AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #1 Del Skrevet 6. mai 2022 Jeg har en gutt på 6 måneder som er relativt tidlig ute på noen av de motoriske ferdighetene. Han snudde seg bla fra rygg til mage ved 8 uker. Han krabber og kan dra seg opp i stående og gå dersom han holder seg fast. Han er veldig sterk, og det er antageligvis derfor han får til disse tingene. Det er ting han ikke kan også, som å sitte uten støtte. Men, en kollega av mannen min sa at det at han er så sterk og så tidlig på disse tingene, betyr at han kommer til å gjøre det ganske dårlig akademisk når han blir eldre. At bare for han er sterk som baby, så kan han ikke bli skoleflink senere i livet. Er det noen som vet om dette stemmer? Anonymkode: a59b4...c72 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest QL2yBCGXlW Skrevet 6. mai 2022 #2 Del Skrevet 6. mai 2022 Nei stemmer ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #3 Del Skrevet 6. mai 2022 Nei. Høres ut som overtro Anonymkode: a91a7...b78 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #4 Del Skrevet 6. mai 2022 Det stemmer ikke. Min datter krabbet fra hun var 5 mnd, samtidig klarte hun å sette seg opp, og sitte uten støtte, reise seg opp, og fra 6 mnd gå mens hun holdt seg fast i bordkanten. Hun gikk/løp fra hun var 10 mnd. Hun pratet helt rent fra hun var 1,5 år, lærte seg å lese og skrive da hun var 3 år. Og har gjort det bra faglig på skolen. Hun er best i språkfagene, idrett og alt kreativt. Matte er det eneste faget hun må jobbe hardt med. Anonymkode: e92a3...1b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #5 Del Skrevet 6. mai 2022 Stemmer overhodet ikke. Ingen sammenheng der 😊 Anonymkode: a6b79...302 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #6 Del Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har en gutt på 6 måneder som er relativt tidlig ute på noen av de motoriske ferdighetene. Han snudde seg bla fra rygg til mage ved 8 uker. Han krabber og kan dra seg opp i stående og gå dersom han holder seg fast. Han er veldig sterk, og det er antageligvis derfor han får til disse tingene. Det er ting han ikke kan også, som å sitte uten støtte. Men, en kollega av mannen min sa at det at han er så sterk og så tidlig på disse tingene, betyr at han kommer til å gjøre det ganske dårlig akademisk når han blir eldre. At bare for han er sterk som baby, så kan han ikke bli skoleflink senere i livet. Er det noen som vet om dette stemmer? Anonymkode: a59b4...c72 Haha! Gjetter på at han som påsto dette er en som er akademisk svak og bedriver «svogerforskning». Kanskje han selv var motorisk sein, og derfor tror han er et akademisk geni🙈😅 Anonymkode: 14789...248 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #7 Del Skrevet 6. mai 2022 Ganske ekkel påstand om jeg kan si det selv. Han har nok sikkert bare erfart det i sin krets, eller "hørt fra sin mor" 😅 Selv har jeg erfart alt i mellom. Min ene gutt var helt middels motorisk. Grovmotorisk og klatring var han helt eksepsjonell på, finmotorikk og tålmodighet not so much.. Og har slitt språklig. Tre ords-setningene kom først ved 2,5 år. Kompisen hans var tidlig ute med alt. Gikk før alle andre, snakket rent før alle andre, og viste stor forståelse for enkelte litt komplekse ting for den alderen. Ei annen gikk rett fra å så vidt åle seg på gulvet til å gå stødig i 8 mnds alderen, veldig tidlig, hadde et fantastisk språkøre og snakket som en foss og førte ordentlige samtaler før hun var 1,5 år. Men hun er svak faglig bortsett fra fremmedspråk og norsk. Selv var jeg tidlig ute motorisk, klatret i høyden før jeg kunne gå. Språket hang etter pga dårlig hørsel. Men har gjort det veldig godt på skolen 🤷♀️ Så.. Det er vel like individuelt som det finnes forskjellige barn. Man ligner vel litt på mor eller far tenker jeg. Anonymkode: 4a650...247 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #8 Del Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har en gutt på 6 måneder som er relativt tidlig ute på noen av de motoriske ferdighetene. Han snudde seg bla fra rygg til mage ved 8 uker. Han krabber og kan dra seg opp i stående og gå dersom han holder seg fast. Han er veldig sterk, og det er antageligvis derfor han får til disse tingene. Det er ting han ikke kan også, som å sitte uten støtte. Men, en kollega av mannen min sa at det at han er så sterk og så tidlig på disse tingene, betyr at han kommer til å gjøre det ganske dårlig akademisk når han blir eldre. At bare for han er sterk som baby, så kan han ikke bli skoleflink senere i livet. Er det noen som vet om dette stemmer? Anonymkode: a59b4...c72 Haha! Vår var tidlig ute og er tidenes bok-nerd nå Anonymkode: 69825...27c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #9 Del Skrevet 6. mai 2022 Ingen sammenheng. Jeg var veldig tidlig ute med alt som baby, og er i dag akademiker med mastergrad. Søsknene mine var også tidlig ute og har, eller studerer til, mastergrad. Sønnen min er også veldig tidlig ute på det motoriske, så jeg antar det er litt arvelig. Anonymkode: 2b1c7...185 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svartfugl Skrevet 13. mai 2022 #10 Del Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 6.5.2022 den 9.46): Jeg har en gutt på 6 måneder som er relativt tidlig ute på noen av de motoriske ferdighetene. Han snudde seg bla fra rygg til mage ved 8 uker. Han krabber og kan dra seg opp i stående og gå dersom han holder seg fast. Han er veldig sterk, og det er antageligvis derfor han får til disse tingene. Det er ting han ikke kan også, som å sitte uten støtte. Men, en kollega av mannen min sa at det at han er så sterk og så tidlig på disse tingene, betyr at han kommer til å gjøre det ganske dårlig akademisk når han blir eldre. At bare for han er sterk som baby, så kan han ikke bli skoleflink senere i livet. Er det noen som vet om dette stemmer? Anonymkode: a59b4...c72 Nei, det er bare tull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #11 Del Skrevet 13. mai 2022 Akademiske ferdigheter er i stor grad arvelig. Hvis foreldrene er smarte er det gode sjanser for at barna blir det også Anonymkode: d8e9e...ec3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå