Gå til innhold

Få meg av denne karusellen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I frykt for å bli gjenkjent skriver jeg ikke alle detaljer. 

Jeg og min mann tok på oss et «prosjekt» for et års tid siden og gledet oss til dette prosjektet i lang tid. Vi har hele veien vært enige om betingelsene rundt prosjektet men nå…etter en tid inn i prosjektet så viste det seg at ting ikke ble som forventet, og ja sånn er livet men akkurat nå har jeg mest lyst til at noen skal få meg av denne karusellen. Problemet er at jeg og min mann satset mange penger på dette og det er en stor forventning fra familie rundt dette prosjektet. 

Ingenting ble som jeg eller min mann hadde planlagt og vi er begge fortvilet over situasjonen vi har satt oss inn i. Vet ikke hvor jeg vil med dette men trengte bare å få det ut. 

Anonymkode: 59edc...702

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det opppussingsobjekt? Dere kan jo selge.

AnonymBruker
Skrevet
lillevill skrev (1 time siden):

Er det opppussingsobjekt? Dere kan jo selge.

Noe i den kategorien. 

Ja, vi kan alltids selge - men vi satset mye på dette og det vil påvirke familien rundt oss. 

AnonymBruker
Skrevet

Men er det håp om å ro det i land?

Anonymkode: fba2e...ee9

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vil det påvirke familien? Har de også lagt penger i dette?

Hvis ikke er det bare å trekke seg ut. Ikke la stolthet ødelegge for noe som bare ikke fungerer. Det er lov å ta feil.

Anonymkode: e9e6c...761

• Liker 2
Skrevet

Det er lov å snu. Er det for mye så er det for mye.

AnonymBruker
Skrevet

Draw a line og bli ferdig med det. Det kan hende det blir snakk i familien noen dager så går de til sitt. Jeg har tatt på meg noe som var et fellesprosjekt i familien. De ble ikke så vennlig og ventet at det skal feile. Da det ikke gjorde det men gikk mot suksess,ble presset enda større. Jeg ga opp alt, ga pengene tilbake, skrev i familiegruppa alt jeg trengte og gikk ut. Det var litt større bølger fra enkelte men så roet det seg.

Anonymkode: 38572...501

• Liker 1
Skrevet

Når du er så vag, så er det jo null sjanse for oss å mene noe om dette. Det må da gå an å si mye mer uten å avsløre hvem du er.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvordan vil det påvirke familien? Har de også lagt penger i dette?

Hvis ikke er det bare å trekke seg ut. Ikke la stolthet ødelegge for noe som bare ikke fungerer. Det er lov å ta feil.

Anonymkode: e9e6c...761

De har ikke lagt penger inn i prosjektet, men lagt inn forventninger. La oss si at flere familiemedlemmer fikk tilbudet om å ta på seg «kjøpe» prosjektet men ingen ønsket bortsett fra oss/ og da ble det jo en slags forventning om at vi skulle ordne opp i prosjektet. Men det viser seg å være mye mye mye mye mer arbeid enn det som var antatt og vi er slitne av opplegget. 

Vi kan selvsagt gå fra selve prosjektet og vil ikke miste noe penger/ eller bli økonomisk ruinert men så er det disse forventningene om at vi skulle klare å stå i dette her. 

Skrevet

Jeg synes det er tøft av dere å prøve å satse, det er jo slik man får ting til. Men da er det også normalt at det medfølger en risiko. Ville bare vært dønn ærlig med familien og andre som har forventninger istedenfor å grave det dypere ned.

Skrevet

Kann dere kjøpe tjenester som gjør at dere får det til? Eller kanskje familien kan hjelpe? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Silla123 skrev (2 timer siden):

Jeg synes det er tøft av dere å prøve å satse, det er jo slik man får ting til. Men da er det også normalt at det medfølger en risiko. Ville bare vært dønn ærlig med familien og andre som har forventninger istedenfor å grave det dypere ned.

Vi gledet oss masse og var på et tidspunkt i livet hvor det var på tide med en forandring. Men så viste det seg jo at prosjektet mye mer arbeid enn det som for blitt forespeilet. Og vi syntes begge det er synd om vi må gi opp bare etter et års tid. Men vi er slitne og ser ikke løsninger lenger, så vi må få satt oss ned - bli enige om vi skal prøve litt til, evt innhente hjelp eller selge.

AnonymBruker
Skrevet
Tvist skrev (10 minutter siden):

Kann dere kjøpe tjenester som gjør at dere får det til? Eller kanskje familien kan hjelpe? 

Ja, det kan vi - men det koster jo en del penger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...