Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg avtalte for en stund siden med en venninne at vi skal dra på byen sammen. Vi kan kalle henne Lise. Lise spurte en felles venninne av oss om hun ville bli med. Vi kan kalle henne Trine. Nå har venninnen min Marie spurt meg om hun kan få være med. Marie er ikke særlig god venn med Lise, da Lise virkelig ikke liker Marie. Marie har ikke gjort noe mot Lise men jeg kan forstå hvorfor hun ikke liker henne, da hun er en person som kan skape litt drama. Men det er ikke sånn at hun gjør det helt ut av det blå, det er ikke uten grunn.  Og da handler det ofte om en gutt. Har aldri skjedd at hun har kranglet med noen av oss på byen..

Så det er ikke jeg så bekymret for. Trine er venn med oss alle, men har ikke hatt så mye kontakt med Marie de siste årene. Nå har Lise sagt at hun syns jeg skal si nei til Marie. Men det syns jeg er dårlig gjort. Greit nok at man ikke alltid spør alle, men når de spør selv om å få bli med er det ekstra vondt å få et nei. Hadde ikke likt det selv. Trine er nøytral til det. 
Et annet argument for er at vorset sannsynligvis blir hos meg. Da syns jeg også at jeg bør få bestemme hvem som får komme.

Anonymkode: b018c...6a6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så spørsmålet er, er det greit å si nei til at noen skal få være med? Lise sier at jeg kan si at vi vil være kun oss siden det er så lenge siden. Det er i utgangspunktet greit at man helst vil det, men å faktisk gå så langt at man sier nei til andre syns jeg blir feil. Hun mener at Marie må takle å få et nei og at det er sånn det er å være et voksent menneske. Vi er forresten 20 år.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo du som skaper drama når du vil gå på byen med to damer som ikke liker hverandre. Det er utrolig dårlig gjort overfor Lise.

Anonymkode: 740a1...eb5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo du som skaper drama når du vil gå på byen med to damer som ikke liker hverandre. Det er utrolig dårlig gjort overfor Lise.

Anonymkode: 740a1...eb5

Men det er ikke min feil at Marie spurte meg om å få bli med? Jeg har ikke svart henne enda. Vil heller si at det er Lise som lager drama. Noen ganger må man bare bite tenna sammen og være med folk man ikke liker så godt.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Så spørsmålet er, er det greit å si nei til at noen skal få være med? Lise sier at jeg kan si at vi vil være kun oss siden det er så lenge siden. Det er i utgangspunktet greit at man helst vil det, men å faktisk gå så langt at man sier nei til andre syns jeg blir feil. Hun mener at Marie må takle å få et nei og at det er sånn det er å være et voksent menneske. Vi er forresten 20 år.

Vel, so. Voksent menneske så burde man også lære å kunne omgåes med folk man kansje ikke liker like godt hele tiden også. Høres mer ut som Lise er den som lager drama her.

Å om det skal være hos deg så er det faktisk du som bestemmer hvem du vil slippe inn. Lise kan heller bestemme en annen gang når oppvasken blir hennes:p

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Syns forsåvidt det er rart at Marie vil være med da hun er klar over at Lise ikke liker henne så godt. Men det betyr jo bare at Marie ikke har noe imot henne tilbake da, noe som er bra..

AnonymBruker
Skrevet

Må bare legge til en litt viktig ting. Og det er at sist gang jeg og Marie var ute sammen ble det mye drama. Dette var pga eksen hennes. Det førte til at hun ødela kvelden min.. Denne situasjonen fortalte jeg om til Lise. Så det er nok derfor Lise er ekstra skeptisk nå. Dette skjønner jeg. Men med tanke på at vi nå er flere, trenger ikke jeg å holde sammen med Marie om hun lager drama. Kommer til å si til henne at jeg ikke orker noe tull fra henne. Hun har sagt unnskyld så jeg tror ikke det kommer til å skje igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Sånn generelt, er det greit å si nei til at noen kan være med når spør? Nå tenker jeg ikke bare på her i dette tilfellet. Men kan man si at «nei, vi vil ha litt alenetid oss to/tre»? Er det normalt og si sånt til folk i voksen alder? Lise mente at det er noe man må tåle og godta. Og at det er helt vanlig at voksne gjør det. Jeg syns det høres mer ut som ungdomsskoleoppførsel..

AnonymBruker
Skrevet

Ikke glem at du hadde en avtale med Lise i første omgang , og dere to kan jo avlyse begge desse halehengene dere fikk i ettertid for at det skal bli fair.

Eller så bare kutter dere ut byturen. 
Jeg synes en skal holde avtaler, og den første som blir inngått bør være den gjeldende ved tvil i etterkant 

Anonymkode: 67dc5...d55

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke glem at du hadde en avtale med Lise i første omgang , og dere to kan jo avlyse begge desse halehengene dere fikk i ettertid for at det skal bli fair.

Jeg synes en skal holde avtaler, og den første som blir inngått bør være den gjeldende ved tvil i etterkant 

Lise inviterte Trine med? Da er det like mye Lise som bryter/endrer på avtalen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Leste ikke hele, beklager. Tror ikke Lise blir noe glad for det. Heller ikke Trine som ønsket å få være med, så det er nok ikke et alternativ. 

Skrevet

Synes alle skal få være med.

Jeg hadde sagt til Lise noe sånt: Nå synes jeg det er litt vanskelig fordi jeg føler at dy vi jeg skal si nei til Marie. Og siden hun har spurt om å få være med, og du har sagt ja til Trine, føler jeg det blir feil å si nei til Marie. Hun vil da føle seg ekskludert, og det vil jeg ikke.

Det riktigste for meg er å inkludere alle denne gang, siden vi har sagt ja og åpnet for at Trine skulle få være med. Så må vi heller en annen dag bare avtale med ........

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Leste ikke hele, beklager. Tror ikke Lise blir noe glad for det. Heller ikke Trine som ønsket å få være med, så det er nok ikke et alternativ. 

Men det er mest rettferdig siden de kløner det til begge to. 
TS burde ha sagt nei til Marie siden hun vet at det ikke blir god stemning mellom Lise og Marie . 
Det er en ærlig sak når de vet de ikke greier å oppføre seg som folk i en sosial sammenheng 

AnonymBruker
Skrevet

Tenker at når du hadde en avtale med Lise er det dårlig gjort å be med noen hun ikke liker

Anonymkode: 4b658...b47

AnonymBruker
Skrevet

Men det er mest rettferdig siden de kløner det til begge to. 
TS burde ha sagt nei til Marie siden hun vet at det ikke blir god stemning mellom Lise og Marie . 
Det er en ærlig sak når de vet de ikke greier å oppføre seg som folk i en sosial sammenheng 

Har aldri vært noe drama mellom Lise og Marie. Lise liker henne bare ikke. 

AnonymBruker
Skrevet

Tenker at når du hadde en avtale med Lise er det dårlig gjort å be med noen hun ikke liker

Anonymkode: 4b658...b47

Har ikke bedt med noen. Marie spurte meg om jeg ville finne på noe den dagen jeg hadde planer med Lise. Da sa jeg jo naturligvis at jeg skulle være med Lise (og nå Trine som ble bedt med av Lise), kan ikke lyve akkurat.. Da spurte Marie om hun kunne få være med.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke si nei til Marie fordi jeg syns det er dårlig gjort. Men hvis jeg sier ja blir Lise sur på meg. Føler hun setter meg i en vanskelig situasjon. Jeg ville aldri sagt nei til noen som ville være med på noe med mindre det er en veldig god grunn. At Lise ikke er så fan av Marie syns ikke jeg er en god grunn. Hadde Marie vært slem mot Lise, hadde jeg skjønt det. Men da hadde nok ikke Marie spurt om å få være med heller.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg vil ikke si nei til Marie fordi jeg syns det er dårlig gjort. Men hvis jeg sier ja blir Lise sur på meg. Føler hun setter meg i en vanskelig situasjon. Jeg ville aldri sagt nei til noen som ville være med på noe med mindre det er en veldig god grunn. At Lise ikke er så fan av Marie syns ikke jeg er en god grunn. Hadde Marie vært slem mot Lise, hadde jeg skjønt det. Men da hadde nok ikke Marie spurt om å få være med heller.

Men da avlyser du heile greia siden dere ikke fungerer sammen som kvartett. 
Dette er litt barnehagenivå. 
Rydd opp, og gå sammen med Lise som opprinnelig avtalt . 
Det vil hjelpe på kreativiteten og rettferdighetssansen til neste gang 😃

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at hvis dere to hadde en avtale og overholdt den så kunne det være greit. Men når hun har invitert en ekstra så synes jeg du også kan gjøre det. 

Anonymkode: b323e...8d7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Men da avlyser du heile greia siden dere ikke fungerer sammen som kvartett. 
Dette er litt barnehagenivå. 
Rydd opp, og gå sammen med Lise som opprinnelig avtalt . 
Det vil hjelpe på kreativiteten og rettferdighetssansen til neste gang 😃

Enig i at det er barnslig ja, men syns ikke jeg har gjort noe feil her. Det ordnet seg heldigvis til slutt og Lise skulle gi Marie en sjanse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...