Gå til innhold

Far vil ikke ha noe med barna å gjøre mer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Far har hatt en rettsak mot kommunen, lang historie kort. Barneverntjenesten har vært i bildet i mange år. Han har jobbet mot de hele tiden. Tok tilslutt rettsak hvor far satset alle sine penger og tapte.

Så her sitter vi da. Vi er meg og våre 3 barn på 12, 13 og  16 år. Eldste er under behandling for epilepsi og er også psykisk utviklingshemmed. Jeg er nå hjemme 100% med pleiepenger frem til ferien. Mine foreldre er gamle og klarer ikke så mye jeg selv er enebarn. 

Hvordan forklarer jeg barna at pappa ikke vil se de mer? Jeg jobber turnus til vanlig hvordan løse det? Så mange spørsmål og så lite svar 😪bv tjenesten er ikke i bildet når det gjelder meg og jeg har bare fått skryt og endel hjelp fra de.

Anonymkode: b0a46...a0c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva vet du om det at han ikke vil? Du forteller det du vet. Og husk: legg all skyld på han. For det er hans valg! 

Anonymkode: 12c82...2c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hva vet du om det at han ikke vil? Du forteller det du vet. Og husk: legg all skyld på han. For det er hans valg! 

Anonymkode: 12c82...2c3

Ja dessverre. Han har bare hatt barna 12 timer pr mnd siste 3 år, men nå blir det borte også.

Gir litt problemer da han lovet en overnatting for de minste da eldste skal legges inn en natt. Så enkelt for han, har ikke ord jeg😪

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Kan det være aktuelt å søke avlastning til eldste ? F.eks. en helg i måneden ? 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Barna er jo ganske gamle, så de har nok skjønt dette lenge. Ville hvertfall ikke dekket over for far, bare si du ikke vet hvorfor han er sånn. Har du ingen ungene kan sove over hos når dere skal på sykehuset? Noen venner de kan overnatte hos?

Anonymkode: c4711...f4a

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg valgte denne mannen, kjente han godt trudde jeg gjennom 12 år før barna kom. Skal høre med ei venninne om hun kan ta tvillingene den natta. Problemet er at det er skole dagen etter. Uansett så får jeg så vondt av barna😪

• Liker 8
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Barna er jo ganske gamle, så de har nok skjønt dette lenge. Ville hvertfall ikke dekket over for far, bare si du ikke vet hvorfor han er sånn. Har du ingen ungene kan sove over hos når dere skal på sykehuset? Noen venner de kan overnatte hos?

Anonymkode: c4711...f4a

Støtter denne!

Anonymkode: 71a7a...09d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Støtter denne!

Eldste er 16 og psykisk utviklingshemmed.

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Folk kan forandre seg. Har en slektning som var sammen med en kjekk og snill mann, tre barn sammen. Så snudde alt. Han fikk barn med ei ung dame på si og endret totalt personlighet. Først mente han slektningen min var uskikket som mor og ville ha barna 100%, deretter ville han ikke ha noe med de å gjøre. Nå bor han i utlandet og heldigvis møtes de innimellom.

Anonymkode: 46af1...666

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, mod.
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tror uansett du bare må være ærlig. At du ikke vet hvorfor far er så (inn i helvete) slem.. Føler med deg ❤

• Liker 3
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja jeg valgte denne mannen, kjente han godt trudde jeg gjennom 12 år før barna kom. Skal høre med ei venninne om hun kan ta tvillingene den natta. Problemet er at det er skole dagen etter. Uansett så får jeg så vondt av barna😪

Tvillinger som ikke er like gamle? :klo: 

Skjønner ikke helt hovedinnlegget her, jeg. Far har kjørt mange rettssaker mot kommunen - om barnefordeling/samvær, antar jeg? Men skjønner ikke helt sammenhengen med at han plutselig ikke vil ha dem mer?

Du kan sikkert få avlastning til den eldste, de andre klarer vel fint å være hjemme alene?

AnonymBruker
Skrevet

Tror uansett du bare må være ærlig. At du ikke vet hvorfor far er så (inn i helvete) slem.. Føler med deg ❤

Takk trengte dette nå❤

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke et direkte svar på ditt spørsmål, men…Jeg er jordmor og møter nye pappaer daglig, med tårer i øynene og den største beskyttertrangen. «Deg svikter jeg aldri» lyser det i blikk og ord. Og så… ja går det noen år og så svikter de så totalt, jeg kan ikke fatte det😥.?

Anonymkode: a1f88...8b3

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

3 barn på 12,13 og 16 år.. den eldste er funksjonshemmede og så er de andre plutselig tvillinger?

Håper det ordner seg for alle.

Anonymkode: 07983...1d3

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Anonymus Notarius skrev (4 minutter siden):

Skjønner ikke helt hovedinnlegget her, jeg. Far har kjørt mange rettssaker mot kommunen - om barnefordeling/samvær, antar jeg? Men skjønner ikke helt sammenhengen med at han plutselig ikke vil ha dem mer?

Du kan sikkert få avlastning til den eldste, de andre klarer vel fint å være hjemme alene?

Hun prøvde vel å anonymisere i første innlegg, som mange andre her inne gjør. Men så glipper det når man svarer. 

Anonymkode: 4e8a9...dcc

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Anonymus Notarius skrev (2 minutter siden):

Tvillingene er 12. Han har vært i krangel med kommunen pga barna i lang stund. Han valgte å kjøre rettsak og satset 1 mill på det, alt han hadde. Ville renvaske navnet sitt som han sa. Han tapte. Og sier selv at han bare vil drikke nå.

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun prøvde vel å anonymisere i første innlegg, som mange andre her inne gjør. Men så glipper det når man svarer. 

🙈🙈

AnonymBruker
Skrevet

3 barn på 12,13 og 16 år.. den eldste er funksjonshemmede og så er de andre plutselig tvillinger?

Håper det ordner seg for alle.

Ok. Prøvde å være litt anonym. Tvillingene er 12 eldste 16.

• Liker 2
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke søke avlastning? Tenker bv kan hjelpe deg med det. Det beste hadde kanskje vert at du hadde en familie som kunne ha avlastning faste dager i mnd og ved behov feks slik som nå når dere skal på sykehus. 

Å tvinge gjennom samvær er vanskelig og en far som ikke vil kan ikke gi barna god omsorg. Det skinner gjennom. 

Anonymkode: a91ca...448

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, fort gjort.. skjønner.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...