AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #2 Skrevet 6. mai 2022 Egenskap skrev (Akkurat nå): Forteller ikke det at staten ikke vil folk godt? Istedet for dette latterlige sløseriet med å sponse for dyr strøm, og jeg har til og med hørt forslag om å sponse lavere drivstoffpriser, så kunne de betalt ned ALLE bomveier i Norge og dermed avskaffet en fast høy utgift permanent. Anonymkode: 9c54c...03b 2
Brunhilde Skrevet 6. mai 2022 #3 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Istedet for dette latterlige sløseriet med å sponse for dyr strøm, og jeg har til og med hørt forslag om å sponse lavere drivstoffpriser, så kunne de betalt ned ALLE bomveier i Norge og dermed avskaffet en fast høy utgift permanent. Anonymkode: 9c54c...03b Alle, ihvertfall så og si, bruker strøm, men ikke alle har bil. For dem er ikke bompenger en utgift i det hele tatt. 6
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #4 Skrevet 6. mai 2022 Syns bompenger er greit jeg. De som bruker veiene er de som betaler for den, istedet for at hele landet skal betale. Jeg har null interesse av å betale for veier på Østlandet over skatteseddelen siden jeg ikke har nytte av de. Anonymkode: 80e1f...4ca 6
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #5 Skrevet 6. mai 2022 Det sier mer om hvor mye vi tjener. Og de aller fleste av oss betaler det det koster. Og når det gjelder å snike seg unna slike og lignende kostnader, er det de som har svært god økonomi som er de største snylterne. Anonymkode: 8272e...ab6
Angelheart2 Skrevet 6. mai 2022 #6 Skrevet 6. mai 2022 Hvorfor godtar andre land bompenger? Det virker som du tror at Norge er det eneste landet med bompenger. Ta deg en tur nedover i Europe, eller til USA, så finner du fort ut at bompenger er en effektiv måte å dekke inn veiutbygging på, slik at kun de som bruker veien må betale. Syns det er helt greit, jeg. 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #7 Skrevet 6. mai 2022 Fordi det er greit at de som kjører på veien betaler for den? Anonymkode: 53a56...4cf 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #8 Skrevet 6. mai 2022 5 hours ago, Egenskap said: Forteller ikke det at staten ikke vil folk godt? Nei. Anonymkode: 3a9cc...37c 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #9 Skrevet 7. mai 2022 TS omtaler Staten som om det er en person/diktator med følelser og meninger om folk flest, mens man i Norge har et demokrati der en avgjørelse om hvordan våre felles inntekter og utgifter skal fordeles og benyttes. Om man bor i et samboerskap så vil det alltid være valg man i felleskap tar der den ene parten er noe met uenig i valget en den andre parten, F.eks at man må ta ekstravakter en måned for å sikre finansieringen av ny bil eller sydentur. Spørsmålet til TS er hvordan hen vil finansiere det som bompengene dekker? Anonymkode: ae3b5...a94 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #10 Skrevet 7. mai 2022 Fordi vi har en mentalitet i Norge som går på å bidra til fellesskapet, det er en av grunnpilarene våre og en stor del av årsaken til vår velferd og rikdom. Velkommen skal du være! Anonymkode: 40c35...e00 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #11 Skrevet 7. mai 2022 Hva er galt med bompenger? Det er direkte skattlegging og sånn sett veldig rettferdig. De som ønsker å benytte veiene betaler bompenger. Alle andre slipper. Hva er problemet med det? Anonymkode: d92e5...204 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #12 Skrevet 8. mai 2022 Hvorfor omtaler du alle Nordmenn som om alle mener det samme? Er ikke det rasistisk? Anonymkode: 61cbe...e37
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #13 Skrevet 8. mai 2022 Egenskap skrev (På 6.5.2022 den 7.34): Forteller ikke det at staten ikke vil folk godt? Dagens dummest innlegg.....bompenger betyr at vi fortere får bedre veier. Anonymkode: 63e03...c16
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #15 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 5/6/2022 den 7.37): Istedet for dette latterlige sløseriet med å sponse for dyr strøm, og jeg har til og med hørt forslag om å sponse lavere drivstoffpriser, så kunne de betalt ned ALLE bomveier i Norge og dermed avskaffet en fast høy utgift permanent. Anonymkode: 9c54c...03b Sitter man i Trøndelag eller lengere nord, skjønner jeg det med strøm. Det med bompenger synes jeg er helt greit. De som bruker veiene betaler for det. Bruker du mye, betaler du mer. Anonymkode: 6cf91...c48
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #16 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 6.5.2022 den 7.37): Istedet for dette latterlige sløseriet med å sponse for dyr strøm, og jeg har til og med hørt forslag om å sponse lavere drivstoffpriser, så kunne de betalt ned ALLE bomveier i Norge og dermed avskaffet en fast høy utgift permanent. Anonymkode: 9c54c...03b Så de som tross alt har dårligst råd i Norge og ikke har råd til bil skal da betale full strømpris så de som har råd til bil slipper å betale bom ut ifra hvor mye de bruker bilen sin? 🥲 Anonymkode: 40c35...e00 1
PetterKanin Skrevet 8. mai 2022 #17 Skrevet 8. mai 2022 Fordi så mange velgere stemmer på partier som ønsker bompenger som finansierings- og trafikkmengdereguleringsmetode.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå