AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #1 Del Skrevet 5. mai 2022 Klassekamerat til ungen har vært på besøk. OG tegna med tusj på hvite sofaen. Det er vaskbare trekk, men det er fortsatt rødt merke! Hva gjør jeg…??? Hva fjerner det, uten å ødelegge et trekk til 3000kr??? Ny sofa også… 😞 Anonymkode: def2d...db8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #2 Del Skrevet 5. mai 2022 Du skulle renset med flekkfjerner før du vaska, da hadde det gått vekk. Eventuelt med gallesåpe. Men nå har du nok vaska flekken ordentlig inn i tøyet så da er det lite å gjøre. Prøv å bleke flekken med klorin og litt vann. Men da kanskje den blir lysere enn puta originalt var. Anonymkode: c2194...d45 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #3 Del Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du skulle renset med flekkfjerner før du vaska, da hadde det gått vekk. Eventuelt med gallesåpe. Men nå har du nok vaska flekken ordentlig inn i tøyet så da er det lite å gjøre. Prøv å bleke flekken med klorin og litt vann. Men da kanskje den blir lysere enn puta originalt var. Anonymkode: c2194...d45 Det er så sykt stygt! Må jeg virkelig bruke flere tusen på nytt trekk… Vil klorin «spre» flekken utover, isåfall? Anonymkode: def2d...db8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #4 Del Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Det er så sykt stygt! Må jeg virkelig bruke flere tusen på nytt trekk… Vil klorin «spre» flekken utover, isåfall? Anonymkode: def2d...db8 Tviler, du skal jo bare ha klorin på flekken. Anonymkode: c2194...d45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #5 Del Skrevet 5. mai 2022 Kommer jo an på hva slags tusj det dreier seg om også. Prøv å vask den av for hånd, bruk flekkfjerner eller vanish. Anonymkode: 87894...023 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #6 Del Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kommer jo an på hva slags tusj det dreier seg om også. Prøv å vask den av for hånd, bruk flekkfjerner eller vanish. Anonymkode: 87894...023 Får prøve varnish eller noe i morgen. Det er muligens sprittusj. Anonymkode: def2d...db8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #7 Del Skrevet 5. mai 2022 Da kan du bruke sprit for å få det vekk Anonymkode: 87894...023 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #8 Del Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er så sykt stygt! Må jeg virkelig bruke flere tusen på nytt trekk… Vil klorin «spre» flekken utover, isåfall? Anonymkode: def2d...db8 Om du ikke får det vekk, så tar du det jo med foreldrene til ungen. En er erstatningspliktig for hva egne unger ødelegger. Dette var jo heller ikke noe hendig uhell, men gjort med vilje. Og er de skoleunger som er store nok til å gå hjem alene etter skolen, så er det lenge siden de var store nok til å vite at en ikke tegner på møbler. Anonymkode: 60218...8f2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #9 Del Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Om du ikke får det vekk, så tar du det jo med foreldrene til ungen. En er erstatningspliktig for hva egne unger ødelegger. Dette var jo heller ikke noe hendig uhell, men gjort med vilje. Og er de skoleunger som er store nok til å gå hjem alene etter skolen, så er det lenge siden de var store nok til å vite at en ikke tegner på møbler. Anonymkode: 60218...8f2 Nei, det gidder jeg ikke. Han er tenåring, og hadde lekt med tusj, de satt ikke og tegna, men han satt og kasta tusjen i lufta, uten toppa på, til tross for at ungen min gang på gang ba han om å la være. Er jo som forventa, at det blir tusjmerker på noe når man driver på sånn… Jeg var ikke i stua da det skjedde… Anonymkode: def2d...db8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #10 Del Skrevet 6. mai 2022 Jeg anbefaler deg å prøve sitronsåpe. Det har hjulpet meg med mange gjenstridige flekker, ikke bare nye, men også gamle og ingrodde. Anonymkode: 68a73...8ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #11 Del Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, det gidder jeg ikke. Han er tenåring, og hadde lekt med tusj, de satt ikke og tegna, men han satt og kasta tusjen i lufta, uten toppa på, til tross for at ungen min gang på gang ba han om å la være. Er jo som forventa, at det blir tusjmerker på noe når man driver på sånn… Jeg var ikke i stua da det skjedde… Anonymkode: def2d...db8 Tenåring? Ja, da hadde jeg hvert fall krevd at noen gjorde opp for seg. Er det mulig? Hvem oppfører seg slik i andres hjem.. Håper hvert fall at han unnskyldte seg til deg! Anonymkode: c6a66...a7a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #12 Del Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Tenåring? Ja, da hadde jeg hvert fall krevd at noen gjorde opp for seg. Er det mulig? Hvem oppfører seg slik i andres hjem.. Håper hvert fall at han unnskyldte seg til deg! Anonymkode: c6a66...a7a Nei, absolutt ingen unnskyldning, han mente jeg ikke skulle oppdage det, ifølge barnet mitt. 🧐 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg anbefaler deg å prøve sitronsåpe. Det har hjulpet meg med mange gjenstridige flekker, ikke bare nye, men også gamle og ingrodde. Anonymkode: 68a73...8ae Er det en spesiell såpe, og hvor får man kjøpt/hva heter den? Anonymkode: def2d...db8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #13 Del Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det en spesiell såpe, og hvor får man kjøpt/hva heter den? Anonymkode: def2d...db8 Jeg kjøpte sitronsåpen på Jernia, men ser at de har den på vitus apotek og barnas hus også. Anonymkode: 68a73...8ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #14 Del Skrevet 7. mai 2022 On 5/6/2022 at 8:49 AM, AnonymBruker said: Jeg anbefaler deg å prøve sitronsåpe. Det har hjulpet meg med mange gjenstridige flekker, ikke bare nye, men også gamle og ingrodde. Anonymkode: 68a73...8ae Funker det på sprittusj da? Trodde det var kun sprit som gikk. Anonymkode: 87894...023 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #15 Del Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Funker det på sprittusj da? Trodde det var kun sprit som gikk. Anonymkode: 87894...023 Den har fungert på sprittusj på tekstiler hos meg, men jeg måtte gjenta prosessen noen ganger. Gallesåpe har jeg også hørt kan fungere, men det har jeg ikke prøvd selv. Anonymkode: 68a73...8ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå