Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp gått i fra en mann. Lurer på om jeg har vært naiv. 

Så med det lurer jeg på hva som er vanlig eller ikke ift lån fra arbeidsplasser

Han har et gammelt lån på nå 250 000 kr fra jobben. Han har hatt det i 2 år. Han får direkte trekk fra lønnen på 3000 kr. Jeg har sett papirene og pengene går dit. Han sa lånet opprinnelig var 3-400 000 kr, og grunnen han oppga til jobben var at det var til flytting og lappen. 

Nå i ettertid lurer jeg på det er ugler i mosen. Han er rett og slett helt håpløs økonomisk. En regning som var på 80 kr, ble til over 10 000 kr i inkasso med direkte trekk. Han har nedbetalt den nylig, eller, inkasso selskapet trakk det fra kontoen hans. Han har stadig vekk hvert år hatt direkte trekk fra andre inkassoer fra lønna. 

Så tilbake til dette jobb lånet. Kan det ha vært en type refinansiering? Som han ikke ville fortelle om? Uansett så er det ille. For det lånet han tok fra banken, sa han at han brukte opp ila et halvår på tull. Om det er sant, så er jo det også helt horribelt 

Jeg har heldigvis kommet meg vekk altså. Men lurer på HVOR naiv jeg har vært 

Anonymkode: 7de6d...380

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er da komplett umulig for oss å vite hva eksen din har brukt pengene han lånte til.

Anonymkode: 07889...e67

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Det er da komplett umulig for oss å vite hva eksen din har brukt pengene han lånte til.

Nei, jeg spør ikke om det heller. Jeg spør om det går an å ta opp lån hos arbeidsgivere på 400 k for å ta lappen o flytte, eller om dette høres ut som refinansiering. At jobben har hjulpet han

Noen her som har erfaring med å ta opp lån fra arbeidsgiver?

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, jeg spør ikke om det heller. Jeg spør om det går an å ta opp lån hos arbeidsgivere på 400 k for å ta lappen o flytte, eller om dette høres ut som refinansiering. At jobben har hjulpet han

Noen her som har erfaring med å ta opp lån fra arbeidsgiver?

ts

Om arbeidsgiver er villige til å låne penger til arbeidstaker så har de neppe en grundig etterforskning på hva vedkommende skal bruke pengene til. 

Jeg har aldri hatt en arbeidsgiver som man har kunnet låne penger av. Det er rett og slett ikke spesielt vanlig å kunne låne av arbeidsgiver.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lånt penger av arbeidsgiver for å refinansiere. Bedre rente enn banken. Det som var kjipt var at jeg følte meg veldig bundet til de mens jeg betalte ned lånet.

Anonymkode: b46ea...b13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...