ashera Skrevet 6. november 2005 #1 Skrevet 6. november 2005 I dag laget jeg Arkanas brownies (for n'te gang, nammenam). Skar ut generøse stykker som jeg garnerte med granateplefrø (det er sesong nå, og jeg kjøpte en stor, akkurat passe moden frukt) og en kule Haagen-Dazs vaniljeis. Falt meeeeget godt i smak hos gjestene! Og så fikk jeg testet ut Nigellametoden mht. å få ut granateplefrøene, dunket med baksiden av en skje på den halverte frukten. Først skjer det ingen ting, etter noen dunk drysser frøene litt om litt ned. Kan lønne seg å gjøre det på en separat skål før du garnerer, fordi det alltid vil følge med litt av den røde saften. Frukten må dessuten være moden for at det skal virke. moden frukt har blodrøde frø.
Arkana Skrevet 6. november 2005 #2 Skrevet 6. november 2005 Brownies med vaniljeis er en favoritt hos oss når det gjelder desserter. Har ikke prøvd med granateplefrø før (men andre bær som bringebær er også kjempegodt), men jeg elsker granateple, så det skal prøves!
Gjest piaf Skrevet 6. november 2005 #3 Skrevet 6. november 2005 Tror jeg også må prøve disse browniesene snart - har vegret meg forløpig, med begrunnet frykt for å pådra meg en aldri så liten overdose... Sikkert supert med is og bær eller annen frukt ved siden av... Hvis man da har alt sammen på lur i fryseren, blir det jo både en flott og lettvint dessert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå