AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #1 Skrevet 6. mai 2022 Jeg har nok gått litt på tomgang i noen uker, med mye stress både på jobb, skole og fritid. Er også disponert for angst og depresjon, i den forstand at det har vært med meg mer eller mindre hele livet. Det har imidlertid alltid vært på et nivå som stort sett er håndterlig, og jeg har aldri brukt medisiner. Men nå sliter jeg skikkelig. Jeg våkner om natten av at jeg er kvalm, opplever stadig både på jobb og hjemme at jeg på en måte soner helt ut og verden føles svært uvirkelig, fremmed og litt farlig, får hetetokter, deretter fryser jeg, blir kvalm igjen, og det kommer ofte helt ut av det blå. Det verste er jo da at dette også skjer på jobb, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Har på en måte angst i kroppen fra jeg står opp, må ta dype pust hele tiden, sliter med å få i meg mat. Nå har det også kommet til det punktet at jeg faktisk kaster opp av og til. Jeg blir jo litt redd for at jeg er syk, men holder en knapp på at det er stress og angst. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? Anonymkode: c897e...fa1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #2 Skrevet 6. mai 2022 Hei:) Det høres kjedelig ut. Kvalme kan godt være et tegn på angst. Uvirkelighetsfølelse og hjertebank også. Ville tatt meg en tur til legen. Selv trengte jeg ikke medisiner, men fikk samtaleterapi med en psykolog. Ikke bær det alene. Det finnes hjelp å få. Lykke til☺️ Anonymkode: e52b7...ef0
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #3 Skrevet 6. mai 2022 Det er nok sikkert stress og angst, men du bør likevel til legen og utelukke at det er noe fysisk. Når du har fått gjort det, kan legen hjelpe deg å finne neste steg. Stikkord kan være stress- og angstmestring. Kanskje det er riktig med en sykemelding for deg nå? Kanskje du trenger noen å sortere tankene med? Anonymkode: c91cc...0e6
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #4 Skrevet 6. mai 2022 Jeg foreslår også sykemelding. Noen uker med roligere dager kan sørge for at det ikke går så langt at du møter veggen. Samtidig får du sett om kvalmen gir seg eller om du må få det undersøkt. Anonymkode: c0606...394
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #5 Skrevet 6. mai 2022 Takk for svar. Jeg er ikke så flink til å følge opp tråden men jeg leser og prosesserer. Jeg har aldri vært sykemeldt for noe psykisk før, så det sitter langt inne. Men jeg har aldri hatt symptomer som dette heller, i alle fall ikke så kraftige. Anonymkode: c897e...fa1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #6 Skrevet 6. mai 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Takk for svar. Jeg er ikke så flink til å følge opp tråden men jeg leser og prosesserer. Jeg har aldri vært sykemeldt for noe psykisk før, så det sitter langt inne. Men jeg har aldri hatt symptomer som dette heller, i alle fall ikke så kraftige. Anonymkode: c897e...fa1 Det er ingen som får vite hvorfor du er sykemeldt, annet enn deg og legen din. Kroppen din gir deg beskjed om at du presser deg alt for hardt og at du har gjort det alt for lenge. Det bør du ta på alvor. Ikke la det gå lenger enn dette. Noen som treffer veggen bruker flere år på å komme seg igjen, det kan du ennå unngå hvis du tar grep. Anonymkode: c91cc...0e6
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #7 Skrevet 12. mai 2022 Tusen takk for gode svar. Er det vanlig å foreslå sykemelding selv? Jeg har bestilt legetime, skrevet ned alle symptomene mine, prøver å forberede meg så godt jeg kan. TS Anonymkode: c897e...fa1
surrehumla Skrevet 13. mai 2022 #8 Skrevet 13. mai 2022 Er du tilfeldigvis kvinne? Siden du skriver hetetokter … kan det være overgangsalder? Kan oppstå helt fra trettiårene. Kan gi mye angst, depresjon, hetetokter, kvalme osv…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #9 Skrevet 14. mai 2022 10 hours ago, surrehumla said: Er du tilfeldigvis kvinne? Siden du skriver hetetokter … kan det være overgangsalder? Kan oppstå helt fra trettiårene. Kan gi mye angst, depresjon, hetetokter, kvalme osv… Det hadde overrasket meg stort, ser egentlig ingen grunn til å tro det, men takk for tipset. Har fått time til lege om litt over en uke, så jeg får se hva hun sier. Anonymkode: c897e...fa1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå