AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #1 Skrevet 6. mai 2022 https://www.nettavisen.no/nyheter/kandiy-tanya-35-flyktet-fra-ukraina-i-mars-bor-fremdeles-pa-hotell/s/5-95-474897 Er ikke dette litt skandaløst av regjeringen? Ukrainere som har bodd 40 dager på hotell og man har ennå ikke greid å gi de egen leilighet ennå. Man har heller ikke gitt de jobb. Appåtil blir mange av de sendt langt oppi nord, når de heller burde fått bolig i Bergen eller Oslo. Anonymkode: bf4e6...603
herremann Skrevet 6. mai 2022 #2 Skrevet 6. mai 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Appåtil blir mange av de sendt langt oppi nord, når de heller burde fått bolig i Bergen eller Oslo. Anonymkode: bf4e6...603 Hvorfor burde alle kun bli bosatt i Bergen El Oslo? Viktigste er vel at de får et trygt sted å bo samt en jobb å gå til? 9 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #3 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): https://www.nettavisen.no/nyheter/kandiy-tanya-35-flyktet-fra-ukraina-i-mars-bor-fremdeles-pa-hotell/s/5-95-474897 Er ikke dette litt skandaløst av regjeringen? Ukrainere som har bodd 40 dager på hotell og man har ennå ikke greid å gi de egen leilighet ennå. Man har heller ikke gitt de jobb. Appåtil blir mange av de sendt langt oppi nord, når de heller burde fått bolig i Bergen eller Oslo. Anonymkode: bf4e6...603 Hvor er det man skal finne alle disse ledige husene da? Det står ikke drøssevis av ledige boliger klar til flyktninger i Bergen iallefall. Det er vel ikke drøssevis av ledige jobber til folk som ikke snakker norsk eller engelsk heller. Anonymkode: b1eee...e82 12 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #4 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvor er det man skal finne alle disse ledige husene da? Det står ikke drøssevis av ledige boliger klar til flyktninger i Bergen iallefall. Det er vel ikke drøssevis av ledige jobber til folk som ikke snakker norsk eller engelsk heller. Anonymkode: b1eee...e82 Jeg tok et raskt søk i Bergen kommune for den familien som er intervjuet i Nettavisen. Leilighet m/2 soverom i Bergen kommune. Kommer opp nesten 300 stk. De billigste helt ned til 9000-10000 for 50-60 kvm. Vaskejobb trenger man ikke norsk og engelsk til. De som jobber med flyktningene burde klare å søke på Finn de og. Anonymkode: bf4e6...603
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #5 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): https://www.nettavisen.no/nyheter/kandiy-tanya-35-flyktet-fra-ukraina-i-mars-bor-fremdeles-pa-hotell/s/5-95-474897 Er ikke dette litt skandaløst av regjeringen? Ukrainere som har bodd 40 dager på hotell og man har ennå ikke greid å gi de egen leilighet ennå. Man har heller ikke gitt de jobb. Appåtil blir mange av de sendt langt oppi nord, når de heller burde fått bolig i Bergen eller Oslo. Anonymkode: bf4e6...603 Det er jo ikke bare å gi folk en jobb? Dersom det var så mange ledige stillinger som hvem som helst kunne tatt, så hadde det jo ikke vært arbeidsledighet i Norge. Anonymkode: 3faf5...191 10 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #6 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er jo ikke bare å gi folk en jobb? Dersom det var så mange ledige stillinger som hvem som helst kunne tatt, så hadde det jo ikke vært arbeidsledighet i Norge. Anonymkode: 3faf5...191 Joda. Jobb er jobb. Et raskt søk på stillingsdatabase til NAV viser 319 stillinger som renholder i Bergen Kommune. De som jobber med flyktninger kan også få ut fingeren å gjøre samme søk som meg. Gi dem jobb! Anonymkode: bf4e6...603
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #7 Skrevet 6. mai 2022 Flyktninger blir ikke «gitt» en jobb! Anonymkode: 3d4ea...d3d 11
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #8 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Joda. Jobb er jobb. Et raskt søk på stillingsdatabase til NAV viser 319 stillinger som renholder i Bergen Kommune. De som jobber med flyktninger kan også få ut fingeren å gjøre samme søk som meg. Gi dem jobb! Anonymkode: bf4e6...603 Tror du alle kan vaske? Har du aldri hørt om dårlig helse? Du skal ikke ha mange skavanker som renholdsarbeider før den jobben blir uholdbar. Det er ikke bare å si at 'den jobben krever ikke utdanning, så vær så god'. Det er ikke sånn ting fungerer. Anonymkode: 3faf5...191 3
Gjest Villfisker Skrevet 6. mai 2022 #9 Skrevet 6. mai 2022 (endret) Det er dumt ja. Men hvordan skal de klare det, når de ikke klarer å sette våre egne i jobb engang? Folk som kan språket, og har bodd her hele livet. Ja, det er veldig leit, men ikke så uventet egentlig. Endret 8. mai 2022 av Villfisker
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #10 Skrevet 6. mai 2022 Skandaløst? Skjønner du at det ikke er lett å bare bla opp 5000 ledige boliger sånn på flekken? Hvor skulle de dukke opp fra? Vi har allerede et presset boligmarked i Norge, Norge sitter ikke med en haug ledige overskuddsboliger i tilfelle krig i Europa. Anonymkode: 5e3ef...587 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #11 Skrevet 6. mai 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg tok et raskt søk i Bergen kommune for den familien som er intervjuet i Nettavisen. Leilighet m/2 soverom i Bergen kommune. Kommer opp nesten 300 stk. De billigste helt ned til 9000-10000 for 50-60 kvm. Vaskejobb trenger man ikke norsk og engelsk til. De som jobber med flyktningene burde klare å søke på Finn de og. Anonymkode: bf4e6...603 🤦♀️🤦♀️ Bergen sliter ikke med et tregt boligmarked. Det er tusenvis av studenter og andre på det samme boligmarkedet, så de der boligene på Finn kommer til å bli leid på null komma niks. Bergen kommune har ikke førsterett på det private leiemarkedet og kan ikke bare kreve at flyktninger skal få disse boligene. I tillegg er arbeidsbelastningen til de som skal bosette disse mangedoblet. Disse kontorene må ansette mer folk for å få unna sakene, men hva skjer når nesten alle kommuner trenger flere folk? Jo, markedet støvsuges for folk med rett kompetanse og det blir vanskelig å få det til å gå opp. Det er en ENORM kabal som skal gå opp! Men hvis du mener du har kompetanse til å løse dette er jeg sikker på at kommunene vil ansette deg på flekken. Anonymkode: 5e3ef...587 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #12 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 6.5.2022 den 6.55): https://www.nettavisen.no/nyheter/kandiy-tanya-35-flyktet-fra-ukraina-i-mars-bor-fremdeles-pa-hotell/s/5-95-474897 Er ikke dette litt skandaløst av regjeringen? Ukrainere som har bodd 40 dager på hotell og man har ennå ikke greid å gi de egen leilighet ennå. Man har heller ikke gitt de jobb. Appåtil blir mange av de sendt langt oppi nord, når de heller burde fått bolig i Bergen eller Oslo. Anonymkode: bf4e6...603 Vil tro det går raskere å bosette i nord når det er mye ledige store hus der og tregt boligmarked. Billigere for kommunen blir det også, da boligprisene/leie er lavere der. I oslo og bergen er det mangel på boliger egnet for familier, og veldig dyrt. Anonymkode: ee1c5...817
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #13 Skrevet 7. mai 2022 Det finnes nordmenn som bor på gata, hva med dem? Anonymkode: a94c6...cd5 1 1
MorTil2 Skrevet 7. mai 2022 #14 Skrevet 7. mai 2022 Jeg gidder ærlig talt ikke en gang å lese artikkelen. Hvorfor i alle dager er det skandaløst at mennesker fra Ukraina ikke har fått egen bolig og jobb etter 40 dager, mens flyktninger fra andre deler av verden kan sitte på mottak i årevis uten at noen roper opp om at det er "skandaløst". Tror du trenger en virkelighetsoppdatering ts. Verdens elendighet strekker seg lengre enn til krigen i Ukraina. Og det er en annen ting. Hvorfor snakkes det om krigføringen i Ukraina som krigen med stor K? Overskrifter som "Matvarene øker pga krigen" og lignende forundrer meg. Aner ikke folk at det finnes flere kriger på vår jord? Er det kun en krig, derfor denne entalls henvisningen til "krigen"? Om du ts hadde spurt mange av de flyktningene som er i Norge fra andre land enn Ukraina, eller som aldri kommer seg ut av konfliktområdene hvor det foregår krig og elendighet, men som vi ikke får oppdateringer i fra flere ganger for dag, tror jeg de hadde ment at menneskene som kommer fra Ukraina får mer enn nok. Og det mener jeg og. 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #15 Skrevet 7. mai 2022 Kommunen hvor jeg har hytte/fritidsleilighet har leid hytta vår i 4-6 mnd for å huse flyktninger. Jeg er usikker på om det er en midlertidig løsning for å finne permanent bolig eller om de muligens tenker krigen skal være over innen den tid. Jeg regner med de skal bo der midlertidig, det er vanskelig for dem å jobbe derifra hvis de ikke setter opp busser for dem. Uansett så er det ikke bare å bla opp flere tusen boliger som står tomme på så kort tid. De aller fleste som har disponibel bolig leier ut, og man kan såklart ikke kaste ut leietakere for å huse flyktninger. Det er heller ikke alle som sier ja til dette. Dessverre. Anonymkode: 906bf...6b9
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #16 Skrevet 8. mai 2022 MorTil2 skrev (21 timer siden): Jeg gidder ærlig talt ikke en gang å lese artikkelen. Hvorfor i alle dager er det skandaløst at mennesker fra Ukraina ikke har fått egen bolig og jobb etter 40 dager, mens flyktninger fra andre deler av verden kan sitte på mottak i årevis uten at noen roper opp om at det er "skandaløst". Tror du trenger en virkelighetsoppdatering ts. Verdens elendighet strekker seg lengre enn til krigen i Ukraina. Og det er en annen ting. Hvorfor snakkes det om krigføringen i Ukraina som krigen med stor K? Overskrifter som "Matvarene øker pga krigen" og lignende forundrer meg. Aner ikke folk at det finnes flere kriger på vår jord? Er det kun en krig, derfor denne entalls henvisningen til "krigen"? Om du ts hadde spurt mange av de flyktningene som er i Norge fra andre land enn Ukraina, eller som aldri kommer seg ut av konfliktområdene hvor det foregår krig og elendighet, men som vi ikke får oppdateringer i fra flere ganger for dag, tror jeg de hadde ment at menneskene som kommer fra Ukraina får mer enn nok. Og det mener jeg og. Helt enig med deg her. I vår kommune har flyktninger fra Ukraina fått bosted i helt nye boliget som ingen har bodd i tidligere, mens andre flyktninger og kommunens egne nav-avhengige med barn, blir bosatt i nedslitte, uisolerte flermannsboliger fra 70-tallet, der det er rus og bråk døgnet rundt. Anonymkode: 57120...1f3 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #17 Skrevet 8. mai 2022 Hvem faen bryr seg om Ukraina? Det er nordmenn, etniske norske folk som er fattige, uten jobb og bolig. Hvorfor har man ikke gitt jobb og bolig til de som allerede er her og har vært her i flere år? Stopp å prioriter andre folk og prioriter NORDMENN. Anonymkode: 9acd7...b00 1
Guppy88 Skrevet 8. mai 2022 #18 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvem faen bryr seg om Ukraina? Det er nordmenn, etniske norske folk som er fattige, uten jobb og bolig. Hvorfor har man ikke gitt jobb og bolig til de som allerede er her og har vært her i flere år? Stopp å prioriter andre folk og prioriter NORDMENN. Anonymkode: 9acd7...b00 Usmakelig innlegg. Nordmenn er sikret livsopphold og bolig i kraft av å være nordmenn. Vi er vel verdens mest priviligerte folk.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #19 Skrevet 8. mai 2022 Guppy88 skrev (2 minutter siden): Usmakelig innlegg. Nordmenn er sikret livsopphold og bolig i kraft av å være nordmenn. Vi er vel verdens mest priviligerte folk. Hvis du leser litt lenger opp så ser du hvordan det er for Nordmenn. Regjeringen hjelper andre før oss, få deg en realitetssjekk. Anonymkode: a94c6...cd5 1
Guppy88 Skrevet 8. mai 2022 #20 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du leser litt lenger opp så ser du hvordan det er for Nordmenn. Regjeringen hjelper andre før oss, få deg en realitetssjekk. Anonymkode: a94c6...cd5 Fra en som har jobbet både på NAV og i Husbanken tidligere; det der er bullshit. De som tror at det er slik, må jeg bare riste på hodet av. Har hatt flere hos meg på kontoret også, "hadde jeg malt meg med skokrem i trynet, hadde du kastet penger etter meg". Tro hva du vil. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå