Karma91 Skrevet 5. mai 2022 #21 Skrevet 5. mai 2022 Jeg måtte operere ut roten på en fortann.. samt en jeksel en gang der hvor roten satt fast i skjelettet xD var helt jævlig begge to. 3-4 timer i stolen.. begynte å ikke merke bedøvelsen lengre å kjente allt han gjorde å borret å skar å trakk xD Fikk morfin til å ta før natten funket bra
Chicken Salsa Skrevet 5. mai 2022 Forfatter #22 Skrevet 5. mai 2022 Tusen takk for alle svar<3 Usikker selv på hva legevakten kan gjøre, men hadde vært fint om hun kunne ha sett på stingene og evt. fått fjernet veken som ligger og irriterer.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #23 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Tjaaa, ta crp og se om det ser betent ut. Eventuelt gi antibiotika og jammen har legevakt også myndighet til å gi smertestillende etter behov. Og henvise videre om det er behov for det. Det er faktisk sånn at det ikke er tullete å kontakte legevakt med smerter. Og ja, jobbet på legevakt før. Anonymkode: c3258...e5e Man trenget ikke nødvendigvis antibiotikakur i tablettform selv om man har fått infeksjon. Det kan være nok å få en god rens og en tampong innsatt med antibiotika i gropen der visdomstannen var. Slikt kan ikke legevakt gjøre. Men det finnes jo tannlegevakt. Anonymkode: 96815...b83 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #24 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Tjaaa, ta crp og se om det ser betent ut. Eventuelt gi antibiotika og jammen har legevakt også myndighet til å gi smertestillende etter behov. Og henvise videre om det er behov for det. Det er faktisk sånn at det ikke er tullete å kontakte legevakt med smerter. Og ja, jobbet på legevakt før. Anonymkode: c3258...e5e Når man har betennelse i munnen klarer man veldig fint å se dette selv. Og enhver seriøs lege skriver ikke ut enda sterkere smertestillende til en pasient som har overdosert på smertestillende før man oppsøkte legen.Pluss at nå harTs snakket med tannlegen så hadde du vært grunn til bekymring hadde nok tannlegen Ts om å komme inn jeg tror du ikke det? Å nei du er ikke den eneste som kan ha litt kunnskap fra her og der Anonymkode: a5672...636
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #25 Skrevet 5. mai 2022 Chicken Salsa skrev (13 minutter siden): Tusen takk for alle svar<3 Usikker selv på hva legevakten kan gjøre, men hadde vært fint om hun kunne ha sett på stingene og evt. fått fjernet veken som ligger og irriterer. Veken kan du jo nappe ut selv hvis du mener den er problemet? Ta en pinsett uten spiss og ta tak øverst i veken og dra. Anonymkode: 96815...b83
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #26 Skrevet 5. mai 2022 Chicken Salsa skrev (18 minutter siden): Tusen takk for alle svar<3 Usikker selv på hva legevakten kan gjøre, men hadde vært fint om hun kunne ha sett på stingene og evt. fått fjernet veken som ligger og irriterer. Jeg trakk visdomstenner for noen måneder siden (begge på høyre side) og jeg hadde også veldig vondt i noen dager. Sto på arket jeg fikk at om det gjør ekstra vondt/stråler opp mot ørene, kan det være at det er pga mat som har havnet nedi der som rett og slett irriterer. Ville ringt og bestilt time til skylling Jeg måtte det og fikk da også en ny antibiotika-skinne som tannlegen la langs tannkjøttet. Hjalp for meg Lykke til! ❤️ Anonymkode: 181fb...86a
Chicken Salsa Skrevet 5. mai 2022 Forfatter #27 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Veken kan du jo nappe ut selv hvis du mener den er problemet? Ta en pinsett uten spiss og ta tak øverst i veken og dra. Anonymkode: 96815...b83 Men jeg vet ikke hvordan den ser ut:( og er et tykt hvitt belegg, så redd jeg vil gjøre det verre?
Chicken Salsa Skrevet 5. mai 2022 Forfatter #28 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg trakk visdomstenner for noen måneder siden (begge på høyre side) og jeg hadde også veldig vondt i noen dager. Sto på arket jeg fikk at om det gjør ekstra vondt/stråler opp mot ørene, kan det være at det er pga mat som har havnet nedi der som rett og slett irriterer. Ville ringt og bestilt time til skylling Jeg måtte det og fikk da også en ny antibiotika-skinne som tannlegen la langs tannkjøttet. Hjalp for meg Lykke til! ❤️ Anonymkode: 181fb...86a Ja, får bestille time i morgen tidlig. Kjennes ut som noe ligger og skraper mot såret. Tusen takk<3 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #29 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor måtte du opprette 2 like innlegg om dette? Anonymkode: 50631...bc1 Man er ikke helt seg selv i smerter. La Ts være... Anonymkode: a5a73...fcf 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #30 Skrevet 5. mai 2022 Jeg fikk dry socket. Helt jævlig vondt, kom inn til tannlegen igjen og de la noe greier nedi hullet som smakte helt pyton og skulle ligge der litt før jeg kom tilbake. Også gikk det i ibux😅 Masse lykke til! Anonymkode: ace44...f9d
Curiousine Skrevet 5. mai 2022 #31 Skrevet 5. mai 2022 Jeg fikk betennelse.det gjorde sykt vondt, men det var først etter jeg hadde tatt ut den antibiotika greia 🙈
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #32 Skrevet 6. mai 2022 Jeg dynket bomull i corosodyl og la på. Det bedøver området. Anonymkode: f7991...255
Matas Skrevet 6. mai 2022 #33 Skrevet 6. mai 2022 To tråder om samme tema er slått sammen. - Matas, mod.
Chicken Salsa Skrevet 7. mai 2022 Forfatter #34 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 5.5.2022 den 23.09): Man er ikke helt seg selv i smerter. La Ts være... Anonymkode: a5a73...fcf tror jeg bare opprettet en?
Chicken Salsa Skrevet 7. mai 2022 Forfatter #35 Skrevet 7. mai 2022 Oppdatering: Ekstremt vondt siden onsdag, men fikk heldigvis resept på paralgin forte og antibiotika i går. Da jeg fjernet på mandag, lurer jeg på om noen har erfaring med hvor lenge det varer å gjøre såå vondt? Altså når smertene begynte å avta. Har eksamen i starten av uka, og kan vel trygt si jeg aldri har vært mindre forberedt.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #36 Skrevet 7. mai 2022 Chicken Salsa skrev (1 time siden): tror jeg bare opprettet en? Det gjorde du ikke. Anonymkode: a5672...636
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #37 Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 5.5.2022 den 21.20): Kontakt legevakten! Anonymkode: e55b5...dde Legevakta vil sende TS til tannlegen. Legevakta er en uting, de er helt ubrukelige. TS, fikk du forebyggende antibiotika fra tannlegen? Fordi jeg opplevde det samme og hadde fått kraftig infeksjon. Måtte til tannlegevakt og få antibiotika der. Tannlegen sa jeg burde ha fått forebyggende antibiotikakur rett etter at visdomstanna ble trukket ut fordi det er svært ofte man får infeksjon i etterkant. Anonymkode: d2c0e...53c
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #38 Skrevet 7. mai 2022 Chicken Salsa skrev (1 time siden): Oppdatering: Ekstremt vondt siden onsdag, men fikk heldigvis resept på paralgin forte og antibiotika i går. Da jeg fjernet på mandag, lurer jeg på om noen har erfaring med hvor lenge det varer å gjøre såå vondt? Altså når smertene begynte å avta. Har eksamen i starten av uka, og kan vel trygt si jeg aldri har vært mindre forberedt. Meg igjen. Det er veldig bra du fikk antibiotika. Du burde ha fått det tidligere. Antibitoika kommer til å hjelpe deg, men det tar noen dager å få infeksjonen nede dessverre. Anonymkode: d2c0e...53c
Chicken Salsa Skrevet 8. mai 2022 Forfatter #39 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 7.5.2022 den 10.14): Meg igjen. Det er veldig bra du fikk antibiotika. Du burde ha fått det tidligere. Antibitoika kommer til å hjelpe deg, men det tar noen dager å få infeksjonen nede dessverre. Anonymkode: d2c0e...53c Ai ja, det var tydeligvis ikke nok. Måtte innom tannlegevakten i dag og fikk dobbelt resept på antibiotika. Altså det gjør så vondt og har vedvart så lenge at nå håper jeg virkelig dette funker. En ganske kraftig infeksjon..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå