AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #1 Skrevet 5. mai 2022 Føler alle mestrer ammingen så bra, baby er over 5 uker her og jeg sliter fortsatt med såre brystknopper😢 Anonymkode: 435e9...27a
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #2 Skrevet 5. mai 2022 Ble bedre rundt 5-6 uker tror jeg. Men fremdeles litt vondt i blant (9 uker nå). Men jeg får vondt pga feil sugetak da. Har du fått ammeveiledning på HS? Det hjalp litt her + en god ammepute + avlastet med flaske så jeg ikke fikk faktiske sår. Du kan også bruke purelan og MAM-kompresser. Anonymkode: bf719...932
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #3 Skrevet 5. mai 2022 For meg tok det noen dager, men brukte MYE Purelan de dagene. Fikk tips på sykehuset om å trykke sammen areolaen og plassere den i munnen til babyen, sånn at babyen får mest mulig bryst inni munnen, og siden det har jeg ikke vært sår. Anonymkode: 83676...d67
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #4 Skrevet 5. mai 2022 Jeg ble veldig fort sår og slet med dette i mange uker. Hadde ammet 2 barn tidligere og regnet med at det ville gå greit, men det tok sin tid. Etterhvert gikk det seg til og resten av ammingen gikk kjempefint. Vær nøye med hvordan han spiser (se råd over) og forsøk å holde ut 🙂 Ikke ha dårlig samvittighet hvis du ikke klarer det ❤️ Det er veldig bra for barnet og lettvint for deg hvis du kan amme, men det går helt fint med erstatning også. Anonymkode: 377f7...c05
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #5 Skrevet 5. mai 2022 Jeg la merke til etter ca 8 uker på begge barna at all smerte og sårhet var borte, og at jeg ved 12 uker kunne slippe puppen i munn på babyen, uten å være rigid på sugetaket. Da var en befrielse! Og jeg synes det var vel verdt 6-8 uker med smertehelvete. Anonymkode: 2d415...356 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå