Gå til innhold

Hvorfor slår folk på lyset selv om det er dagslys?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bor i kollektiv og hver gang jeg går inn på badet så er lyset på. Det er stort vindu der og fullt av dagslys så man merker ikke noe særlig til dette lyset på dagtid. Men likevel så må de slå på lyset og de gidder ikke å slå det av igjen når de går ut! Hva er det med folk egentlig? 

Anonymkode: 337db...657

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi folk er rare? 🤷‍♀️

Anonymkode: 4d324...fa9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi folk er rare? 🤷‍♀️

Anonymkode: 4d324...fa9

Er vel heller jeg som er rar siden jeg ikke gjør dette? Når de fleste andre gjør det liksom.

AnonymBruker
Skrevet

For min del er det fordi det påvirker psyken om det ikke er knalllyst, når sola blir borte og ettermiddag og kveld kommer. 

Anonymkode: 4422e...c9c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For min del er det fordi det påvirker psyken om det ikke er knalllyst, når sola blir borte og ettermiddag og kveld kommer. 

Men det er knallyst om dagen. 

AnonymBruker
Skrevet

Men det er knallyst om dagen. 

Ikke lyst nok, for meg. Det er forskjell på innelys med og uten lamper på inne. 

Skrevet

Det kan også være en stikkontakt til lading av barbermaskin/tannbørste som er tilkoblet samme bryter. Det er ihvertfall veldig vanlig rundt omkring. Da må lyset være på for at kontakten skal ha strøm. Den er typisk i lampa over speilet eller i umiddelbar nærhet. 

AnonymBruker
Skrevet

Er dette samme type mennesker som fyrer for kråkene? 

Anonymkode: 93bf3...38b

AnonymBruker
Skrevet
Leitz skrev (1 minutt siden):

Det kan også være en stikkontakt til lading av barbermaskin/tannbørste som er tilkoblet samme bryter. Det er ihvertfall veldig vanlig rundt omkring. Da må lyset være på for at kontakten skal ha strøm. Den er typisk i lampa over speilet eller i umiddelbar nærhet. 

Er ikke slik her. 

Skrevet

Er ikke slik her. 

Da er det late, bortskjemte folk som ikke tenker lenger enn nesetippen sin 🤷‍♂️

Skrevet

De kan selvfølgelig så lyset av etter at de har vært der, men i det store bildet er ikke lys i et rom spesielt merkbart på strømregningen. Er det LED i tillegg så er det nesten ingenting. 

AnonymBruker
Skrevet

Forstår det ikke jeg heller. Jeg liker å ha lyset av når det er dag. Kjæresten skal ha det "fine og koselige" innelyset på, midt på dagen. Æsj

Anonymkode: cbe32...8f5

AnonymBruker
Skrevet

Vinduet på badet er på sideveggen. Da får man lyset inn fra siden, og det er ubehagelig når man ser seg i speilet. Ellers treffer ikke dagslyset skap og skuffer godt. 

Badet er mye lysere og finere når både spotter og lys i speilet er på, så slik er det gjennom dagen.

Er led-lys, så strømforbruket er nærmest null. 

Anonymkode: 8e50b...822

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...