Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som er ufortjent. Hun sier ting om andre ansatte som skremmer meg nemlig. 

Vet den andre referansen kommer til å si gode ting. Har satt opp flere og, hvis de trenger mere info. Alle er kollega. 

Hvis sjefen sier noe som skurrer, er det vanlig å sjekke det ut med andre referanser, evt med meg? Hvor mye teller det hun sier?

Anonymkode: c2205...124

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor førte du henne opp som en referanse om du tenker slik?

Anonymkode: 9bc0c...94a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en korka sjef for mange år siden, som jeg visste kom til å si negative ting om meg, fordi han ikke ville jeg skulle slutte. Han skjelte meg ut i butikken fremfor flere kunder da han fikk oppsigelsen min. Jeg førte ham ikke opp som referanse, for å si det sånn. Sjefen i den nye jobben ønsket denne sprø Sjefen som referanse, og da sa jeg det som det var. Forklarte hvordan sjefen min var (formulert på en forsiktig måte) og at han hadde litt av en telefonsamtale i vente hvis han ringte Sjefen min. Etter at Sjefen i den nye jobben hadde snakket med den gamle, ringte han meg og sa at han skjønte hvorfor jeg ønsket å bytte jobb, og at Sjefen min var mye verre enn jeg hadde fått ham til å høres ut 😂 Jeg fikk jobben. 

Så, ts, bare si det som det er, at Sjefen din baksnakker og sier ting om kollegene dine som ikke stemmer, og håp at din nye sjef forstår.

Anonymkode: 13d03...335

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Men hvorfor førte du henne opp som en referanse om du tenker slik?

Anonymkode: 9bc0c...94a

Fordi de ønsker lederreferanse og har vært så lenge på arbeidsplassen at jeg kun har en leder. 
hun sier mye fint om meg, så er ikke det at hun vil si negative ting, men frykter det etter å ha sett hvordan hun omtaler andre.

ts

Anonymkode: c2205...124

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...