Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis russland bestemmer seg for å kutte all gass og olje over natta vil det være total krise for eu og prisene som allerede er høye vil bli ekstremt høye. Det vil bli fare for stor uro etc etc. Vi har jo mulighet til å gjøre noe med dette her, så hvorfor gjør vi ikke noe?

Hvis det er snakk om miljø, så sier selv tesla kongen elon musk at det er lurt for vesten å øke produksjon av ojle akkurat nå. Og siden verden må ha oljen sin uansett pokker, så er det nok ingen som utvinner denne renere en vi heller. Så jeg ser ikke logikken der. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke nødvendigvis slik at det bare er å skru opp produksjonen over natta :) Husk at brønner, prosessanlegg, rørledninger, m.m. er dimensjonert for en viss kapasitet, det er ikke sikkert at det går an å øke sånn uten videre men at det kanskje krever investering i utstyr, boring av nye brønner, osv. Er nok også en del etterslep på vedlikehold noen steder. Det er ikke helt mitt felt så kanskje noen andre kan forklare bedre.

Skrevet
Pantoten skrev (17 minutter siden):

Det er ikke nødvendigvis slik at det bare er å skru opp produksjonen over natta :) Husk at brønner, prosessanlegg, rørledninger, m.m. er dimensjonert for en viss kapasitet, det er ikke sikkert at det går an å øke sånn uten videre men at det kanskje krever investering i utstyr, boring av nye brønner, osv. Er nok også en del etterslep på vedlikehold noen steder. Det er ikke helt mitt felt så kanskje noen andre kan forklare bedre.

Det er nok sant. Men dersom vi vil gjøre noe og har innsats, er det pina helt utrolig hvor kjapt det kan gjøres. 

Skrevet

Det som er ironisk er at jo mer olje Norge utvinner, jo mer spares miljøet. Norge har verdens mest miljøvennelige måte å utvinne olje på. 

Ja til økt oljeutvinning i Norge, - for miljøets skyld.

• Liker 1
Gjest Adobyen
Skrevet (endret)

Jeg tror at det er vilje til å produsere så mye som mulig, men at det stopper ved nye brønner pga den grønne politikken.  Miljøpolitikerne tror vel at det er enklere å øke grønn energi.  
Jeg blir skremt av å lese om doble strømpriser hvis Russland stenger kranene.  https://finansavisen.no/nyheter/energi/2022/05/06/7862380/stromprisen-kan-dobles-ved-russisk-gasstans

Endret av Adobyen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...