Gå til innhold

3 part i kommunen i forbindelse med støttekontakt har sluttet å svare meg!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er egentlig litt provosert, men bevarer roen. Jeg fikk innvilget støttekontakt for noen måneder tilbake. Til nå så har det gått greit nok! 

Grunnen er egentlig pga ensomhet og at jeg er ufør og går mye hjemme og surrer av diverse årsaker. Før hadde jeg både venner og jobb, flere år tilbake. Skal ikke gå inn på det, har to venninner jeg holder litt kontakt med, men det er mer perifere venner blitt. 

Uansett, denne støttekontakten tar seg veldig til rette, og skal bestemme både dag og kl. Greit nok det. Men det er litt andre årsaker som gjør at jeg tar kontakt med en 3 part. 

Jeg har sendt helt vanlige profesjonelle meldinger til henne, om vi kan ta en kopp kaffe eller prates over telefon bare. Uten svar. Sendt 4 meldinger tilsammen over ei uke uten svar! Helt vanlige meldinger som fint om du kan gi meg tilbakemelding. Uten svar. Blir så provosert! 

Å svare denne støttekontaktwn det kan hun, når hun skulle ha tak i henne angående noe! Begybber å lure på hva dem kan ha snakket seg i mellom om. Veldig uprofesjonelt. Det var jeg som søkte om dette! 

Har noen noe råd? Hvor kan jeg forholde meg og hva bør jeg gjøre? 

Takker på forhånd :)

Anonymkode: 87f3e...436

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig jeg er litt treg, men er det denne tredjeparten du har sendt meldinger til og vil ta en kaffe med? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, mulig jeg også er litt treg.. Er det sånn at du har 2 støttekontakter nå og at de har snakket sammen?

Anonymkode: 6490f...e4a

AnonymBruker
Skrevet
Hannah80 skrev (Akkurat nå):

Mulig jeg er litt treg, men er det denne tredjeparten du har sendt meldinger til og vil ta en kaffe med? 

Ja det stemmer. Trenger ikke nødvendigvis å ta en kaffe, men få pratet over telefon. Syns det er rart hun ikke svarer meg, men denne støttekontakten kan hun svare. Det er jo i forbindelse med denne ordningen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, mulig jeg også er litt treg.. Er det sånn at du har 2 støttekontakter nå og at de har snakket sammen?

Anonymkode: 6490f...e4a

Nei nei, jeg har bare en. Men vi har jo ei som sitter i kommunen og ordner med dette. Mulig jeg har forklart meg dårlig her. Feks hun tok kontakt med henne når hun hadde noe med helsa si, og skulle være borte en stund. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei nei, jeg har bare en. Men vi har jo ei som sitter i kommunen og ordner med dette. Mulig jeg har forklart meg dårlig her. Feks hun tok kontakt med henne når hun hadde noe med helsa si, og skulle være borte en stund. 

Ts

Jeg opplever at jeg ikke får det jeg har krav på. Hun går før tiden hver gang. Har mye med seg og sitt liv som hun må ta hensyn til. Har vært borte en stund både en og to ganger. Sånne ting 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Så du har spurt koordinator om den vil ta en kaffe, siden støttekontakten ikke gjør jobben sin? 

Anonymkode: 230ed...4ae

• Liker 6
Skrevet

Hun burde svare deg innen rimelig tid, ja. Er det sånn at hun insisterer på tidspunkter som ikke passer så godt for deg? Du skal ha et ord med i laget i hvertfall, angående tidspunkter.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja det stemmer. Trenger ikke nødvendigvis å ta en kaffe, men få pratet over telefon. Syns det er rart hun ikke svarer meg, men denne støttekontakten kan hun svare. Det er jo i forbindelse med denne ordningen. 

