Gå til innhold

Du som er tante, hva ga du nevøen/niesen til I konfirmasjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dere nære isåfall?  Jeg tenker at man ikke skal gi mer enn man har råd til, men lurer allikevel litt på hva dere andre gir. 1000? 1500? 2000? Eller mere??  Jeg vurderer 2000 kr men er så usikker...

Anonymkode: 94a13...158

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

500,-. Vi er ikke nære og det byr meg imot å støtte sånne tradisjoner når det overhodet ikke ligger personlig tro bak, men følte at jeg "måtte".

Anonymkode: 0e6bd...740

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ga 5000 kr, vi har et veldig nært forhold. Jeg tjener ikke mye.

Anonymkode: 22be6...cb8

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

500, har et nært forhold men de har mer enn nok penger og jeg må gi det samme til andre og.

Anonymkode: a396c...bbf

AnonymBruker
Skrevet

1000 kr fra familien. 

(Mine barn fikk det samme fra sine tanter/onkler. Vår familie har ikke tradisjon for store gaver.)

Anonymkode: ee5ac...516

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg ga, 2000 kr. 

AnonymBruker
Skrevet

2000

Anonymkode: f4bee...460

AnonymBruker
Skrevet

Tror det var 3500

Anonymkode: 7cf7a...a80

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

hvis man ikke står særlig nærme, så holder det vel med for eksempel hundre kroner. 

eller kanskje opp mot 500 kroner... 

Anonymkode: dabb4...acd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er visstnok onkel, men kommer til å gi en plass mellom 2000 - 3000,-. Har ikke bestemt meg helt. Tenker det kan være greit å være raus èn gang i livet med dem. 

Har heldigvis ikke mange nieser og nevøer så :) 

Anonymkode: cd922...d9e

• Liker 1
Skrevet

2000 kroner 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir 3000kr pluss en gave til ca 1500kr. Har lav inntekt, men har spart til dette i et par år. 

Anonymkode: 654df...800

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

700. Har mange nevøer og nieser. Noen er nære og andre ikke, men alle får samme sum. 

Anonymkode: 97e9d...d5f

AnonymBruker
Skrevet

500. Tiggefest hele opplegget. 

Anonymkode: f0071...2b3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.5.2022 den 22.49):

Jeg er visstnok onkel, men kommer til å gi en plass mellom 2000 - 3000,-. Har ikke bestemt meg helt. Tenker det kan være greit å være raus èn gang i livet med dem. 

Har heldigvis ikke mange nieser og nevøer så :) 

Anonymkode: cd922...d9e

Hvorfor? Konfirmanten kommer ikke til å huske spesefik sum fra deg. De husker kun totalsummen. 

Anonymkode: f0071...2b3

AnonymBruker
Skrevet

Veldig nære og min niese fikk tur til London sammen meg ❤️

Anonymkode: 5a7da...ccf

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har ikke egne barn, kun en niese og nevø, så planen er at de skal få 50000,- til hver da jeg har mulighet til det. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gitt 5.000 til de jeg er tante til. Det er fire stykker og vi har en nør familie. 

Anonymkode: cf61b...009

• Liker 1
Skrevet

Spareavtale i fond. Opprettet en Ask for henne ( i mitt navn da) hun ble tenåring, og har satt inn 100 kr pr mnd siden. Hun fikk vite om det til konfirmasjonen, med utskrift av hva som sto inne da. Og fikk valget om å få overført alt da (men da ble spareavtalen avsluttet), eller at spareavtalen fortsetter og hun får det overført på sin 18årsdag. Håpet var å vekke interesse for fond, renters rente og forstå at «utsatt glede» kan være det smarte valget, ikke «nytelse i nuet».
Jenta valgte at hun først får det overført på 18årsdagen, så har trua 😇

Skrevet (endret)

Vi er ganske nære og jeg ga en tur med et par overnattinger. Dette ble innenlands da det var under korona. Veldig koselig ❤️

Endret av Serafina.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...