Gå til innhold

Hvor dyrt er mellomfinansiering?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg kunne tenke meg 2-3 ukers overlapp når jeg skal flytte til ny leilighet. Noen som vet noe om hva det kan komme til å koste? Jeg har hørt at mellomfinansiering er så dyrt, men jeg har virkelig ikke peiling 

Anonymkode: 1147a...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Søk i din egen bank? Fra 2500 til 4500 i gebyr og ca. 2,3 prosent rente. 

Anonymkode: c7ef2...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har nettopp fått i dnb, renten på mellomfinansieringen var 3,98% og så var det vel rundt 3000 i gebyr.

Anonymkode: 59427...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg kunne tenke meg 2-3 ukers overlapp når jeg skal flytte til ny leilighet. Noen som vet noe om hva det kan komme til å koste? Jeg har hørt at mellomfinansiering er så dyrt, men jeg har virkelig ikke peiling 

Vi skal ha mellomfinansiering når vi flytter snart- vi får avdragsfrihet på begge lån i mellom 3-6 mnd, det hjelper veldig på. Hør med banken om mulighet for det?:) Renten er som den alltid har vært på nåværende lån, og som den skal bli på nytt lån (nåværende lån er partner sitt, nytt lån felles)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her. Jeg har ikke boliglån nå siden jeg betalte boligen jeg bor i nå med egenkapital og arvede penger. Så jeg har ikke noe erfaring med boliglån i utgangspunktet og har virkelig ikke peiling 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mr Bergen
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

TS her. Jeg har ikke boliglån nå siden jeg betalte boligen jeg bor i nå med egenkapital og arvede penger. Så jeg har ikke noe erfaring med boliglån i utgangspunktet og har virkelig ikke peiling 

Mellomfinansiering er vel når man eier to boliger og begge har lån?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kostnaden ved mellomfinansiering var noe jeg knapt nok regnet på da jeg byttet bolig sist, og jeg hadde mellomfinansiering i 4 mnd. I det store sluket boligkjøp og flytting var, så var ikke dette noe jeg oftet en tanke. Jeg hadde mellomfinansiering på ca mnok 1,3.

ja - det er dyrere enn vanlig lån, og det er etableringskostnad, men det er jo sjelden så mye at det velter noens økonomi.

jeg hadde som den over avdragsfrihet på alle lån i den prosessen, og betalte bare renter. 

Anonymkode: 268e2...e2d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mr Bergen skrev (1 minutt siden):

Mellomfinansiering er vel når man eier to boliger og begge har lån?

Mellomfinansiering er ek-andelen i ny bolig, som man gjerne ikke har fått fristilt når man overtar ny bolig hvis man kjøper først og selger etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk med flere banker. Da jeg flyttet sist fikk jeg lån med mellomfinansiering samme rente som boliglån. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvorfor mener du da at du skal ha mellomfinansiering? Du har jo ikke noe lån å mellomfinansiere?

Anonymkode: dd8db...2dd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mellomfinansiering er ek-andelen i ny bolig, som man gjerne ikke har fått fristilt når man overtar ny bolig hvis man kjøper først og selger etterpå

Det har ingenting med ek å gjøre. En mellomfinansiering dekker opp lånebehovet på den nye boligen i en periode hvor du fortsatt har lån på boligen som skal selges.

Anonymkode: dd8db...2dd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

da trenger du bare vanlig boliglån på den nye boligen. Når du får solgt den gamle kan du bare sette pengene fra salget inn på lånekontoen. 

(I gamle dager var det vanskelig/ikke mulig å gjøre dette, slik er det heldigvis ikke lenger. Nå gir jo alle banker rom for ekstra innbetalinger og større nedbetalinger når som helst). 

Anonymkode: 80599...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...