AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #1 Del Skrevet 5. mai 2022 Jeg kunne tenke meg 2-3 ukers overlapp når jeg skal flytte til ny leilighet. Noen som vet noe om hva det kan komme til å koste? Jeg har hørt at mellomfinansiering er så dyrt, men jeg har virkelig ikke peiling Anonymkode: 1147a...7a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #2 Del Skrevet 5. mai 2022 Søk i din egen bank? Fra 2500 til 4500 i gebyr og ca. 2,3 prosent rente. Anonymkode: c7ef2...756 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #3 Del Skrevet 5. mai 2022 Vi har nettopp fått i dnb, renten på mellomfinansieringen var 3,98% og så var det vel rundt 3000 i gebyr. Anonymkode: 59427...188 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinne_med 3 barn Skrevet 5. mai 2022 #4 Del Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg kunne tenke meg 2-3 ukers overlapp når jeg skal flytte til ny leilighet. Noen som vet noe om hva det kan komme til å koste? Jeg har hørt at mellomfinansiering er så dyrt, men jeg har virkelig ikke peiling Anonymkode: 1147a...7a2 Vi skal ha mellomfinansiering når vi flytter snart- vi får avdragsfrihet på begge lån i mellom 3-6 mnd, det hjelper veldig på. Hør med banken om mulighet for det?:) Renten er som den alltid har vært på nåværende lån, og som den skal bli på nytt lån (nåværende lån er partner sitt, nytt lån felles) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #5 Del Skrevet 5. mai 2022 TS her. Jeg har ikke boliglån nå siden jeg betalte boligen jeg bor i nå med egenkapital og arvede penger. Så jeg har ikke noe erfaring med boliglån i utgangspunktet og har virkelig ikke peiling Anonymkode: 1147a...7a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mr Bergen Skrevet 5. mai 2022 #6 Del Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): TS her. Jeg har ikke boliglån nå siden jeg betalte boligen jeg bor i nå med egenkapital og arvede penger. Så jeg har ikke noe erfaring med boliglån i utgangspunktet og har virkelig ikke peiling Anonymkode: 1147a...7a2 Mellomfinansiering er vel når man eier to boliger og begge har lån? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #7 Del Skrevet 5. mai 2022 Kostnaden ved mellomfinansiering var noe jeg knapt nok regnet på da jeg byttet bolig sist, og jeg hadde mellomfinansiering i 4 mnd. I det store sluket boligkjøp og flytting var, så var ikke dette noe jeg oftet en tanke. Jeg hadde mellomfinansiering på ca mnok 1,3. ja - det er dyrere enn vanlig lån, og det er etableringskostnad, men det er jo sjelden så mye at det velter noens økonomi. jeg hadde som den over avdragsfrihet på alle lån i den prosessen, og betalte bare renter. Anonymkode: 268e2...e2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #8 Del Skrevet 5. mai 2022 Mr Bergen skrev (1 minutt siden): Mellomfinansiering er vel når man eier to boliger og begge har lån? Mellomfinansiering er ek-andelen i ny bolig, som man gjerne ikke har fått fristilt når man overtar ny bolig hvis man kjøper først og selger etterpå Anonymkode: 268e2...e2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosi Skrevet 5. mai 2022 #9 Del Skrevet 5. mai 2022 Sjekk med flere banker. Da jeg flyttet sist fikk jeg lån med mellomfinansiering samme rente som boliglån. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #10 Del Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS her. Jeg har ikke boliglån nå siden jeg betalte boligen jeg bor i nå med egenkapital og arvede penger. Så jeg har ikke noe erfaring med boliglån i utgangspunktet og har virkelig ikke peiling Anonymkode: 1147a...7a2 Men hvorfor mener du da at du skal ha mellomfinansiering? Du har jo ikke noe lån å mellomfinansiere? Anonymkode: dd8db...2dd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #11 Del Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mellomfinansiering er ek-andelen i ny bolig, som man gjerne ikke har fått fristilt når man overtar ny bolig hvis man kjøper først og selger etterpå Anonymkode: 268e2...e2d Det har ingenting med ek å gjøre. En mellomfinansiering dekker opp lånebehovet på den nye boligen i en periode hvor du fortsatt har lån på boligen som skal selges. Anonymkode: dd8db...2dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #12 Del Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS her. Jeg har ikke boliglån nå siden jeg betalte boligen jeg bor i nå med egenkapital og arvede penger. Så jeg har ikke noe erfaring med boliglån i utgangspunktet og har virkelig ikke peiling Anonymkode: 1147a...7a2 da trenger du bare vanlig boliglån på den nye boligen. Når du får solgt den gamle kan du bare sette pengene fra salget inn på lånekontoen. (I gamle dager var det vanskelig/ikke mulig å gjøre dette, slik er det heldigvis ikke lenger. Nå gir jo alle banker rom for ekstra innbetalinger og større nedbetalinger når som helst). Anonymkode: 80599...96b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå