AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #1 Skrevet 6. mai 2022 Baby 3 mnd blir rasende når hen settes i bilstol, men kan lett avlede med lyder / fjes ol. Kan gå turer med den, og inne på butikker osv. Men i det hen sette i bil, er det galskap. Når vi kjører blir det verre, vil si. Vi er en familie på 4, så bilen må brukes. Og nå kvier vi oss veldig, å sitte i en lukket «boks» med høyfrekvent skriking er heftig. Har noen tips? Vi har prøvd å henge på leker på stol (er nok litt liten enda for den distraksjonen), musikk i bilen og en som sitter ved siden av og snakker/viser seg… Anonymkode: e9d67...614
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #2 Skrevet 6. mai 2022 Min erfaring er at babyer hater bilstol, og at det bare er sånn det er. Det finns åpenbart de som er med på alt, for all del, men det er litt mye å forvente at babyer liker å sitte fastspent i en bilstol med hovedsaklig en stolrygg å se på. Jeg har babyen fremme med meg nå, og kjører stort sett korte turer i våken tilstand og prøver å planlegge lengre turer med en dupp. Er han våken når vi må kjøre så er det kjekt om en voksen sitter bak og kan bable og dulle litt, så han har noe å se på, det funker for en liten stund i hvertfall... 🙂 Tørr bleie og mett mage er også åpenlyst, men jeg nevner det bare. Det bedres ofte ved bytte til stol nr 2, så når han er rundt 6 mnd ville jeg byttet. Da ser de mer rundt seg, enn nede i en trang babystol. Dog har ikke det hjulpet mye for min eldste, før hun ble stor nok til at vi kunne prate sammen, men så hadde jeg ikke henne foran med meg da, så kan hende det hadde hjulpet også! Har du for øvrig sjekket helningen i bilen? Kan hende stolen er så bratt atbdet er ubehagelig. Den skal optimalt ha 40-45 grader. Noen mener også at det kan hjelpe å bytte stol, men det er last resort etter min mening, babystolen er dyr nok i seg selv for 6-10 mnds bruk om man ikke skal kjøpe TO stykker også... Men, kanskje du kan låne hos familie, venner etc for en liten periode? Anonymkode: ec857...9df
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #3 Skrevet 6. mai 2022 Ingenting hjalp her, ble bedre rundt ett år. Men det var helt pyton, og jeg ble veldig isolert. Men det ble altså bedre etter hvert. Anonymkode: 50355...61c
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #5 Skrevet 7. mai 2022 Hvilken bilstol er det? Vet flere har hatt slike problemer med cybex babybilstol, så byttet og ingen problemer med bilkjøring etterpå. Anonymkode: 63ab0...895
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #6 Skrevet 8. mai 2022 Alle mine 3 har hatet bilkjøring, og vi har sittet bak når vi har vært to voksne i bilen. Vet ikke hvorfor første hatet det, men det ble litt bedre da han fikk nytt bilsete. Andremann ble veldig kvalm og kastet opp mye. Tredje er bare to måneder, men der hjelper det å være mett og uthvilt. Han har til nå ikke sovnet mens vi har kjørt bil, bare våkent. Det beste er å lure ham inn i bilen mens han sover slik at han fortsetter å sove. Anonymkode: 50baf...345
Luckiness Skrevet 9. mai 2022 #7 Skrevet 9. mai 2022 Her har vi bare god erfaring med kjøring. Er vel ikke annet enn flaks kanskje. Men hva med å prøve en annen bilstol? Låne av noen og prøve et par/noen kjøreturer bare for å sjekke om det er noe forskjell. Selv om baby trives i den ellers utenom ved kjøring kan det jo likevel hende at den er ubehagelig/skummel på noen måte i bilen, men at andre bilstoler kan fungere.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #8 Skrevet 9. mai 2022 Har hatt en av hver. Eldste var det null problem med, yngste skrek i bil til hun var nærmere to år. Da hun var rundt 10 mnd begynte hun å kaste opp, så kan være at bilkjøring rett og slett har vært ubehagelig for henne hele veien. Vi unngikk lange turer hvis vi kunne, og det har gradvis blitt bedre etter toårsalder. Nå er hun snart 4 og sovner ofte i bil. Lenge siden hun har kastet opp nå. Anonymkode: 52b8b...ffb
Gjest tullerikke Skrevet 10. mai 2022 #9 Skrevet 10. mai 2022 Min yngste hata bilkjøring fram til 2 år. Skreik hele bilturen, uansett lengde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå