AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #1 Skrevet 6. mai 2022 Disse «samliv & seksualitet» forumene flyter over av innlegg fra folk som ikke er fornøyde i forholdene sine. Jeg og samboeren min var monogame i 8 år. De siste 3 årene har vi hatt et åpent forhold, der vi kan date/ha elskere/kjærester på siden. Vi har jo selvfølgelig full åpenhet om hvem andre vi treffer og hvordan relasjon vi har til andre. Om det er kun elskere, noen vi dater i tillegg eller noen vi har et «kjæresteforhold» til. Det som har skjedd, er at forholdet til meg og samboer er bedre og artigere en noen gang! Det er ikke naturlig/menneskelig at kun 1 person kan dekke alle dine ønsker og behov. Alt fra hobbyer/aktiviteter/interesser man liker, emosjonelle behov, seksuelle behov osv osv. Der er heller ikke sånn at når jeg blir glad i en annen person, så blir jeg mindre glad i samboer liksom🤷🏼♂️ Heldigvis stortrives både han og jeg med å ha det sånn fortsatt. Men om en av oss skulle ønske å gå tilbake til et monogamt forhold, så er vi hver andres nr 1 og vi vil umiddelbart gå tilbake til en mer tradisjonell kjæresterelasjon der vi ikke treffer andre. Anonymkode: b65f8...2a1 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #2 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Disse «samliv & seksualitet» forumene flyter over av innlegg fra folk som ikke er fornøyde i forholdene sine. Jeg og samboeren min var monogame i 8 år. De siste 3 årene har vi hatt et åpent forhold, der vi kan date/ha elskere/kjærester på siden. Vi har jo selvfølgelig full åpenhet om hvem andre vi treffer og hvordan relasjon vi har til andre. Om det er kun elskere, noen vi dater i tillegg eller noen vi har et «kjæresteforhold» til. Det som har skjedd, er at forholdet til meg og samboer er bedre og artigere en noen gang! Det er ikke naturlig/menneskelig at kun 1 person kan dekke alle dine ønsker og behov. Alt fra hobbyer/aktiviteter/interesser man liker, emosjonelle behov, seksuelle behov osv osv. Der er heller ikke sånn at når jeg blir glad i en annen person, så blir jeg mindre glad i samboer liksom🤷🏼♂️ Heldigvis stortrives både han og jeg med å ha det sånn fortsatt. Men om en av oss skulle ønske å gå tilbake til et monogamt forhold, så er vi hver andres nr 1 og vi vil umiddelbart gå tilbake til en mer tradisjonell kjæresterelasjon der vi ikke treffer andre. Anonymkode: b65f8...2a1 Er det virkelig så enkelt altså? Den ene vil plutselig av en eller annen grunn ikke ha det åpent lenger, og den andre bare "ok! Da gir vi oss med det"? Anonymkode: 6f3cb...755 23
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #3 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det virkelig så enkelt altså? Den ene vil plutselig av en eller annen grunn ikke ha det åpent lenger, og den andre bare "ok! Da gir vi oss med det"? Anonymkode: 6f3cb...755 Ja😊. Det vil være en kortere og «enklere» prosess den veien, enn hva det var å åpne forholdet. Da pratet vi jo masse om det en ganske lang stund i forkant. Avklarte alle sider ved det, potensielle utfordringer osv. Å gå tilbake, blir på en møte bare å gjenoppta «normalen» og det kan vi jo alt om da det er det livet vi har levd, også i kjæresteforhold før vi traff hver andre. Kan godt hende en av oss vil savne sider ved å ha et åpent forhold, men det er helt ok. Vi har det også helt supert som et monogamt par, bare enda litt bedre som åpent (til nå)☺️ Anonymkode: b65f8...2a1 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #4 Skrevet 6. mai 2022 Åpent forhold betyr gjerne at dama puler rundt og mannen sitter hjemme og irritererer seg over at han ikke får gjøre det samme. Stort sett dømt til å mislykkes. Anonymkode: eaf0b...9e0 7 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #5 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Åpent forhold betyr gjerne at dama puler rundt og mannen sitter hjemme og irritererer seg over at han ikke får gjøre det samme. Stort sett dømt til å mislykkes. Anonymkode: eaf0b...9e0 Du har nok rett. I tillegg trenger du minst 48 timer i døgnet, og ingen jobb å gå til dersom du skal ha tid til å dyrke alle relasjoner, og aller helst en partner som er lege. Anonymkode: 39978...21e 5 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #6 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Åpent forhold betyr gjerne at dama puler rundt og mannen sitter hjemme og irritererer seg over at han ikke får gjøre det samme. Stort sett dømt til å mislykkes. Anonymkode: eaf0b...9e0 Da har vel vi vært heldige da 😊 Han er en deilig fyr som ikke akkurat har problemer med å treffe jenter. Anonymkode: b65f8...2a1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #7 Skrevet 6. mai 2022 For å være ærlig, kunne levd sånn når jeg var i 20-årene. Nå når jeg er 36 høres dette mest rotete, slitsomt og noe som fører til mye styr. Er ikke i nærheten av å ha energi til å styre med flere damer. Anonymkode: 70ff7...1ab 17 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #8 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du har nok rett. I tillegg trenger du minst 48 timer i døgnet, og ingen jobb å gå til dersom du skal ha tid til å dyrke alle relasjoner, og aller helst en partner som er lege. Anonymkode: 39978...21e Dette stemmer jo ikke 😊 spørs hva du legger i å «dyrke» alle relasjoner da? Jeg jobber, men ikke veldig mye. Har heldigvis inntekt som nå i stor grad generer seg selv. Men det har ikke noe med relasjonene mine til andre å gjøre. De andre jeg treffer pr nå har jo selv jobber. Syntes det er litt artig at jeg forteller om en levemåte som er fantastisk for oss, så kommer du som en random forumbruker å skal belære om at det ikke går an😂🙈 Anonymkode: b65f8...2a1 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #9 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For å være ærlig, kunne levd sånn når jeg var i 20-årene. Nå når jeg er 36 høres dette mest rotete, slitsomt og noe som fører til mye styr. Er ikke i nærheten av å ha energi til å styre med flere damer. Anonymkode: 70ff7...1ab Vi er begge helt i slutten av 20 årene og var veldig unge da vi ble sammen 😊 Slettes ikke sikkert vi lever på denne måten om 6-7 år. Tiden vil vise😊. Vi har ikke og skal ikke ha barn. Det er kanskje en fordel, eller forutsetning (?) for at denne samlivsformen vi har skal fungere så bra som den gjør. Anonymkode: b65f8...2a1
Gjest AprilRyan Skrevet 6. mai 2022 #10 Skrevet 6. mai 2022 Det passer helt sikkert fint for noen å ha en slik ordning, men ikke alle er sånn at de klarer å leve på den måten. Folk er ulike. For min del høres det ut som noe som bare hadde blitt styr for min del, men jeg har ikke behov for å ligge med andre når jeg er i forhold og andre ting ønsker jeg også å "få" hos en partner. Hvis det er flere ting som ikke fungerer i et forhold og heller ikke kan fikses så ser ikke jeg hvorfor man skal fortsette forholdet. Jeg hadde nok heller vært singel da.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #11 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette stemmer jo ikke 😊 spørs hva du legger i å «dyrke» alle relasjoner da? Jeg jobber, men ikke veldig mye. Har heldigvis inntekt som nå i stor grad generer seg selv. Men det har ikke noe med relasjonene mine til andre å gjøre. De andre jeg treffer pr nå har jo selv jobber. Syntes det er litt artig at jeg forteller om en levemåte som er fantastisk for oss, så kommer du som en random forumbruker å skal belære om at det ikke går an😂🙈 Anonymkode: b65f8...2a1 Kjempefint at dere har det bra selvsagt. Men jeg svarer generelt, og betviler ikke at dere har det helt topp. Å dyrke relasjoner er det motsatte av å samle følgere og etablere overfladiske forhold til andre mennesker. Jeg er ikke mer random enn deg forresten. Få har så mye fritid som deg, bare det gjør at jeg har rett og du tar feil dersom du tror dette er en livsstil som passer til de fleste. Dersom du lever av klikk og følgere så har du nok gode forutsetninger for bruke mye tid på dette. Anonymkode: 39978...21e 13
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #12 Skrevet 6. mai 2022 AprilRyan skrev (3 minutter siden): Det passer helt sikkert fint for noen å ha en slik ordning, men ikke alle er sånn at de klarer å leve på den måten. Folk er ulike. Hvis det er flere ting som ikke fungerer i et forhold og heller ikke kan fikses så ser ikke jeg hvorfor man skal fortsette forholdet. Jeg hadde nok heller vært singel da. Jo da. Folk er ulike og selvfølgelig vil det være mange dette ikke passer for. Men jeg tror vi generelt er veldig formet inn i hvordan vi lever livene våre av tradisjoner og kultur. Det er jo ikke tradisjon eller kultur for denne samlivsformen. Det bryter med normer og er utrolig nok fortsatt litt tabu eller sett ned på😅 Viktig å si at vi hadde et supert forhold før vi åpnet det. Jeg har absolutt ikke troen på at å åpne et lite fungerende/dårlig forhold vil gjøre det bedre. Tror det er en forutsetning at forholdet er stabilt bra. Da kan å åpne det løfte alt til nye høyder😃 Anonymkode: b65f8...2a1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #13 Skrevet 6. mai 2022 Hvis du har et kjærlighetsforhold til en annen og mannen plutselig vil tilbake til vanlig forhold, er du da så sikker på at det bare er å avslutte med han andre, glemme han og gå tilbake Til et monogamt forhold med mannen? Høres altfor enkelt ut. Anonymkode: 58050...279 22
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #14 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du har et kjærlighetsforhold til en annen og mannen plutselig vil tilbake til vanlig forhold, er du da så sikker på at det bare er å avslutte med han andre, glemme han og gå tilbake Til et monogamt forhold med mannen? Høres altfor enkelt ut. Anonymkode: 58050...279 Ja, virkeligheten er nok mer reell for de fleste. Å forsøke å presentere dette som en gladsak det er bare å hive seg på er nokså naivt. Men det finnes lykkelige troll også. Anonymkode: 39978...21e 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #15 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kjempefint at dere har det bra selvsagt. Men jeg svarer generelt, og betviler ikke at dere har det helt topp. Å dyrke relasjoner er det motsatte av å samle følgere og etablere overfladiske forhold til andre mennesker. Jeg er ikke mer random enn deg forresten. Få har så mye fritid som deg, bare det gjør at jeg har rett og du tar feil dersom du tror dette er en livsstil som passer til de fleste. Dersom du lever av klikk og følgere så har du nok gode forutsetninger for bruke mye tid på dette. Anonymkode: 39978...21e Jeg har godt med fritid, fordi jeg har jobbet for det og gjort gode (heldige) investeringer som i dag sikrer meg en god inntekt. Eier firma med samboeren min. Litt usikker på hva du mener med «følgere og klikk». Om du mener sosiale medier eller lignende, så har jeg litt i overkant av 200 følgere på min heller slunkne og lite interresante instagram. Har hatt noen forhold disse 3 årene som har vært «overflatiske». Dette er de jeg kun treffer for sex. Men det er vel ikke noe negativt i det? De jeg har mer date/kjæresterelasjon med blir jo mindre overflatiske, men er vel ikke hverken mer eller mindre negativt/positivt det? Anonymkode: b65f8...2a1 1
