Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så innmari sjalu på alle andre. Jeg er ufør og jeg har alltid dårlig råd. Jeg er møkka lei av å gå tur i skogen eller bare det å gå tur. Har gått tur hver dag i 30 år.

Grunnen er: Jeg har ikke penger.

Jeg har ikke penger til å spise ute, gå på cafe, gå på kino, reise på ferie, shoppe osv.

Så jeg råtner bort hjemme. Jeg er alvorlig deprimert fra før av og den kontante penge mangelen gjør det ikke noe bedre. Jeg er lei av livet. Når jeg sier jeg er lei av livet så svarer folk bare da må jeg gjøre noe. Men det jeg vil gjøre koster jo penger. Jeg blir bare mer og mer deprimert for hvert eneste år. Jeg har mest av alt lyst til å gi opp. 

I tillegg er jeg så sinnsykt sjalu. Jeg er sjalu på søstra og broren min. De jobber, er flinke på skole, har barn, hus, hytte. De har alt. Jeg har ingenting. De reier til syden, har flott bil, søstra mi har båt, og begge har flott hytte. 

Hver eneste jul, sommer, bursdag osv så skryter de over hvor flott de har det. Også sitter jeg der og har ingenting å fortelle om. Jo hva gjør jeg? Skogen, sove mest mulig for å få tida til å gå, gå tur, prøve å sove enda mere, se på tv, prøve å sove litt til.

I tillegg orker jeg ikke å lage middag og mat selv så kjøper mye ferdigmat noe som er dyrt. Men når hver dag er en kamp og jeg ikke orker å vaske opp, lage middag, handle, bære tungt. Alt er rotete hjemme og jeg har ikke plass. Jeg orker ikke å rydde fordi jeg er alvorlig deprimert. Når jeg prøver å kjempe meg gjennom hver eneste dag og når hver dag er ett nytt mareritt å komme gjennom. Hva gjør man da?

I tillegg har jeg angst og angsten blir bare værre og værre av at jeg ikke har penger. Jeg har bare isolert meg helt hjemme. Men når jeg er hjemme spinner tankene over hvor håpløs jeg er som person som ikke er flink til noe. Jeg er sliten, jeg er lei, livet gir meg ingenting, alt er håpløst.

Når dette har vart i 30 År og når ting bare blir værre så orker man ikke mere da. Jeg ønsker jeg var som alle andre. Jeg klarer ikke å se glede i noe. Alt er mørkt overalt. Jeg er så sjalu på alle som får til livet. Jeg er sjalu på alle som ikke er trist og lei. Jeg ønsker jeg ikke hadde gitt opp men jeg er så sliten.

Er dette ett normalt liv? Jeg er så livslei. Så vanvittig livslei. Jeg er lei av å se på serier etter serier fordi det er nesten det eneste som ikke koster så mye penger.

Jeg skulle ønske jeg klarte å sove i 20 timer i døgnet fordi da hadde jeg bare hatt 4 timer igjen av døgnet. Helt seriøst.

Anonymkode: a4e5c...316

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bygg kropp, bli sexy :) du har masse tid, pen kropp er noe alle misunner 😁

Anonymkode: c5c0e...e74

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.5.2022 den 18.55):

Er dette ett normalt liv? Jeg er så livslei. Så vanvittig livslei. Jeg er lei av å se på serier etter serier fordi det er nesten det eneste som ikke koster så mye penger.

Anonymkode: a4e5c...316

Nei, dette er ikke normalt. Du er veldig veldig deprimert og bør komme deg til legen og si det som det er. ❤️ 

Anonymkode: 132a4...5d3

• Liker 2
Skrevet

Hva har du angst for? Hva vil du gjøre om du får penger? 

Vil råde deg til legen, og så begynne på skole når du blir friskere. En utdannelse er starten på et bedre liv  da legger du grunnlaget for jobb senere, som vil gi deg de godene du ønsker. Men behandling først. ❤

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du har en alvorlig depresjon, og trenger behandling. Gå til legen, kjære deg og fortell hvordan du har det 🥰 og du, så flott du kommer deg ut på tur hver dag 👏👏 vær stolt av det du får til! 
kanskje familien din kunne hjulpet deg og shinet leiligheten skikkelig? Lettere å holde orden etter en skikkelig opprydding! Bestill sunn mat hjem fra en matbutikk som leverer på døra. Så slipper du handle, og kan kun lage mat. Oda har flotte oppskrifter du bare kan legge rett i handlekurven. 
du kommer over kneika. Heier på deg!!

Anonymkode: e82c9...9e4

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke sånn at selvom man har "alt" , alt av barn, hus, hytte, penger, så har ikke alle et bra liv likevel. og ja det har ofte mye å si økonomisk. Da jeg var sammen med eksmannen (vi har 2 barn) , han var drittdårlig økonomisk. han blåste i regninger, åpna ikke brev, ble drittsur og skrek når jeg ville ta over økonomien og ordne opp i hans gjeld. det trigga ekstremt mye. fikk selv ofte ikke sove, lå  bare å tenkte på alle regninger, og alt han brukte på av penger på seg selv. Det var grusomt. så fikk jeg etterhvert overta, fikk betalt ned gjelden hans og til alle han skyldte. men enda vi ordna det var det mye annet som surra rundt. så vi gikk etterhvert hver for oss. jeg har barna fast, og har aldri hatt det bedre. Er ufør, har kontroll over økonomi, alt blir betalt. har penger til å kose oss. 

Jeg tenker det at det kan være flere ting enn kun økonomien. Hør med legen om å bli henvist, få prata ut om alt. sånn at noen andre kan se det fra et annet perspektiv, gi deg råd og veiledning til å endre tankegangen, finne ut og prøve å løse opp i andre problemer, som sjalusien. Hvis du ikke har vært hos psykolog så kan du prøve ut det, det er verdt å prøve.

ellers sender jeg en stor klem, det er vondt å gå sånn <36

Anonymkode: c807c...dc5

AnonymBruker
Skrevet

Ganske rart å klage over at man ikke har penger og kjøpe masse ferdigmat.. Tenker du skal starte der så vil du fort se at du sparer en hel del penger som du kan spare til turer selv. 

Anonymkode: f255d...df1

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke normalt. Jeg tenker du bør gå og ta en prat med fastlegen din. Tror du kunne hatt nytte av å prøve medisiner mot depresjon og angst.

Anonymkode: 0f00f...60a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...