AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #1 Skrevet 5. mai 2022 Jeg fikk en faktura med betalingsfrist 20. april i dag - Kan jeg betale den som normalt nå eller må jeg gjøre noe spesielt? Anonymkode: 47c2e...7f2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #2 Skrevet 5. mai 2022 Jeg hadde i hvert fall rett og slett bare betalt den som vanlig. Anonymkode: 4e056...c01
badevakta Skrevet 5. mai 2022 #3 Skrevet 5. mai 2022 Bare betal den. Det verste som skjer er at du får en purring med et purregebyr og noen renter. 😊
Ost Skrevet 5. mai 2022 #4 Skrevet 5. mai 2022 Kan betale nå. Mulig du gjør det samtidig som den går til purring - hvis du får purringen kan du bare sende en henvendelse til firmaet som har sendt den ut og spørre om du må betale den eller ei.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #5 Skrevet 5. mai 2022 Du fikk den i dag? I posten da, eller? Eller er det noen andre som har tatt inn Posten din en periode og vært litt trege med å gi deg den? Hvis det ikke var i dag den kom i Posten, regner jeg med at du får en ny faktura med et purregebyr. Ellers er det nok bare å betale den som vanlig, ja Anonymkode: c8248...d30
Vaffelhunden Skrevet 5. mai 2022 #6 Skrevet 5. mai 2022 (endret) Betal. Du vil mest sannsynlig få et inkassovarsel. Nederst på inkassovarselet vil det sannsynligvis stå "dersom du allerede har betalt, kan du se bort fra dette inkassovarselet." Endret 5. mai 2022 av Vaffelhunden
Duraton Skrevet 5. mai 2022 #7 Skrevet 5. mai 2022 Bedre å betale nå enn å måtte betale purregebyret i tillegg
Spell Skrevet 5. mai 2022 #8 Skrevet 5. mai 2022 Betaler du nå så kan du være heldig å slippe purregebyr, men tipper det er en ny regning på vei med dette gebyret, da tror jeg at du må betale purregebyret på denne regningen.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #9 Skrevet 5. mai 2022 Fikk du fakturaen tilsendt idag? Ville først tatt kontakt med utsteder og hørt hva som er greia med datoen. Har de f.eks skrevet april i stedet for mai, så får de rette opp det i sine systemer, så du ikke får mer tull og krav om purregebyr i ettertid. Avtal med utsteder om du betaler regningen som den er, eller om de sender ut ny. Er det en purring kan de notere seg at den blir betalt idag, og stryke evt purring for deg. Anonymkode: c176e...6bf 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #10 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du fikk den i dag? I posten da, eller? Eller er det noen andre som har tatt inn Posten din en periode og vært litt trege med å gi deg den? Hvis det ikke var i dag den kom i Posten, regner jeg med at du får en ny faktura med et purregebyr. Ellers er det nok bare å betale den som vanlig, ja Anonymkode: c8248...d30 Fakturaen kom ikke frem pga posten ikke fikk levert den (jeg har rett adresse men av en eller annen grunn hadde den ikke blitt levert?). Anonymkode: 47c2e...7f2
Gjest Blondie65 Skrevet 6. mai 2022 #11 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Fakturaen kom ikke frem pga posten ikke fikk levert den (jeg har rett adresse men av en eller annen grunn hadde den ikke blitt levert?). Anonymkode: 47c2e...7f2 Kontakt de som har utstedt den og forklar at den er betalt, men at du ikke har fått den før nå og derfor helst vil slippe purring og eventuelle renter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå