Gå til innhold

Maine coon og kattedo, bruke boks fra eks. biltema?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har noe som passer? skal hente en maine coon kattunge i morgen, og slike store kattedoer synes jeg er unødvendig fra dyrebutikk. Gode løsninger som funker til den lille som vokser raskt?

Anonymkode: 0bcc6...bb5

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du? At de fra dyrebutikk er for store? Eller at de er for dyre for så store? Jeg tolket først innlegget ditt som at du vil ha en stor boks men nå ble jeg usikker. Uansett jeg svarer 😂

Vi har plastkasser fra europris og jula som kattedo, ikea har noen veldig store, som de man kan skyve under sengen. Har skjært åpning og pusset rundt åpningen. Passer helt perfekt, men skulle egentlig gjerne funnet noen som var litt større. 
De fleste kattedoer er alt for små, og de fleste katter liker ikke at kattedoen har lokk på eller er «inni et skap». 

Her ser man et eksempel på vanlig plastboks og hvor stor de bør være:

Jackson Galaxy har mange klipp på youtube av hvor man bør plassere boksen, hvordan kattesand osv hvis du trenger det. 

Anonymkode: 90a57...328

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte at jeg ikke gidder å bruke masse penger på de største fra dyrebutikk som uansett er for små når man får en stor plastboks billig på andre butikker. Bare obs at du velger en plastkasse som helst ikke har riller i bunn, det hadde vi først men ble litt kinkig med rengjøring.

Anonymkode: 90a57...328

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Murerbaljer, sånne avlange svarte, er fine som kattedoer. En MCO er såpass stor når den blir levert at kattungen helt sikkert klarer å hoppe oppi. En fordel med litt høye kanter så slipper du at det spruter sand over alt...

Anonymkode: 34cc3...464

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

takker for alle svar!

Anonymkode: 0bcc6...bb5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...