Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Å kjære vene. Håret mitt begynner tydeligvis å bli grått. Jeg nærmer meg 40, men du og du så plutselig de små grå kom i tinningen min.

Jeg går til frisør ca hver 3-4 måned. Da stusser jeg tupper og frisker opp fargen litt. Jeg har brunt hår med litt gyldne striper. De siste par ganger har vi kun tatt etterveksten (som er lys brunt). 

Frisøren min bruker noe jeg tror er "glossing"/glansvask på etterveksten,  men jeg kan ta feil her. Problemet nå er at de grå hårene vises fort, så derfor tar jeg i mot tips til hva jeg selv kan bruke hjemme for å dekke det.

Kan jeg kjøpe dette på frisørsalongen og selv farge ettervekst, eller kan det føre til stygt resultat? Jeg ser for meg at det blir dyrt fremover hvis jeg må til frisøren en gang i måneden.

Anonymkode: 46674...30b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville spurt min faste frisør, som kjenner håret. De selger sikkert noe i salongen som du kan bruke 😊

Anonymkode: 86808...468

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan ikke damer ha grått hår?

Anonymkode: 0cc68...10c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pinsett 👌 Hvis ikke det er veldig mange hår da selvfølgelig.

Anonymkode: e43ae...b1b

Skrevet (endret)

Du kan helt fint ta ettervekst selv.

Velg da en litt kaldere/mer nøytral og bittelitt mørkere farge enn lengdene.

Glossen er nok det som legges i lengder. Permanent i bunn, med mindre du ønsker at det grå skal komme gjennom.

Det er lettere å gi anbefalinger om vi viser bilde av fargen din :) 

Men jeg ville tenkt at dersom du er lysbrun med striper ligger du kanskje i realiteten på en 6 eller 7. Mange bruker den L’Oréal Excellence i bunn - men her er det lurt å gå en tone opp da de ofte blir mørkere. 
For eksempel forsøke med 7, og ikke la det sitte lenge første gangen.

De har en serie nå hvor det står 7U som skal være universal og inneholde både kalde og varme pigmenter, men har ikke testet denne selv. 

Men igjen: må nesten se bilde.

Jeg er ikke frisør, men farger hjemme selv. Nå med frisørfarge bestilt på nett - men gikk fint med butikkfarge og. 

Endret av Fløff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...