fyr som virket grei, før han kysset meg etter en samtale på 5 minutt. I England fikk jeg høre : FUCKING SMILE BITCH! Fra en fyr som kjørte forbi. En på bar i Oslo tok klådde meg under kjolen og ned i undertøyet mens jeg ventet på en drink. Osv osv. Jeg er heller ikke superpen. Heller medium pen. Og dette er bare en brøkdel av det jeg har opplevd som creepy av menn. Er nå 34. Menn oppfører seg fortsatt slik. Så vil si du er heldig som ikke har opplevd noe som helst! Anonymkode: f5e14...ce0 15 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #4 Skrevet 6. mai 2022 Ja for det er selvsgt bare damer som liderh er i verden. Anonymkode: bd967...96b
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #5 Skrevet 6. mai 2022 Har opplevd alt det du nevner her ja.. K25 Anonymkode: 87554...c40 6
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #6 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja for det er selvsgt bare damer som liderh er i verden. Anonymkode: bd967...96b hva har det med innlegget å gjøre? Anonymkode: 87554...c40 14
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #7 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja for det er selvsgt bare damer som liderh er i verden. Anonymkode: bd967...96b Og sånn som dette må vi også tåle 👆 Menn vil ikke høre om det. Så man skal ta imot drittet og holde kjeft om det. Anonymkode: 0104f...9f2 25 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #8 Skrevet 6. mai 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: men er jeg den eneste som ikke har opplevd dette? Anonymkode: 34a24...038 ja, du er den eneste i heeele verden. 🙂 Anonymkode: 371f1...91d 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #9 Skrevet 6. mai 2022 Har opplevd alt dette pluss det som verre er. Dette var så vanlig fra jeg var 15-35 at jeg ikke tenkte på det som trakassering engang. Sett i ettertid har jeg nok opplevd mye som burde vært anmeldt. Anonymkode: 2ece0...f24 9
Adrenalina1 Skrevet 6. mai 2022 #10 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og sånn som dette må vi også tåle 👆 Menn vil ikke høre om det. Så man skal ta imot drittet og holde kjeft om det. Anonymkode: 0104f...9f2 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): hva har det med innlegget å gjøre? Anonymkode: 87554...c40 Bare nok en mann som skal få alt til å handle om seg. 13 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #11 Skrevet 6. mai 2022 Jeg er 46 og har opplevd utallige episoder av seksuell trakassering, og også voldtekt og overgrep. Det meste har skjedd fra jeg var 17 til 30. Har aldri anmeldt noe av dette, men det har preget livet mitt veldig og jeg har hatt og har fortsatt lite tillit til menn. Anonymkode: 9463c...afa 7 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #12 Skrevet 6. mai 2022 Har opplevd alt, men ikke ofte. Anonymkode: f5b49...0ff 1
pia mater Skrevet 6. mai 2022 #13 Skrevet 6. mai 2022 Vi er nok bare ekstremt heldige som har sluppet unna seksuell trakassering. Jeg har heller aldri opplevd det, utenom på jobb av brukere (da er det pga sykdom). Men jeg har mange venninner som har hatt svært ugreie opplevelser. 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #14 Skrevet 6. mai 2022 Adrenalina1 skrev (46 minutter siden): Bare nok en mann som skal få alt til å handle om seg. Hvorfor ikke, det er jo det samme dere kvinner gjør når en mann skriver om sine problemer. Anonymkode: bd967...96b 1
Skriblerinna Skrevet 6. mai 2022 #15 Skrevet 6. mai 2022 Jeg tror de fleste har opplevd det. Det er bare flaks som gjør at du ikke har det. Eller så har du ikke tenkt på det på den måten, ikke kommet dit at du blir sint for det og ser alt i sammenheng. Det siste skriver jeg fordi jeg har to venninner som har hatt det sånn. De har sittet og sagt at sånt ikke er et problem i årevis når temaet har kommet opp, helt til de har nådd et punkt der de innser at de har prøvd å børste av seg for mye. Han kjæresten i ungdommen som kjørte på selv om de ikke hadde så lyst, ser de ikke lenger som et tilfelle av normal mannlig seksualitet, eller at han som klådde på dansegulvet og som de ble ute av stand til å dytte vekk fordi de frøs til, ikke var ok og noe de hadde skyld i. Ikke sikkert det er sånn for deg, kanskje har du faktisk vært så heldig at du har sluppet unna det her. I så fall, vær glad for det, du har hatt flaks! For det her har ingenting med attraktivitet å gjøre. Det har med en kultur som ikke har respekt for kvinner og som objektiviserer oss. Og en del menn som adopterer det synet og handler ut fra det. 6
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #16 Skrevet 6. mai 2022 Rart at du ikke har opplevd det. Er du veldig kjedelig, kanskje? 😅 Anonymkode: 66261...9b2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #17 Skrevet 6. mai 2022 Jeg har opplevd det mye. Både tilnærmelser fra sjefen, ubehagelige og skremmende opplevelser på byen, osv. Du har vært heldig! Anonymkode: d8714...f47 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #18 Skrevet 6. mai 2022 Ja, har opplevd alt dette. Var spesielt mange opplevelser på en tidligere arbeidsplass, med mange eldre menn i dress.. Det ble litt bedre etter «Me too»-bølgen. Det verste er de som ikke respekterer at jeg ikke vil gi dem nummeret mitt, eller vil bli kjent, om jeg blir sjekket opp på gata. Det kan være skikkelig hyggelig, og et kompliment det, om de er høflige og tåler et nei. Men jeg har opplevd ubehagelig masing, en som fulgte etter meg til bilen min, og var på vei til å sette seg inn. K29 Anonymkode: cdfa1...057 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #19 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De fleste har vel det, jeg har opplevd slikt mange ganger. En 60åring som ville bli med meg hjem fra skolen da jeg var 16, en tyrker som absolutt ville gifte seg med meg i Bulgaria når jeg var 17 f.eks Begge tok hånden min og nektet og gi slipp. Utenfor en kiosk engang da jeg var 20 så var det en fyr som virket grei, før han kysset meg etter en samtale på 5 minutt. I England fikk jeg høre : FUCKING SMILE BITCH! Fra en fyr som kjørte forbi. En på bar i Oslo tok klådde meg under kjolen og ned i undertøyet mens jeg ventet på en drink. Osv osv. Jeg er heller ikke superpen. Heller medium pen. Og dette er bare en brøkdel av det jeg har opplevd som creepy av menn. Er nå 34. Menn oppfører seg fortsatt slik. Så vil si du er heldig som ikke har opplevd noe som helst! Anonymkode: f5e14...ce0 det der har jeg også opplevd! Både ekle taxisjåfører, klåing, stalking, forfølgelse på vei hjem fra byen, overfall av noen random asylsøkere som ville ha "fitte", vold, mas om nudes mot betaling, Men jeg husker slik du nevnte spesielt, når jeg var i hellas eller tyrkia, husker ikke helt. Jeg var bare 11 år og reiste med pappa! Han ene eieren på resturanten der var helt sinnsykt gira på at jeg skulle gifte meg med sønnen hans, og han "spøkte" og snakka mye med faren min om dette, og snakket om hvor fin jeg var osv. husker det ble så mye mas om dette, at jeg var helt gråtkvalt den ene kvelden og nektet å gå tilbake på resturanten etter det 😅😐 Anonymkode: d2469...79e 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #20 Skrevet 6. mai 2022 Har opplevd alt det der fra begge kjønn. Er ikke alltid jeg har opplevd det som ugreit, men noen ganger har det absolutt vært det. Er mann da, så det er sjelden en problemstilling i tv-serier den veien. Anonymkode: 8ad26...972
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå