Gå til innhold

Vegg-til-vegg-teppe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal flytte til nytt hus i vinterland. Her blir det gjerne -30 grader på vinteren. Soverommene er i 1 etg på bakkenivå, og derfor tenker jeg at det kan være et alternativ med tepper på soverommene. 
Er det noen som har erfaring med vegg-til-vegg-tepper? Er det støvsamlere, eller er dagens tepper så god standard at hygiene ikke er noe problem? 

Anonymkode: cb989...6a7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan godt hende at dagens tepper er noe bedre. 

Hadde vegg til vegg teppe for 10 år siden, og det var nok ikke nytt da jeg kjøpte huset. Men det var et rent helvete, og ikke noe jeg skal ha igjen. Sinnsykt mye deiligere å bare kunne ta en fuktig klut om jeg søker nå, enn å måtte til med full vask umiddelbart, bare for å sitte igjen med en synlig flekk. 

I tillegg var det noe herk å støvsuge, kom liksom ikke godt nok nedi. 

Så jeg rev det til slutt opp, la på laminat, og byttet ut noen vinduer og dører + isolasjon der det trakk. 

Anonymkode: cacd4...06c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Søler*, ikke søker. 

Anonymkode: cacd4...06c

AnonymBruker
Skrevet

Dagens tepper er mer enn gode nok, så lenge du ikke søler for mye med rødvin og nugatti. Personlig ville jeg nok uansett bare hatt store løse tepper.

Anonymkode: 7daf1...fe6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har kjempe lyst på veggtilvegg teppe på soverom. Mindre svevestøv, godt å sette nakne bein på om morgenen, og lunere. Ingen problem å holde rent heller om man velger kvalitetsteppe. Og gjerne har tepperenser.

Anonymkode: 2d0f5...236

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har kjempe lyst på veggtilvegg teppe på soverom. Mindre svevestøv, godt å sette nakne bein på om morgenen, og lunere. Ingen problem å holde rent heller om man velger kvalitetsteppe. Og gjerne har tepperenser.

Anonymkode: 2d0f5...236

Det er det jeg også har hørt 😊 har du noe peiling på hvilken leverandører som har god kvalitet?

Anonymkode: cb989...6a7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt vegg til vegg teppe på soverom, ble lagt for ca 10 år siden. Og det ble lagt fordi det var så gulv kaldt. Ble veldig deilig for føttene. Har ikke for vane med rødvin eller nugatti på soverom så vedr slike flekker gikk det helt fint. Hadde lyst teppe, tror det var ull. Har forøvrig solgt boligen der teppe var. 

Anonymkode: dbe41...bda

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater vårt vegg til vegg teppe. Det er skikkelig tungt å støvsuge! Når man støvsuger parkett så sklir liksom støvsugeren av seg selv og jeg må bare skyve litt, mens på teppegulv må jeg virkelig ta i for å skyve støvsugerhodet. 
Var jeg dere ville jeg heller lagt varmekabler og parkett. 

Anonymkode: fa597...ba9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville installert en luft-til-vann varmepumpe (eventuelt bergvarme) og lagt vannbåren varme i gulvene. Det er like godt som varmekabler, men bruker mindre strøm.

Varmepumpe vil ikke være mer effektivt enn ren strøm i -30, men ved litt færre kuldegrader vil det være en del å spare. Man kan forvente høye strømpriser også i årene som kommer.

Anonymkode: cddf0...ad3

AnonymBruker
Skrevet

Det hjelper sikkert litt på varmen i rommet, men det er ikke bra for helsa mtp støv. 

Anonymkode: f2a24...761

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...