Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :) jeg har nå utsatt fryseinnsett til juni da jeg ønsker å gå ned litt til da, er 1.62 høy, 78 kg, noen som har noen gode tips utenom å telle kalorier og veie mat? :)

Anonymkode: 01041...bba

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trening? Det hjelper mye å bare gå også. 

Anonymkode: e6d7a...8e5

Skrevet

Den enkleste måten er å:

- øke hverdagsaktivteten

- erstatte deler av din vanlige porsjon mat med grønnsaker

- ingen sukker, snacks, godterier eller lignende i hverdagen

- du kan spise godteri en gang om uken, men hold deg innenfor rimelighetens grenser

- unngå å starte helgen på fredag med ekstra kos, for så å fortsette til og med søndag med snacks og fet mat. En dag i uka med ekstra kos er nok.

- ikke drikk dine kalorier. Drikk hovedsakelig vann.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei :) jeg har nå utsatt fryseinnsett til juni da jeg ønsker å gå ned litt til da, er 1.62 høy, 78 kg, noen som har noen gode tips utenom å telle kalorier og veie mat? :)

Jeg mener at du ikke må ta skippertak eller diett. I stedet skal du finne en sunn ting som du synes er kjempegodt med jevne mellomrom, og inkludere dette i kosten. Så tar du samtidig bort noe unsunt. Det må oppleves som en slags kulinarisk oppdagelsesreise.

Så må du finne en fysisk aktivitet som du synes er gøy. Det vil si du skal ikke stå på en mølle og springe for harde livet fordi du er redd for evig ensomhet etc.

Innebandy, aerobics, eller annet som er aktivt og som får deg i godt humør, enten alene eller med noen andre.

Overtid vil dette slå ut positivt. Harde skippertak derimot vil gi harde tilbakeslag.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Spis mindre. 

Anonymkode: f2a84...d28

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her :) tusen takk for svar :) jeg elsker å gå turer, sliter også med litt mye vann i kroppen, fått vanndrivende av legen men det hjelper bare der og da, jeg har pcos så vet lavkarbo er det beste, men blir litt fort matlei :(

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Spis mindre. 

Spiser egentlig ganske lite fra før 

Skrevet

Hei. Jeg har pco og sliter veldig med å gå ned i vekt. Vi skal henvises til IVF etterhvert vi også, men jeg må få ned BMIen.. Er 164cm høy og veier nå 96kg.  Jeg har begynt på lavkarbo siden i feb. Veldig fort matlei av lavkarbo, men det er det eneste som fungerer for meg pga. den pcoen. Jeg teller også kalorier for å ha en oversikt over hvor mye jeg får i meg. Gått ned fra 117kg til 96kg. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Frøken_lurepave skrev (7 minutter siden):

Hei. Jeg har pco og sliter veldig med å gå ned i vekt. Vi skal henvises til IVF etterhvert vi også, men jeg må få ned BMIen.. Er 164cm høy og veier nå 96kg.  Jeg har begynt på lavkarbo siden i feb. Veldig fort matlei av lavkarbo, men det er det eneste som fungerer for meg pga. den pcoen. Jeg teller også kalorier for å ha en oversikt over hvor mye jeg får i meg. Gått ned fra 117kg til 96kg. 

Det er jo kjempebra 🥰🥰 kan jeg spørre hvordan du ca spiser? ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiste KUN når jeg var sulten, spiste sånn passe slik at jeg ble mett uten å bli stappmett. tenkte selvfølgelig over hva jeg spiste men telte aldri kalorier eller veide mat. Tenk tallerkenmodellen, 50% grønt, 25% kjøtt/fisk/etc og 25% ris/potet/pasta.

Du trenger strengt talt ikke trene mye, bare øk hverdagsaktiviteten. Gå ved alle dine ærender, om det er langt så kanskje du kan gå èn vei og ta buss eller bli hentet av noen den andre veien? 
Har du eldre barn så er det nok ingen problemer med å komme seg ut, lek sammen på lekeplassen for å få inn ekstra skritt.

Alltid tenk overbelastning, aktiviteter som sykling og svømming er veldig bra for store ledd. En belastningsskade vil være demotiverende og sette en bremse på veien.

Anonymkode: a2610...b3d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg spiste KUN når jeg var sulten, spiste sånn passe slik at jeg ble mett uten å bli stappmett. tenkte selvfølgelig over hva jeg spiste men telte aldri kalorier eller veide mat. Tenk tallerkenmodellen, 50% grønt, 25% kjøtt/fisk/etc og 25% ris/potet/pasta.

Du trenger strengt talt ikke trene mye, bare øk hverdagsaktiviteten. Gå ved alle dine ærender, om det er langt så kanskje du kan gå èn vei og ta buss eller bli hentet av noen den andre veien? 
Har du eldre barn så er det nok ingen problemer med å komme seg ut, lek sammen på lekeplassen for å få inn ekstra skritt.

Alltid tenk overbelastning, aktiviteter som sykling og svømming er veldig bra for store ledd. En belastningsskade vil være demotiverende og sette en bremse på veien.

Anonymkode: a2610...b3d

Tenkte å spise lavkarbo da jeg har pcos og da er det ikke så bra med karbo jeg har aktiv jobb, går mye til og fra jobb og, men er maten som er problemet, har ingen barn derfor prøverør 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Spiser egentlig ganske lite fra før 

Da hadde du vært slank. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da hadde du vært slank. 

Deg om det, les deg opp litt i forhold til pcos du

AnonymBruker
Skrevet

Deg om det, les deg opp litt i forhold til pcos du

Jeg har pcos, var oppi 80 kg. Begynte å spise mindre og nå veier jeg 57 kg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har pcos, var oppi 80 kg. Begynte å spise mindre og nå veier jeg 57 kg. 

Ok så lite skal ikke jeg veie 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ok så lite skal ikke jeg veie 

Det er heller ikke poenget. Poenget er at du må spise mindre om du vil ned i vekt. 57 kg er forresten en helt passelig vekt for en med din høyde. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøv sykehusdietten. Den er omstridt, men mange har gått ned. Er nok ok å ta en sjelden gang, men selvsagt ikke brukes under hele vektnedgangen. 

https://tenaaringspappa.blogg.no/sykehusdietten.html

Jeg prøvde meg på bare suppen en periode på 3 uker. Spiste suppe til middag og kvelds. Ellers holdt jeg meg til sunn mat. Spiste vanlig frokost og lunsj for å ha energi på jobb. Gikk ned 6kg på de 3 ukene. 

Anonymkode: ec442...c3a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Prøv sykehusdietten. Den er omstridt, men mange har gått ned. Er nok ok å ta en sjelden gang, men selvsagt ikke brukes under hele vektnedgangen. 

https://tenaaringspappa.blogg.no/sykehusdietten.html

Jeg prøvde meg på bare suppen en periode på 3 uker. Spiste suppe til middag og kvelds. Ellers holdt jeg meg til sunn mat. Spiste vanlig frokost og lunsj for å ha energi på jobb. Gikk ned 6kg på de 3 ukene. 

Anonymkode: ec442...c3a

Takk for tips :) men vil ha et kosthold jeg kan bruke resten av livrt :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er heller ikke poenget. Poenget er at du må spise mindre om du vil ned i vekt. 57 kg er forresten en helt passelig vekt for en med din høyde. 

Jeg spiser nå 2 Ryvita til frokost, 2 til lunsj og mye kylling og salat til middag.  Vanskelig å veie 57 kg til juni og jeg har veid det før men følte meg ikke bra med meg selv da

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips :) men vil ha et kosthold jeg kan bruke resten av livrt :)

Vil du gå ned innen juni eller vil du ha noe du kan gå på hele livet? Med en livsstilsendring er det ikke sikkert det blir store endringene før juni….. 

Anonymkode: d19f1...8a5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...