AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #1 Skrevet 5. mai 2022 I frykt for å fremstå som en grinebiter, så lurer jeg på dette. Er ikke ment som en negativ tråd, det er bare jeg som lurer. Shopping: jeg elsker det egentlig selv, men bare når jeg kjøper noe jeg faktisk trenger. Sånn ellers så liker jeg gå rundt i butikker og se, får alltid lyst på noe, men det blir med tanken siden jeg vet at det bare blir enda mer påfyll i skapet. Jeg forstår ikke at så mange kjøper så mye nå til dags. Men det er tydeligvis mange, for ellers hadde ikke alle butikkene eksistert. Tradisjoner av diverse.. Jul? Koselig med jul egentlig. Men ikke alle har gode minner fra den tiden. Og det er en masete mnd. Salgs salg salg! Gavepapir og masse søppel etter juleaften. Stress med å finne gaver. Forstår ikke hva som er så viktig med å finne gaver til alt og alle. Selv blir jeg litt irritert når jeg får gaver som jeg aldri ville kjøpt. Virker som jeg får det bare fordi de liksom må ha noe til meg. Konfirmasjon. Hvorfor? Enda noe tull der det skal stresses med å levere rundt kort. Masse kjedelige timer i kirka og spørsmål om hvor mye penger hver enkelt får. Oppussing. Noen steder trengs det og jeg skal innrømme at jeg selv liker bedre de litt mer moderne hjemmene, men ikke alt for fancy. Jeg forstår meg ikke på folk som klarer å bo et sted det ikke har blitt gjort noe siden det ble bygget på 90-tallet. Stygge farger osv. Men jeg liker heller ikke mye av dette fancy som har kommet. Komfyrer feks, der det tar en evighet før den slår seg på og piper så fort det kommer noe borti føleren. Smarthome. Hvem gidder å bruke penger på slik? Orker de ikke å reise seg opp for å gjøre noe? For å ha smarthøyttaler må du koble til mobilen og wifi. Ekstremt tungvindt. Hva skjedde med å bare enkelt og greit en av/på knapp? Motoriserte gardiner? Orker ikke reise seg for å heve/dra ned? Fancy dusjer. Hva gjør man hvis nettet ikke funker eller strømmen går liksom? Da er jo ikke dette mye smarthome lenger! Feste. Sikkert bare jeg som har blitt gammel (30). Men er jo voksne som holder på i ett kjør også. Masse penger på å drikke ute, bli dårlig dagen derpå, risikere å gjøre noe dumt. Og ofte er det så høy musikk at man ikke hører noe. Er jeg rar som ikke finner mening i dette? Anonymkode: 2e1ae...331
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #2 Skrevet 5. mai 2022 Siden 90-tallet? Det er jo relativt moderne. Kjenner mange som har bad og kjøkken fra 70-tallet. Anonymkode: 4c067...55e
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #3 Skrevet 5. mai 2022 Ingenting gir mening når man har ingenting gir mening brillene på 😊 Vi flyter rundt i verdensrommet på en blå kule. Vi er bare små maur som kravler rundt og lever til vi dør. Anonymkode: a621b...e1d 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #4 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Smarthome. Hvem gidder å bruke penger på slik? Orker de ikke å reise seg opp for å gjøre noe? For å ha smarthøyttaler må du koble til mobilen og wifi. Ekstremt tungvindt. Hva skjedde med å bare enkelt og greit en av/på knapp? Motoriserte gardiner? Orker ikke reise seg for å heve/dra ned? Hva gjør man hvis nettet ikke funker eller strømmen går liksom? Da er jo ikke dette mye smarthome lenger! Anonymkode: 2e1ae...331 Vanskelig å justere varmepumpen, eller kjøre opp ned screens, når jeg ikke er hjemme og kan trykke på knappen. Greit for katter og møbler at det er behagelig temperatur, og ikke direkte sol, gjennom dagen. Bytte musikk, eller høre nyheter, mens jeg sminker meg, lager mat, eller maler. Uten å måtte vaske hender for å ikke søle til display. Ringeklokken viser direkte på telefon hvem som ringer på. Slipper å åpne døra for noen som jeg egentlig ikke vil ha der. Tidsstyring av dørlås og alarm. Slik at handverkere og kattevakt kan slippes inn, uten at de har tilgang døgnet rundt. Robotstøvsugeren går to timer mens vi er på jobb hver dag, skjer av seg selv. Brannalarmen er seriekoblet, og koblet til telefon, så får umiddelbart beskjed om at noe skjer selv om vi ikke er hjemme. Kameraer gjør at vi enkelt kan se hva som skjer i egen stue når vi ikke er hjemme Om steken når 62 grader, og jeg er på treningsrommet, så varsler telefonen meg. Slipper å løpe til ovnen og sjekke hele tiden. Forhandsprogrammering for koking av egg, damping av ulike grønnsaker, sous vide av kylling. Slipper å google hver gang da ovnene allerede vet det. Om strømmen er ute fungerer vel ikke høyttalerne, støvsugeren, ringeklokken, eller annet, hos deg heller? Om internett er ute kan alt styres manuelt. Slik som du gjør i utgangspunktet. Nødsystemer som alarm, kamera og brannalarm har nødløsning, og fungerer uten nett. Anonymkode: 92ba7...87e
Anonymburker Skrevet 5. mai 2022 #5 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ingenting gir mening når man har ingenting gir mening brillene på 😊 Vi flyter rundt i verdensrommet på en blå kule. Vi er bare små maur som kravler rundt og lever til vi dør. Anonymkode: a621b...e1d Det er egentlig godt å tenke på. At alt faktisk er meningsløst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå