Gå til innhold

Problemer med dørlås (kodelås)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har hatt denne dørlåsen (Yale) i noen år. 
Vi er egentlig veldig fornøyd med den, og har ikke hatt noen problemer med den, inntil nå, men den siste tiden har det dukket opp noen problemer som jeg håper noen her kan hjelpe meg med.

1: Jeg kom hjem en tidlig morgen, låste opp, og skulle låse etter meg, men den nektet å la seg låse.  Den kom bare med et lydsignal (2 vekslende toner, gjentatt to ganger) og så skjedde ikke noe mer.  Jeg måtte legge meg med ulåst dør.

2: Den innebygde alarmen har flere ganger slått seg på uten grunn.  Tidligere har det skjedd sent på kvelden før vi har lagt oss, og da har det ikke vært noe stort problem, men når den nå plutselig slo seg på tidlig om morgenen er det verre.
Jeg vet ikke hvor lenge den ulte før vi fikk slått den av, men jeg håper virkelig ikke at den sto på så lenge at naboene ble plaget av den.

Jeg har funnet ut at dette er et vanlig problem som skyldes temperaturforandringer, og som enkelt kan løses ved å sette på en utforing til låsekassen, men problemet er at jeg ikke stoler på dørlåsen lenger.
Nå ligger jeg hver natt på "ank", og bare lytter til om den skal gå av igjen.
En ting er at det er et problem for oss, men hvis den begynner å bli et problem for naboene, da vil jeg ikke ha en slik dørlås lenger!

Er det noen som har hatt samme problem med sine dørlåser som kan fortelle meg hva de gjorde for å utbedre problemet, og om det virket?

Anonymkode: f5348...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dårlig batteri? Jeg ville startet med å bytte batterier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
newman01 skrev (1 minutt siden):

Dårlig batteri? Jeg ville startet med å bytte batterier. 

Batteriene er byttet, men det har ikke løst problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For å si det sånn, vi byttet tilbake til en "død" dørlås. Turde ikke leve med en dørlås som ikke holdt seg låst. 

Anonymkode: 2d9c8...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

For å si det sånn, vi byttet tilbake til en "død" dørlås. Turde ikke leve med en dørlås som ikke holdt seg låst. 

Anonymkode: 2d9c8...d39

Oi da. Kan du fortelle mer om hva som skjedde?  Var det også Yale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Id lock er mye bedre, finere også. Den kan du også låse manuelt? Den har vrider på innsiden, har ikke Yale dette? Min er også koblet opp til smarthus så jeg får varsel når den åpner seg. Føler meg veldig trygg med den :) 

Anonymkode: eaa25...9de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Id lock er mye bedre, finere også. Den kan du også låse manuelt? Den har vrider på innsiden, har ikke Yale dette? Min er også koblet opp til smarthus så jeg får varsel når den åpner seg. Føler meg veldig trygg med den :) 

Anonymkode: eaa25...9de

Jo, Yale har også vrider på innsiden. 

Ellers takk for tips om ny lås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...