Gjest AprilRyan Skrevet 6. mai 2022 #16 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jo da. Folk er ulike og selvfølgelig vil det være mange dette ikke passer for. Men jeg tror vi generelt er veldig formet inn i hvordan vi lever livene våre av tradisjoner og kultur. Det er jo ikke tradisjon eller kultur for denne samlivsformen. Det bryter med normer og er utrolig nok fortsatt litt tabu eller sett ned på😅 Viktig å si at vi hadde et supert forhold før vi åpnet det. Jeg har absolutt ikke troen på at å åpne et lite fungerende/dårlig forhold vil gjøre det bedre. Tror det er en forutsetning at forholdet er stabilt bra. Da kan å åpne det løfte alt til nye høyder😃 Anonymkode: b65f8...2a1 Det er vi sikkert og tviler ikke på at dette er tabu fortsatt. Ok, jeg tror at mange av de som tenker på å åpne forholdet har ulike problemer og at det er derfor de tenker på å åpne forholdet. Noe jeg ikke tror at er særlig positivt med mindre begge blir enige i at dette fungerer for begge. Men ja, jeg tenker at det lett kan føre til problemer hvis forholdet allerede skranter. Så tror du har rett i at det må være stabilt og bra for at det skal fungere.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #17 Skrevet 6. mai 2022 Det eneste som er her er kvinner i forhold som de er lei av, men som de ikke tør å gå ut av. På innsiden sikler de etter en hemmelig kjekkas, som de vet de ikke kan få. Her inne kommer det til uttrykk i både alle trådene om hvordan forhold er og iallfall i slike tråder som du har, ts. Da er det monogami for alle penga! Anonymkode: db00b...681 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #18 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis du har et kjærlighetsforhold til en annen og mannen plutselig vil tilbake til vanlig forhold, er du da så sikker på at det bare er å avslutte med han andre, glemme han og gå tilbake Til et monogamt forhold med mannen? Høres altfor enkelt ut. Anonymkode: 58050...279 Ja det er jeg sikker på 😊 Jeg og samboer er nr 1. Det er selvfølgelig full åpenhet om dette med andre jeg treffer. De vet fra start at ved å innlede et forhold med meg, så vil det aldri bli mer enn date/kjæreste eller elsker. Har avsluttet et par relasjoner der de jeg har truffet har syntes det blir for vanskelig å ikke være nr 1. Noe jeg selvfølgelig er helt enig i at vil være umulig/vanskelig for mange. Jeg syntes jo ikke det er gøy å avslutte et forhold til noen jeg bryr meg om og liker godt, men dette er så åpenbart fra start at det går helt fint 😊 Anonymkode: b65f8...2a1 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #19 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, virkeligheten er nok mer reell for de fleste. Å forsøke å presentere dette som en gladsak det er bare å hive seg på er nokså naivt. Men det finnes lykkelige troll også. Anonymkode: 39978...21e Så min virkelighet er ikke reel? Jeg har det som plommen i egget, derfor er jeg et troll? For meg og samboeren min er det i høyeste grad en «gladsak» Du virker bare veldig bitter🙈 Anonymkode: b65f8...2a1 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #20 Skrevet 6. mai 2022 Jeg synes det er snedig hvordan polyamorøse mennesker ofte sier at det er sånn vi mennesker er ment å være, og derfor er dette det som hadde vært best for alle. For min del er denne livsstilen noe som hadde vært helt uaktuelt. Jeg trives i et A4-liv med (én) mann og barn. Vil han ligge med noen andre så er det slutt. Jeg deler ikke partner. Andre må gjerne leve som de vil, men jeg ønsker ikke å ta del i det kaotiske nettverket av primærpartnere og sekundærpartnere og elskere og one night stands. Er jeg singel kan jeg ligge rundt, men er jeg i forhold forholder jeg meg til én partner. Vi er alle forskjellige. Noen liker kvinner, noen liker menn, noen liker to kjønn, noen liker flere kjønn, noen liker folk uavhengig av kjønn, noen foretrekker én partner, noen to, noen vil se partneren ligge med andre, noen vil ligge med andre selv men vil ikke tillate partneren å gjøre det samme, noen vil gifte seg med mange, og noen vil gifte seg med én. Så lenge man ikke skader andre og så lenge det er åpenhet og alle er enige om premissene så tenker jeg at man skal få leve som man vil! Anonymkode: 5ca99...21f 16 3 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå