Gå til innhold

Dere med russ i hus, er det vanlig å kjøre ut med med alkohol da Russen er på russetreff?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke russ i hus, men ei venninne har. 
Datteren var på russetreff og hadde med alkohol. Da hun gikk tom tidlig, kjørte min venninne og kjøpte mer alkohol til henne og kjørte for å levere det til henne. Som jeg skjønte på henne så var det et eget ord for det og helt vanlig. 
Har aldri hørt om det før, er det vanlig? 

Anonymkode: 57ae4...82b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres rart ut, er hun 18? Er vennene hennes 18 osv masse spørsmål her, men ja.....litt rart!

Anonymkode: 18b64...b9f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Virkelig ikke vanlig.

Anonymkode: e7f33...58c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Høres rart ut, er hun 18? Er vennene hennes 18 osv masse spørsmål her, men ja.....litt rart!

Finnes det russ som er under 18 år? 

Anonymkode: 904af...21f

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Finnes det russ som er under 18 år? 

Anonymkode: 904af...21f

Ja om du er født seint på året? 

AnonymBruker
Skrevet

Ja om du er født seint på året? 

Man er russ det året man fyller 19. 

Anonymkode: 269ff...d4a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

TS her! 
Ja, hun er 18, ble det i november. 
Ok, så det er ikke vanlig. 
Virket som min venninne var stolt av det, iom at hun la det ut både på snap og FB om at man gjør alt for barna. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her! 
Ja, hun er 18, ble det i november. 
Ok, så det er ikke vanlig. 
Virket som min venninne var stolt av det, iom at hun la det ut både på snap og FB om at man gjør alt for barna. 

Tuller du med meg? De fleste tar med nok alkohol de tenker å drikke, går man tom, er det et tegn på at man har drukket nok. Og så skryter venninna di om det, om at hun ønsker å gi mer alkohol til barnet? Det er bare kleint, og tegn på dårlig oppdragelse. Nå er jeg ikke veldig imot alkohol heller, jeg drikker av og til selv, men mener strengt tatt man ikke skal oppfordre spesielt barna sine til å drikke mer enn de allerede har tatt med.

Gud forby de som skryter på Facebook om prestasjoner ungene har oppnådd… Hun må da fått masse ros av venner som sier «hun får kose seg på rulling 😍😍»

Anonymkode: 039fc...921

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Man er russ det året man fyller 19. 

Anonymkode: 269ff...d4a

Eller 18.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke gjort det men mine kom en gang hjem og spurte om å få tre øl. Stefar var sjåfør så jeg hadde ikke problemer med å la de få tre øl. Dette var under korona så alle russ måtte holde seg til sin korhort, dvs de 8 som var med på russebilen. 

Anonymkode: b67d0...d52

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tuller du med meg? De fleste tar med nok alkohol de tenker å drikke, går man tom, er det et tegn på at man har drukket nok. Og så skryter venninna di om det, om at hun ønsker å gi mer alkohol til barnet? Det er bare kleint, og tegn på dårlig oppdragelse. Nå er jeg ikke veldig imot alkohol heller, jeg drikker av og til selv, men mener strengt tatt man ikke skal oppfordre spesielt barna sine til å drikke mer enn de allerede har tatt med.

Gud forby de som skryter på Facebook om prestasjoner ungene har oppnådd… Hun må da fått masse ros av venner som sier «hun får kose seg på rulling 😍😍»

Ja, var mange som backet henne om at for barna gjør vi alt, at hun må ha det gøy, viktig å skape minner osv. 

Det er jeg selvfølgelig enig i, at hun skal ha gode minner, kose seg osv., men kjente jeg var ikke helt enig i at moren gikk på polet for henne så hun kunne drikke mer. Jeg er heller ikke mot alkohol, tar gjerne en fest selv, men hadde som sagt aldri hørt om at det var sååå vanlig som hun sa. 

• Liker 1
Skrevet

Gjorde det med stedatter en gang hun hadde glemt posen hun hadde satt fram. Ellers har jeg ikke og kommer ikke til å gjøre med yngste heller, kjørt ut med alkohol til noen som allerede har tatt med seg nok. Da har de drukket nok.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, var mange som backet henne om at for barna gjør vi alt, at hun må ha det gøy, viktig å skape minner osv. 

Det er jeg selvfølgelig enig i, at hun skal ha gode minner, kose seg osv., men kjente jeg var ikke helt enig i at moren gikk på polet for henne så hun kunne drikke mer. Jeg er heller ikke mot alkohol, tar gjerne en fest selv, men hadde som sagt aldri hørt om at det var sååå vanlig som hun sa. 

De fleste husker vel mindre jo mer de drikker, så akkurat det med minner er jo et dårlig argument ;) Skjønner at du stusset litt ;)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har selv russ og ikke en gang har h*n spurt om jeg kan kjøpe noe med. Jeg kjenner til en mor som kjøpte noe drikke til datteren, men det var liksom i samme sleng som da hun handlet selv og ikke for å levere noe til en fest eller treff.  Russen er begge 19 nå. 

Her hos oss oppfordrer vi til å drikke minst mulig og være påskrudd. Så langt har det gått veldig bra og H*n deltar på rulling også edru. Reagerer litt som TS at foreldre nesten oppfordrer til mer drikking da....

Endret av MiominMio
tilføyet
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her. 
Ok, da skjønner jeg at det ikke er jeg som er «snerpete». På snappen hun la ut, var ikke datteren veldig beruset, men heller ikke edru. 
Ja, hun føler nok at hun er veldig kul mor som gjorde dette. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Enig i det også ja, men å ta med og oppfordre til å drikke mer er jo bare tull.

Ulrikke skrev (6 minutter siden):

Gjorde det med stedatter en gang hun hadde glemt posen hun hadde satt fram. Ellers har jeg ikke og kommer ikke til å gjøre med yngste heller, kjørt ut med alkohol til noen som allerede har tatt med seg nok. Da har de drukket nok.

De fleste husker vel mindre jo mer de drikker, så akkurat det med minner er jo et dårlig argument ;) Skjønner at du stusset litt ;)

Sant nok, det var et godt poeng. Synes man bør drikke litt for å slippe seg løs slik at sosiale sperrer går litt vekk, men drikker man for mye får man mer av det vonde enn det gode.

Skrevet

Jeg har russ og ville på ingen måte reist med forskyninger til en fest!😂

Det må innskaffes selv på forhånd og der har de kontroll…😉

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

TS her. 
Ok, da skjønner jeg at det ikke er jeg som er «snerpete». På snappen hun la ut, var ikke datteren veldig beruset, men heller ikke edru. 
Ja, hun føler nok at hun er veldig kul mor som gjorde dette. 

Nei, bare nei. 🤦‍♀️ Er det ikke skikkelig flaut for dattera å få MORA si til å kjøpe drikke bår hun er voksen og ute? Blir flau på venninna di si vegne av at hun føler seg så stolt, når det er ingenting å være stolt over. Verken barnet eller venninna di har oppnådd noen ting spesielt til å skryte av.

• Liker 3
Skrevet

Jeg var russ for 3 år siden og da var det ikke uvanlig for de foreldrene som bodde i nærheten av treffet å hjelpe med kjøring og levering. Jeg skjønner ikke at det er noe å reagere på. Russen er ikke barn. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Nei, bare nei. 🤦‍♀️ Er det ikke skikkelig flaut for dattera å få MORA si til å kjøpe drikke bår hun er voksen og ute? Blir flau på venninna di si vegne av at hun føler seg så stolt, når det er ingenting å være stolt over. Verken barnet eller venninna di har oppnådd noen ting spesielt til å skryte av.

Datteren syntes nok det var veldig greit og i den alderen er det vel kult å få alkohol av foreldrene vil jeg tro. Spesielt om en er tom og det er bare ringe og bestille av moren. 

Miranda Bailey skrev (18 timer siden):

Jeg var russ for 3 år siden og da var det ikke uvanlig for de foreldrene som bodde i nærheten av treffet å hjelpe med kjøring og levering. Jeg skjønner ikke at det er noe å reagere på. Russen er ikke barn. 

Kjøring er jo greit, men her er det snakk om at datteren hadde drukket opp alkoholen, ringte mora som gikk og kjøpte mer og leverte til henne. 
Disse foreldrene du snakker om, var det alkohol de kjørte og leverte? 

AnonymBruker
Skrevet

Bedre at moren leverer mer enn at de får alkohol fra fremmede👍

Anonymkode: 2c7df...f38

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...