Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller styret i linjeforeningen da. Det er ganske mye penger tatt fra felleskassa og gitt til de få😅

Har selv gått studie med aktiv linjeforening og også dratt på tur, men da var i det minste alle sammen med og halve turen var studierelatert. Resten var ferie som man (selvsagt) betalte selv.

Nå har jeg riktignok ikke sittet i STYRET da, så jeg vet jo ikke hvor vanvittig krevende disse vervene er slik at det trengs en slik gulrot for å få folk til å ta det på seg. Trodde en klapp på skulderen og en fin oppføring på CVen var lønn nok.

https://www.nrk.no/rogaland/vil-stille-strengere-krav-etter-at-linjeforening-brukte-opptil-200.000-pa-dubai-tur-1.15955747

Anonymkode: f9996...d82

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke spesielt mye synes jeg, det ser ut som det er mangel på faglig innhold som er reagert på. 

Vi er en familie på 5 og vi måtte ut med 98.000 i KUN flybilletter når vi var i Dubai sist gang. Da var også bilettene billige. Jeg vet at det kan koste opptil 30.000 tur-retur.

Anonymkode: 7a14b...ed0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke spesielt mye synes jeg, det ser ut som det er mangel på faglig innhold som er reagert på. 

Vi er en familie på 5 og vi måtte ut med 98.000 i KUN flybilletter når vi var i Dubai sist gang. Da var også bilettene billige. Jeg vet at det kan koste opptil 30.000 tur-retur.

Til sammenligning så hadde tidligere styrer i den linjeforeningen vært på styretur i Norge eller Danmark med budsjett på 5000 per person

Jeg reagerer på studentene var på ørkensafari med jeeps, kjørte rundt på vannscooter, og var på yatch. Virker som om de forsynte seg grovt for å få gjort ting de ellers ikke ville betalt for selv 

Anonymkode: 0f4ed...24d

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er selvfølgelig helt hårreisende og uakseptabelt. For det første at de bruker så stor del av budsjettet på egen "ferie" og at de faktisk reiste til Dubai. Hadde jeg vært student der hadde jeg vært forbannet. 

• Liker 32
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dubai er da en luksusdestinasjon.

Anonymkode: 8caa4...ce7

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke mye for en dubaitur nei. Men det er mye for en studietur!

Anonymkode: 692d4...def

• Liker 20
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette er jo helt sykt 🙃

Var selv leder i linjeforening, og vi dro ikke på noen tur overhodet.

Var også i andre styrer på Universitetet, ingen reiser der heller 🤷‍♀️

Vi kom rett og slett ikke på at det skulle være akseptabelt å bruke penger i det hele tatt på fest og moro for oss selv - pengene gikk åpenbart til arbeidet og arrangementer for alle. 

LITT av en drøy ukultur. 

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Joa, men de tok av fellesmidler. Og dro til Dubai, av alle steder.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Hvor er det linjeforeningene får penger fra? Er det medlemsavgift?

Anonymkode: 11015...b81

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor er det linjeforeningene får penger fra? Er det medlemsavgift?

Anonymkode: 11015...b81

Det som er vanlig er dugnadsarbeid og sponsormidler. For eksempel at bedrifter sponser ved å betale for standplass på bedriftsmesse hos foreningen. Så ofte bidrar mange av medlemmene for å få inn de pengene.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Snikskryt.

Anonymkode: e7756...555

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Snikskryt.

Snikskryt at vi spinket og sparte i 2 år for å ha råd til å reise i min brors bryllup? 

Javel? Utdype gjerne. Vi bodde ikke på hotell engang fordi vi måtte ut med så mye i flybilletter.  Nøyaktig hva er det jeg skryter av her?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Snikskryt at vi spinket og sparte i 2 år for å ha råd til å reise i min brors bryllup? 

Javel? Utdype gjerne. Vi bodde ikke på hotell engang fordi vi måtte ut med så mye i flybilletter.  Nøyaktig hva er det jeg skryter av her?

Det er stor forskjell mellom når en familie velger å reise og når en linjeforening gjør det. Rart du ikke skjønner det. Det er mye penger som kunne blitt brukt på studentene og fellesskapet i stedet. 

Og ja, det er snikskryt, selv om du prøver å legge til en tåredryppende historie om at dere sparte til din brors bryllup. 

Anonymkode: b5c75...f3f

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er stor forskjell mellom når en familie velger å reise og når en linjeforening gjør det. Rart du ikke skjønner det. Det er mye penger som kunne blitt brukt på studentene og fellesskapet i stedet. 

Og ja, det er snikskryt, selv om du prøver å legge til en tåredryppende historie om at dere sparte til din brors bryllup. 

Anonymkode: b5c75...f3f

På hvilken måte er det snikskryt at det er et faktum at flybilletter til Dubai er svindyrt? 

Jeg skjønner virkelig ikke hva du mener jeg skryter av? At flyselskapet tar seg godt betalt? At jeg klarte å spare og hadde viljestyrke og lyst til det? Det er et faktum, ikke skryt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er en linjeforening? Er det et vestlandsord? Føler meg dum som aldri har hørt om det før.

Til selve saken var det spesielt å dra til luksusdestimasjon for de midlene!

Anonymkode: d5df3...835

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Snikskryt.

Haha, snikskryt, også veldger personen å skrive som anonym? Blir ikke det litt meningsløst? 😆

Anonymkode: c8b90...d0d

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

På hvilken måte er det snikskryt at det er et faktum at flybilletter til Dubai er svindyrt? 

Med god planlegging og fleksibilitet er ikke flybilletter til Dubai særlig dyrt. Ikke vanskelig å finne flybilletter dit for 5000 kr. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er en linjeforening? Er det et vestlandsord? Føler meg dum som aldri har hørt om det før.

Linjeforeninger hadde vi i Trondheim også. 

Hadde ikke hørt om dette før lederen for linjeforeningen var ute og sutret på LinkedIn. Hun har tydeligvis brukt ganske lang tid på å forstå hvorfor folk reagerer på dette også. Jeg syns det er hårreisende. 

Anonymkode: 82e21...301

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Linjeforeninger hadde vi i Trondheim også. 

Hadde ikke hørt om dette før lederen for linjeforeningen var ute og sutret på LinkedIn. Hun har tydeligvis brukt ganske lang tid på å forstå hvorfor folk reagerer på dette også. Jeg syns det er hårreisende. 

Anonymkode: 82e21...301

Helt enig. Når man ikke skjønner at man ikke kan bruke foreningens midler som man vil uten videre, så passer man heller ikke til å ha høyere verv i slike organisasjoner. 

Anonymkode: 48ff3...cb8

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Linjeforening er bare en forening for studenter som går et eller annet studieprogram. De arrangerer typisk sosiale aktiviteter, tar ansvar for fadderopplegg, arrangerer bedriftspresentasjoner osv. Varierer sikkert hvor aktive de er. Ikke føl deg dum, det er jo ikke noe folk flest bryr seg om. Mest for dem det gjelder.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...