Gå til innhold

Dere som har unnvikende personlighetsforstyrrelse; hva jobber dere med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som tittelen sier; hva jobber dere med?

Vurderer å utdanne meg på nytt og er ikke glad i konflikter.

Anonymkode: 5cd4d...551

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor sterkt er du rammet av personlighetsforstyrrelsen?

Anonymkode: cab4c...f35

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok lurt om du holder deg unna yrker som lærer, sykepleier, sosionom, lege, altså alt hvor du må samhandle med folk som helst ikke har lyst til å samhandle med deg i det hele tatt. Mange elever misliker skolen, ingen vil være innlagt på sykehus, miljøet i helsevesenet er som en såpeopera noen ganger (sykepleiere spiser konfliktsky folk til frokost) og ingen viser seg fra sin beste side når de står på NAV og skal levere sin ørtende søknad om AAP. Men jeg vet ikke hva du liker og hva du er flink til. Hvis du er sterk i realfag, ville jeg absolutt tenkt på en form for ingeniør. Du kan selvsagt også studere rene realfag, men da er sjansen stor for at du uansett kommer ut som lærer i andre enden. Eller hva med jus? Du trenger slett ikke bli advokat. 

Anonymkode: 213e2...4e5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kunne du tenke deg å jobbe med IT?  Skatteetaten har bruk for flere på dette området. Det er mange ledige stillinger der nå, og det er på forskjellige områder og nivåer.  

https://www.skatteetaten.no/itjobb/ledige-stillinger/

Anonymkode: f287c...9fd

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Noe i regnskap og revisjon. Der er det mange introverte.

Anonymkode: c5ef7...a42

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som pedagog i barnehage. Det går greit, interessant jobb.

Anonymkode: d1e4d...6b2

AnonymBruker
Skrevet

Arkivar må jo bare være helt nydelig! 

Anonymkode: 304f8...fee

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er på papiret ufør, men ærlig talt er det mest fordi ingen vil ansette meg pga. CV-hull og lite erfaring. Hadde vært i jobb hvis jeg fikk sjansen. Jeg har tidligere jobbet som administrasjonskonsulent, og det fungerte veldig fint. Har også jobbet deltid som vikarlærer, noe jeg har litt blandede følelser om, men det fungerte ganske greit.

Det som ikke fungerte for meg, var kundebehandler. Jeg tror heller ikke jeg hadde taklet en telefonbasert jobb. Det aller største problemet er imidlertid lunsj med kolleger. Tvungen sosialisering på jobb er IKKE forenlig med mine plager.

Anonymkode: 0ae94...adb

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hvor sterkt er du rammet av personlighetsforstyrrelsen?

Anonymkode: cab4c...f35

Nok til å ha problemer med søvn flere dager før møter, stivner hvis folk blir sure på meg og begynner å kjefte, prøver alt jeg kan for å unngå ting som kan føre til konflikt.

Jeg er ikke så god i matte og realfag heller, så er så usikker på hva jeg skal gjøre videre.

Pr nå jobber jeg i barnehage, men kjenner at jeg er utslitt etter jobb, sliter med den sosiale delen og konflikter/ta opp ting med foreldrene.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.5.2022 den 18.23):

Nok til å ha problemer med søvn flere dager før møter, stivner hvis folk blir sure på meg og begynner å kjefte, prøver alt jeg kan for å unngå ting som kan føre til konflikt.

Jeg er ikke så god i matte og realfag heller, så er så usikker på hva jeg skal gjøre videre.

Pr nå jobber jeg i barnehage, men kjenner at jeg er utslitt etter jobb, sliter med den sosiale delen og konflikter/ta opp ting med foreldrene.

Vet ikke hva som vil passe men tenker alt annet enn pedagog i barnehage vil være bedre. Ikke rart du blir helt utslitt, jobben innebærer mye samhandling med folk og det å ta den vanskelige praten med foreldre og foreldre som er krevende og vanskelige kan ikke være bra for deg. Det er også vanlig med dårlig miljø blant kollegaer og det gjør seg ikke bra. Kanskje du bør finne en jobb uten så mye ansvar for andres følelser?

Anonymkode: 32f2c...286

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Sykepleier.

Anonymkode: 5617a...ed4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vet ikke hva som vil passe men tenker alt annet enn pedagog i barnehage vil være bedre. Ikke rart du blir helt utslitt, jobben innebærer mye samhandling med folk og det å ta den vanskelige praten med foreldre og foreldre som er krevende og vanskelige kan ikke være bra for deg. Det er også vanlig med dårlig miljø blant kollegaer og det gjør seg ikke bra. Kanskje du bør finne en jobb uten så mye ansvar for andres følelser?

Det er det jeg tror jeg trenger; en ny jobb og en ny yrkesvei. Men jeg sliter med å finne ut hva jeg kan være god på og hva slags yrke jeg kan ha som ikke sliter meg ut.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Sykepleier.

Anonymkode: 5617a...ed4

Tidenes forslag. Sykepleier er vel det desidert verste en kan jobbe med som unnvikende. Så mye pasientkontakt, redde og sinte og triste mennesker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er det jeg tror jeg trenger; en ny jobb og en ny yrkesvei. Men jeg sliter med å finne ut hva jeg kan være god på og hva slags yrke jeg kan ha som ikke sliter meg ut.

Kanskje nav kan veilede?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte finne en jobb jeg kunne gjemme meg bort i, og da jobbet jeg som pleieassistent på sykehjem. Kunne bruke lang tid på pasientens rom og unngå spisepause med andre. Gikk ofte på do for å gråte. 

Har også mye angst, så klarer ikke studere eller omgås andre mennesker på et sosialt nivå. 

Heldigvis ble jeg sykmeldt og har vært på AAP i 1 år nå. Vet ikke veien videre. 

Anonymkode: 1d9b1...0e9

Skrevet

Hvordan vil det være for deg å studere? Tenker du det er best med kutsing eller kunne du tenke deg å ta en grad? Høres ut som du burde snakket med jobbekspert på nav som forstår hvor viktige det er å ta hensyn til diagnosen din.  Det vil jo reelt sett gjøre at du kan jobbe jevnt og godt, samtidig som du trives. 

Jeg tenker gjerne på dokumentsenter, bibliotek, IT, geodata, lager/produksjon. En jobb der du ikke trenger å samarbeide særlig eller kommunisere ut mot kunder/innbyggere. En jobb der du vet hvilke oppgaver du skal gjøre før du går på jobb og kan komme hjem med energi til resten av dagen.

AnonymBruker
Skrevet

Jobber som saksbehandler i staten. Anbefales veldig. 

Anonymkode: 96197...46b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...