AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #1 Skrevet 5. mai 2022 Jeg får gjester fra utlandet om noen uker. En av tingene de har lyst til å gjøre er å ta en fjordcruise. Noe med world heritage el noe. Jeg er ikke kjent i området, så jeg har noen spørsmål. Er det bare selve fjorden som er world heritage el er det både fjord OG en spesiell ferje? Jeg ser at prisene varierer, så kan være greit å vite om ferje-typen har noe å si. Vi kommer fra Bergen, er det noen parkeringsmuligheter i Gudvangen? Hvor lang er turen? Er det noen spesifikke steder langs "veien" som er greit å få med seg. Får man gå i land noen minutter eller er det bare for de som skal på/av? Takknemlig for svar Anonymkode: 5ca26...aca
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #2 Skrevet 5. mai 2022 Tillegg spørsmål. Er det noe verdt å besøke i Gudvangen el. Flåm? Fra hvilken side er turen finest, fra Gudvangen eller fra Flåm? Vi tenker også på å kanskje se på utsikten fra Stegasteinen. Vi har imidlertid litt for dårlig tid til en fottur. Er det noe mulighet til å kjøre nesten helt opp? Takknemlig for svar Anonymkode: 5ca26...aca
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #3 Skrevet 5. mai 2022 Jeg kan ikke svare på alt med turen gjennom Norges lengste tunell er nesten verdt å kjøre gjennom hvis dere først er i Flåm. Hotellet var veldig fint, enkelt men koselig med tømmer og panel stil. Middagen var fantastisk god på restauranten. Anonymkode: 9c544...ec8
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #4 Skrevet 5. mai 2022 Noe som dette? https://www.visitbergen.com/ting-a-gjore/basic-fjord-tour-fra-bergen-p879133 Du hadde så mange detaljspørsmål, jeg foreslår at du tar kontakt med turistkontoret i Bergen (se linken over). De som jobber der kan nok svare på alt og litt til. Anonymkode: db657...14b
Kjetil E Skrevet 5. mai 2022 #5 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Tillegg spørsmål. Er det noe verdt å besøke i Gudvangen el. Flåm? Fra hvilken side er turen finest, fra Gudvangen eller fra Flåm? Vi tenker også på å kanskje se på utsikten fra Stegasteinen. Vi har imidlertid litt for dårlig tid til en fottur. Er det noe mulighet til å kjøre nesten helt opp? Takknemlig for svar Anonymkode: 5ca26...aca Stegasteinen kan dere kjøre bil til så sant veien er åpen for sesongen. Dere bør jo ta en tur med Flåmsbanen. Stalheimskleiva er jo en opplevelse, men tror desverre den er stengt grunnet ras.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #6 Skrevet 7. mai 2022 Kjetil E skrev (På 5.5.2022 den 23.31): Stalheimskleiva er jo en opplevelse, men tror desverre den er stengt grunnet ras. Den er stengt ja. Kunne «Norway in a nutshell»-turene være noe for ts gjester? Det er en vikinglandsby i Gudvangen, samt gruver en kan besøke. I Flåm er det jo Flåmsbana og Ægir bryggeri. Så har en Undredalen med kirka der og geitosten. Anonymkode: a8223...8ce 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå