Chicken Salsa Skrevet 5. mai 2022 #1 Skrevet 5. mai 2022 Jeg opererte ut nedre visdomstann på mandag. De to første dagene gikk forholdsvis greit, men de to siste nettene har jeg ligget våken halve natta pga smerter. Tok en ganske stor dose smertestillende for to timer siden, men kjennes ikke ut som det har noe særlig effekt. Ringte tannlegekontoret tidligere i dag, og de sa det var vanlig med en smertetopp på dag 3. Skal det likevel være så vondt at smertestillende ikke fungerer og jeg ikke får sove?? Det er masse banking i området, og relativt store smerter vil jeg si. Tannlegen har jo stengt nå, men er det mulig å dra på legevakta med dette? Eller er jeg nødt til å komme meg gjennom natta og vente til i morgen tidlig..
Chicken Salsa Skrevet 5. mai 2022 Forfatter #2 Skrevet 5. mai 2022 Jeg opererte ut nedre visdomstann på mandag. De to første dagene gikk forholdsvis greit, men de to siste nettene har jeg ligget våken halve natta pga smerter. Tok en ganske stor dose smertestillende for to timer siden, men kjennes ikke ut som det har noe særlig effekt. Ringte tannlegekontoret tidligere i dag, og de sa det var vanlig med en smertetopp på dag 3. Skal det likevel være så vondt at smertestillende ikke fungerer og jeg ikke får sove?? Det er masse banking i området, og relativt store smerter vil jeg si. Tannlegen har jo stengt nå, men er det mulig å dra på legevakta med dette? Eller er jeg nødt til å komme meg gjennom natta og vente til i morgen tidlig..
Lindiis Skrevet 5. mai 2022 #3 Skrevet 5. mai 2022 Trakk visdomstann oppe for en mnd siden. Ingen smerter. Hører at det kan gjøre jævlig vondt hvis man får dry socket eller noe sånt
Kvinne_med 3 barn Skrevet 5. mai 2022 #5 Skrevet 5. mai 2022 Chicken Salsa skrev (2 minutter siden): Jeg opererte ut nedre visdomstann på mandag. De to første dagene gikk forholdsvis greit, men de to siste nettene har jeg ligget våken halve natta pga smerter. Tok en ganske stor dose smertestillende for to timer siden, men kjennes ikke ut som det har noe særlig effekt. Ringte tannlegekontoret tidligere i dag, og de sa det var vanlig med en smertetopp på dag 3. Skal det likevel være så vondt at smertestillende ikke fungerer og jeg ikke får sove?? Det er masse banking i området, og relativt store smerter vil jeg si. Tannlegen har jo stengt nå, men er det mulig å dra på legevakta med dette? Eller er jeg nødt til å komme meg gjennom natta og vente til i morgen tidlig.. Fikk paralgin forte da jeg trakk / opererte ut vidsomstann jeg, har du fått det? Hadde nok ringt legevakten og spurt om mulighet for å få noe mot smertene hvis du kun har vanlig smertestillende:) Men kan jo være de sier du må ringe tannlegevakt- og DET er ikke billig🙈 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #6 Skrevet 5. mai 2022 Chicken Salsa skrev (4 minutter siden): Jeg opererte ut nedre visdomstann på mandag. De to første dagene gikk forholdsvis greit, men de to siste nettene har jeg ligget våken halve natta pga smerter. Tok en ganske stor dose smertestillende for to timer siden, men kjennes ikke ut som det har noe særlig effekt. Ringte tannlegekontoret tidligere i dag, og de sa det var vanlig med en smertetopp på dag 3. Skal det likevel være så vondt at smertestillende ikke fungerer og jeg ikke får sove?? Det er masse banking i området, og relativt store smerter vil jeg si. Tannlegen har jo stengt nå, men er det mulig å dra på legevakta med dette? Eller er jeg nødt til å komme meg gjennom natta og vente til i morgen tidlig.. Hva tenker du at legevakta skal gjøre? Anonymkode: a5672...636 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #7 Skrevet 5. mai 2022 Hva er en "stor dose smertestillende"? Er det snakk om paracet eller er det snakk om A eller B-preparat? Hvis du bare har tatt 1 gram paracet og that's it bør i alle fall ta ibux i tillegg. Høres ut som det kan være infeksjon eller dry socket syndrom. Hvis du googler kommunen din + tannlegevakt finner du kanskje informasjon om tannlegevakt som er åpen nå. Jeg kan ikke tipse deg om dosering av paracet og ibux, men om det ikke er tannlegevakt i kommunen kan du ringe legevakt og få råd om dosering av ibux, for hvis du bare har tatt 400 mg ibux, kan du høre med legevakten om du kan ta 200 mg til ihvertfall. Anonymkode: c1938...9b1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #8 Skrevet 5. mai 2022 Kan du ikke ringe de å høre? Jeg har trukket tre visdomstenner og det er jo sykt vondt. En av gangene tok jeg så mye smertestillende at jeg begynte å kaste opp. Det var kult når kjeven var så hoven at jeg så vidt kunne åpne munnen. ellers har jeg rotfylt flere gangen, men en gang var helt jævlig etterpå. Det kjennes ut som noen drev å kuttet meg meg kniv i tannkjøttet. Ble helt desperat til slutt fordi jeg følte ikke smertestillende hjalp noe. Men plutselig kicket det inn gitt. Jaja. Nok om det😂 i feel you!! Anonymkode: 41b3e...d33 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #9 Skrevet 5. mai 2022 Det skal ikke gjøre så vondt. Høres ut som du har fått betennelse. Legevakten kan ikke gjøres annet enn å gi deg smertestillende. Usikker på om de vil gi antibiotika hvis det er infeksjon... Kontakt tannlegevakt du😊 Anonymkode: d00e7...c38 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #10 Skrevet 5. mai 2022 Chicken Salsa skrev (9 minutter siden): Jeg opererte ut nedre visdomstann på mandag. De to første dagene gikk forholdsvis greit, men de to siste nettene har jeg ligget våken halve natta pga smerter. Tok en ganske stor dose smertestillende for to timer siden, men kjennes ikke ut som det har noe særlig effekt. Ringte tannlegekontoret tidligere i dag, og de sa det var vanlig med en smertetopp på dag 3. Skal det likevel være så vondt at smertestillende ikke fungerer og jeg ikke får sove?? Det er masse banking i området, og relativt store smerter vil jeg si. Tannlegen har jo stengt nå, men er det mulig å dra på legevakta med dette? Eller er jeg nødt til å komme meg gjennom natta og vente til i morgen tidlig.. Hvorfor opprette to like innlegg? Anonymkode: 30d95...786 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #11 Skrevet 5. mai 2022 Da jeg trakk mine visdomstenner fikk jeg sterke smertestillende, men jeg ble så dårlig i magen av dem, at jeg måtte gå over til vanlig paracet og ibux i stedet. Gråt av smerte likevel. Var så utroolig vondt! Men det var bare å holde ut sa tannlegen. Anonymkode: 1781a...383
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #12 Skrevet 5. mai 2022 6 minutter siden, Chicken Salsa said: Jeg opererte ut nedre visdomstann på mandag. De to første dagene gikk forholdsvis greit, men de to siste nettene har jeg ligget våken halve natta pga smerter. Tok en ganske stor dose smertestillende for to timer siden, men kjennes ikke ut som det har noe særlig effekt. Ringte tannlegekontoret tidligere i dag, og de sa det var vanlig med en smertetopp på dag 3. Skal det likevel være så vondt at smertestillende ikke fungerer og jeg ikke får sove?? Det er masse banking i området, og relativt store smerter vil jeg si. Tannlegen har jo stengt nå, men er det mulig å dra på legevakta med dette? Eller er jeg nødt til å komme meg gjennom natta og vente til i morgen tidlig.. Legevakten får nok ikke hjulpet deg med noe annet enn smertestillende, har du like vondt i morgen kontakt tannlegen - det kan ha blitt betennelse. Det skjedde med meg. Men de har også rett i at dag 3 er den verste dagen så bør bli bedre i morgen. Anonymkode: 5fc2b...ad9 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #13 Skrevet 5. mai 2022 Hvorfor måtte du opprette 2 like innlegg om dette? Anonymkode: 50631...bc1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #14 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva tenker du at legevakta skal gjøre? Anonymkode: a5672...636 Tjaaa, ta crp og se om det ser betent ut. Eventuelt gi antibiotika og jammen har legevakt også myndighet til å gi smertestillende etter behov. Og henvise videre om det er behov for det. Det er faktisk sånn at det ikke er tullete å kontakte legevakt med smerter. Og ja, jobbet på legevakt før. Anonymkode: c3258...e5e 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #15 Skrevet 5. mai 2022 Jeg trengte bare ta 1g Paracet på kvelden samme dag som jeg opererte, og det var det. Høres ut som om det er betent hos deg. Anonymkode: d1583...048
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #16 Skrevet 5. mai 2022 Jeg ville ringt, kan ha gått infeksjon i det. Anonymkode: ba9b2...31e
Cambria Skrevet 5. mai 2022 #17 Skrevet 5. mai 2022 Det er jo bare å ringe og spørre? Hvis de mener de ikke får gjort noe sier de jo bare det. Ring legevakt. Jeg tenker at om de ikke får gjort noe kan det hende du blir roligere bare av å vite det og. 😊
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #18 Skrevet 5. mai 2022 Jeg har operert ut 4 visdomstenner. Trengte ingen smertestillende etter operasjonen, og hadde faktisk ikke vondt i det hele tatt. Vet at noen synes det er ganske ille, men dette høres litt verre ut enn det bør være. Kontakt tannlegevakt og hør. Anonymkode: 221fd...93e 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #19 Skrevet 5. mai 2022 Jeg hadde ringt legevakt, om ikke annet for å få Paralgin Forte eller annen smertestillende med litt futt i. Anonymkode: eb62d...346
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #20 Skrevet 5. mai 2022 Fikk paragin forte og den 3 dagen hjalp ingenting. Så jo det er faktisk mulig. Ring tannlegevakta. De kan hjelpe og de kan skrive ut resept på medisiner. Anonymkode: dde98...dfd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå