Gå til innhold

Jeg klarer ikke å godta at mannen ikke vil ha sex lengre når jeg er gravid.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skrevet ett innlegg her før om at samboer på dagen sluttet å ha sex med meg når jeg ble gravid. På et halvt år nå har vi kun hatt sex 4-5 ganger og da har jeg "maset" litt. Men jeg får da ingen nytelse av å kjenne at han egentlig ikke tenner på meg og at han ikke biler noen seksuell glede. 

Jeg har prøvd og forklare han tusen ganger nå at barnet ikke merker at peisen hans er inne i meg, og jeg forstår mamge stillinger der magen ikke synes eller vi sjuler den. Men han tenner ikke på meg nå. 

I det siste har han også vært veldig opptatt med sine ting, gitt meg lite oppmeksomhet, vi finner ALDRI på noe gøy sammen selvom jeg så sterkt ønsker det, og vi har en ekstrem rutinepreget hverdag. Jeg kan ikke noe for at jeg nå når sexen ikke er der lengre og at han sluttet helt å klå på meg, så fantaserer jeg så sinnsykt om andre menn. Jeg onanerer og ordner meg selv, men det er noe som skjer med følelsene når det seksuelle limet blir helt borte. Folk sier at det sikkert kommer tilbake etter fødsel, men gjør det egentlig det? Ser ikke for meg at lysten hans snur på dagen. 

Jeg er så frustrert at jeg faktisk har begynt å bli deprimert på ordentlig, og det hjelper ikke snakke med han og jeg skjønner jo at jeg må respektere han. Men jeg kan heller ikke noe for at jeg føler det sånn her. Følelsen av å føle meg uatraktiv kommer jo også, og jeg føler meg direkte stygg selvom han sier at det ikke er noe med meg personlig å gjøre, men tankene kommer jo fordet. 

Jeg har så lyst på en mann som begjærer meg, som viser at han har lyst meg og wr stolt av meg som kvinnen hans. Unnskyld språket, hva faen gjør jeg med dette? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager noen skrivefeil, postet litt for fort 😊

Skrevet
Nafiaa skrev (40 minutter siden):

. Folk sier at det sikkert kommer tilbake etter fødsel, men gjør det egentlig det? Ser ikke for meg at lysten hans snur på dagen. 

J

Er dessverre ikke noe automatikk i at den kommer tilbake. 
Vi begge mistet også lysten umiddelbart under hennes svangerskap. Heldigvis gjorde vi begge det, og ikke bare den ene.

snakk om det. Kommunikasjon.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig at menn ikke har lyst på sex med partner når hun er gravis. Jeg tror det er instinktivt, og ingen grunn til å ta seg nær av. Det er stor sannsynlighet for at lysten kommer tilbake.

Anonymkode: 3ae21...818

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner dette med at lysten kan bli borte litt for menn når dama er gravid, men når alt blir borte og det eneste som er igjen er en liten klem så er det ikke så lett å svelge. Han holder ikke rundt meg lengre enn gang når vi legger oss. Jeg synes det er vanskelig å svelge og føler meg ikke bra. Hadde han i det minste gitt meg litt oppmeksomhet på andre måter, men det er svært lite. Jeg har også prøvd å snakke med han flere ganger til ingen nytte. Jeg føler vi bor som venner under samme tak.  

Men takk for svar 😊

Anonymkode: d07f0...8b4

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ble anonym den over 😂

Skrevet (endret)

Vanlig og vanlig. Vi hadde best sex under graviditet, da lysten min økte veldig i perioder. (Kanskje ikke best da, men aktivt og veldig bra).

Tror dere må snakke om det. Han kan jo ikke noe for det, men bør i hvertfall innfri på andre områder.

Endret av SS
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At sexen uteblir er nå en ting. Men at han ikke gir klem eller kan vise nærhet høres trist ut og er værre en manglende sex under svangerskapet.

Hadde det vært meg så hadde jeg rett og slett levd mitt liv og "glemt" han litt. Er ikke sikkert jeg hadde ønsket noe samliv med han etter svangerskapet om han kom "tilbake" og ville være kjæreste igjen. Mine følelser hadde nok også endret seg.

Anonymkode: d2c6d...c29

• Liker 5
Skrevet

Uff da. Ugreit.

9 hours ago, Nafiaa said:

Folk sier at det sikkert kommer tilbake etter fødsel, men gjør det egentlig det?

Spedbarnsperioden er enda mer hektisk. Og deretter er det vel et husprosjekt eller noe... Så jeg synes det er riktig av deg å ta tak i dette. Ting kommer ikke til å bli nøyaktig "som før". Dere må finne hverandre i det nye og møte ting sammen.

Jeg synes det høres ut som om dette gjelder mer enn sex og mer enn at han har en øm omtanke om at det kan skade barnet. Hvis dette var hans beskyttelsesinstinkt, så burde det fremdeles vært oppmerksomhet, ømhet og nærhet. 

Det høres ut som dere burde prate med noen. Du kan starte med din fastlege. Det vil også si noe om hvor mye din mann ønsker forholdet; evt hvor mye din mann ønsker at du er lykkelig i forholdet. 

Fantasien om andre menn skal du få lov til å beholde, men jeg ville holdt den utenfor praten med din mann og alle andre som ikke har taushetsplikt. Å ikke dra det "kortet" er på ingen måte å godta situasjonen.

Det kan hende at han er umoden og har vanskelig for å tilpasse seg at ting endrer seg. Det kan også hende at han har bekymringer rundt det å bli pappa og at du med din gravide mage "representerer" denne frykten. 

Altså helt normale bekymringer som han trenger hjelp til og ikke vet hvorfra. Og det er få ting som er mer skremmende enn de bekymringene man har klart å fantasere frem selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare vent til etter du har født. Da blir det runking alene for han. Etter hvert blir det så lite sex at han søker det andre steder. Det har allerede begynt da han har mistet interessen. Beklager, men særlig svar

Anonymkode: 8abb4...bed

AnonymBruker
Skrevet

Ville vurdert om han egentlig er en mann å ha en familie med og lagt et andre barn med han på is.

Anonymkode: 19f87...e7e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Bare vent til etter du har født. Da blir det runking alene for han. Etter hvert blir det så lite sex at han søker det andre steder. Det har allerede begynt da han har mistet interessen. Beklager, men særlig svar

For et teit og sneversynt svar! 🙈 Lyst og svangerskap er ikke lett, og det er like greit for en mann å miste lysten som for en kvinne. Helt normalt, og ikke noe faretegn på noen måte. Skjerpings! ☝️

Anonymkode: 541b9...4dd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Bare fordi du ikke klarer å stå ved din kvinne etter alt graviditet og fødsel fører med seg betyr ikke at du er en fasit. Det betyr bare at du har et snevert syn og lite følelser for partneren din i utgangspunktet. 

Anonymkode: 433bd...961

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bare fordi du ikke klarer å stå ved din kvinne etter alt graviditet og fødsel fører med seg betyr ikke at du er en fasit. Det betyr bare at du har et snevert syn og lite følelser for partneren din i utgangspunktet. 

Dere kvinner krever jo nærmest at menn skal være tilgjengelig 24/7 når det passer for dere. Flere kompiser sier også at noe skjedde etter kvinnen ble gravid. Dessverre

Er en grunn for at vi foretrekker yngre jenter når vi blir eldre(og satt)

AnonymBruker
Skrevet

Min mann var helt lik. Han fikk mer lyst enn på mange år etter fødselen, og da ble jo dét også et problem, siden jeg både var utslitt og hadde klistremerkebaby. Det var som om han skulle ta igjen all den tapte sexen etterpå, men hadde null forståelse for at jeg var sliten etter gravidit, fødsel og krevende barselstid, eller syns det var ekkelt å ha sex med en hånd på babyen (klistremerkebaby, som sagt).

Menn er alt for enkle og alt for dårlige på å kommunisere. De skjønner ikke nyanser og ser bare svart/hvitt.

Anonymkode: fd00f...103

Skrevet
Nafiaa skrev (17 timer siden):

Jeg har skrevet ett innlegg her før om at samboer på dagen sluttet å ha sex med meg når jeg ble gravid. På et halvt år nå har vi kun hatt sex 4-5 ganger og da har jeg "maset" litt. Men jeg får da ingen nytelse av å kjenne at han egentlig ikke tenner på meg og at han ikke biler noen seksuell glede. 

Jeg har prøvd og forklare han tusen ganger nå at barnet ikke merker at peisen hans er inne i meg, og jeg forstår mamge stillinger der magen ikke synes eller vi sjuler den. Men han tenner ikke på meg nå. 

I det siste har han også vært veldig opptatt med sine ting, gitt meg lite oppmeksomhet, vi finner ALDRI på noe gøy sammen selvom jeg så sterkt ønsker det, og vi har en ekstrem rutinepreget hverdag. Jeg kan ikke noe for at jeg nå når sexen ikke er der lengre og at han sluttet helt å klå på meg, så fantaserer jeg så sinnsykt om andre menn. Jeg onanerer og ordner meg selv, men det er noe som skjer med følelsene når det seksuelle limet blir helt borte. Folk sier at det sikkert kommer tilbake etter fødsel, men gjør det egentlig det? Ser ikke for meg at lysten hans snur på dagen. 

Jeg er så frustrert at jeg faktisk har begynt å bli deprimert på ordentlig, og det hjelper ikke snakke med han og jeg skjønner jo at jeg må respektere han. Men jeg kan heller ikke noe for at jeg føler det sånn her. Følelsen av å føle meg uatraktiv kommer jo også, og jeg føler meg direkte stygg selvom han sier at det ikke er noe med meg personlig å gjøre, men tankene kommer jo fordet. 

Jeg har så lyst på en mann som begjærer meg, som viser at han har lyst meg og wr stolt av meg som kvinnen hans. Unnskyld språket, hva faen gjør jeg med dette? 

Bare å ta kontakt det. Neida, du kan si det rett ut, du ønsker intimitet og nærhet, få han til å forstå. Graviditet er ingen sykdom, tvert imot, viser fruktbarhet. Vakkert rett og slett.

AnonymBruker
Skrevet

Jo lengre ut i graviditeten jo mere åpen blir damene nedentil. Kan dere ikke ha analsex i stedet hvis dere liker det? 

Anonymkode: 9d88a...45a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jo lengre ut i graviditeten jo mere åpen blir damene nedentil. Kan dere ikke ha analsex i stedet hvis dere liker det? 

Jeg er litt nysgjerrig på  hvor du har lært dette? 

Anonymkode: d7e5c...c52

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

I hvilken verden har du fått for deg dette? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dere kvinner krever jo nærmest at menn skal være tilgjengelig 24/7 når det passer for dere. Flere kompiser sier også at noe skjedde etter kvinnen ble gravid. Dessverre

Er en grunn for at vi foretrekker yngre jenter når vi blir eldre(og satt)

Ja stakkars menn som må ta hensyn til sin gravide kvinne. Skikkelig dritt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...