Jeg kan forstå at hun ikke kan/har anledning til å ta en kaffe med deg, da dette nok ikke har noe med arbeidsoppgavene hennes å gjøre. Men hun burde selvsagt svare deg. :)

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg opplever at jeg ikke får det jeg har krav på. Hun går før tiden hver gang. Har mye med seg og sitt liv som hun må ta hensyn til. Har vært borte en stund både en og to ganger. Sånne ting 

Ts

Hvor mye før tiden går hun? Du kan ta det opp med kommunen, hvis hun ofte går før tiden men fører opp full tid på arbeidslisten. 

• Liker 1
Skrevet
n_97 skrev (Akkurat nå):

Hvor mye før tiden går hun? Du kan ta det opp med kommunen, hvis hun ofte går før tiden men fører opp full tid på arbeidslisten. 

Det er det ts prøver på. Men får ikke svar på henvendelsene sine:)

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Hannah80 said:

Det er det ts prøver på. Men får ikke svar på henvendelsene sine:)

Da misforsto jeg. Vedkommende burde jo være tilgjengelig i en eller annen kanal. 

AnonymBruker
Skrevet

Ansatte i kommunen kan også være vekke fra jobb tidvis, feks ved sykdom eller ferie. Jeg anbefaler at du ringer inn til sentralbordet i morgen og ber om å bli satt over til din koordinator. Dersom hun ikke er på jobb, vil du får snakke med en annen koordinator som helt sikkert kan hjelpe deg😊

Anonymkode: 9e672...30b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er godt mulig vedkommende er sykemeldt eller har ferie. Ta kontakt med kommunen på tirsdag og spør om hun er bortreist dersom du ikke hører noe innen mandags ettermiddag.

Anonymkode: 4d5d0...b24

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vent litt.... du har sendt meldinger til en kommuneansatt om dere kan ta kaffe sammen? Har jeg forstått dette riktig? 

I så fall er det innafor å ikke svare på sånne henvendelser. Dette er hennes jobb, og bare det. 

Anonymkode: d051e...555

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vent litt.... du har sendt meldinger til en kommuneansatt om dere kan ta kaffe sammen? Har jeg forstått dette riktig? 

I så fall er det innafor å ikke svare på sånne henvendelser. Dette er hennes jobb, og bare det. 

Anonymkode: d051e...555

Nei, men hun burde likevel svare ts. Og i den anledning ta opp dette med kaffe ol. Hun må jo skjønne at det gir ts tankekjør ved å bare ignorere. 

• Liker 1
Skrevet

Å foreslå å ta en kaffe er ikke en vanlig definisjon på en profesjonell melding... Har du i disse henvendelsene spesifisert hva det gjelder? En generell "kan vi ta en prat "-melding vil havne nederst på prioriteringslisten hos de fleste, det roper hverken viktighet eller profesjonalitet. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg har sendt helt vanlige profesjonelle meldinger til henne, om vi kan ta en kopp kaffe eller prates over telefon bare. Uten svar. Sendt 4 meldinger tilsammen over ei uke uten svar! Helt vanlige meldinger som fint om du kan gi meg tilbakemelding. Uten svar. Blir så provosert! 

Støttekontakt koordinator i kommunen kan være syk og har derfor ikke rukket å svare deg. Koordinator sin jobb er å organisere støttekontaktene, ikke å ta en kopp kaffe med deg. Sånne meldinger kan du ikke sende. Ta kontakt med servicetorget i kommunen og hør om koordinatoren din er tilgjengelig og at du ønsker en samtale. 

Anonymkode: 16576...5ab

• Liker 4
Skrevet

Hadde også støttekontakt som skrev for mange timer, så jeg nektet å skrive under på timelisten. Bare si fra til koordinatoren at støttekontakten skriver for mange timer. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ts

Men det har jo bare gått en uke, ts? Kommunen har svartid på 3 uker. Og de har mer enn nok å gjøre, slik at de må prioritere mellom viktig og uvesentlig. Du får nok svar innen fristen, og et oppsatt møte når det passer, om det passer. Men du kan virkelig ikke mase når det ikke engang har gått en uke. 

Anonymkode: 1a0a9...ca3

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...