Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller har man ikke behov for det etterhvert som alt har gått seg til med ammingen?

Anonymkode: 3b9f0...6a2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker sånne engangs i blant når jeg skal ut av huset pga jeg lekker innimellom om det har gått litt lenge siden forrige ammeøkt. Baby er 10 uker bare da, jeg vet ikke når man slutter å lekke.

Sånne i ull til å varme som man har i tillegg har jeg aldri brukt men så fikk jeg baby i starten av mars og det har vært varmt hele tiden, sikkert lurt om vinteren så man ikke får brystbetennelse :)

Anonymkode: 2eb96...0c8

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig individuelt. Eneste jeg trengte dem til var for å holde på kremen jeg brukte. 

Anonymkode: 0edac...e75

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Baby er 8 mnd, jeg bør fortsatt ha om natta. Lekker veldig mye da. Lekker også mye om jeg ikke har på bh som stopper melkestrømmen på motsatt bryst.

Anonymkode: b2501...f22

AnonymBruker
Skrevet

Baby er 3 mnd, og jeg kan ikke gå rundt uten. Kanskje en liten time etter hyppig amming, men det er risky. Husker ikke hvor lenge jeg brukte på dag sist, men om natten var det leeeeenge, også etter endt amming. 

Anonymkode: 2e346...776

AnonymBruker
Skrevet

Baby 2 mnd, har innlegg hele tiden. Har dog ikke testet ut å gå uten siden det bare pipler 🤪 blir gal av både innlegg og bh, savner å sove uten om natten! 

Anonymkode: 37bd5...39f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere som bruker om natt, sover dere med BH da? Jeg tenker bare at om det lekker om natten får det bare lekke 😄 Men skjønner om det blir veldig vått at det er problematisk (min våkner såpass ofte om natten og vil ha mat så rekker aldri lekke så veldig, det jeg lekker tørker jo ganske raskt)

Skrevet

Tror det er veldig individuelt. Noen trenger aldri å bruke. Jeg har brukt fra jeg var 20 uker på veg til nå når barnet nærmer seg 2 år😂 ammer fremdeles, og da hender det at det lekker. Sover med bh på, ja.

AnonymBruker
Skrevet

Bruker dere engengs eller vaskbare innlegg? Evt i ull eller bomull?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Dere som bruker om natt, sover dere med BH da? Jeg tenker bare at om det lekker om natten får det bare lekke 😄 Men skjønner om det blir veldig vått at det er problematisk (min våkner såpass ofte om natten og vil ha mat så rekker aldri lekke så veldig, det jeg lekker tørker jo ganske raskt)

Sover med bh ja til min store fortvilelse. Er så kjedelig å kjenne at det renner nedover brystet og på sidene. Blir flekker på laken og overmadrass. Sliter med å finne en bh som holder brystene på plass (slik at innleggene også holder seg på plass/dekker brystvortene), da brystene sklir ut fra en vanlig amme-bh på nettene (spesielt på sidene). Bruker engangs. Vanlige fra butikken på dagtid og Medela på natt, da de sitter MYE bedre!

Anonymkode: 37bd5...39f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg prøvde å sove en natt uten, men da våknet både jeg og samboer av en klissvåt seng, hvor både madrass og dyne var gjennomvåt og vi måtte skifte på senga🥲 Såå tør ikke å prøve det igjen😂 Dette er en del uker siden, og baby er bare 8 uker nå, så forhåpentligvis går det seg mer til etter hvert da😊

Men ja, jeg bruker ammeinnlegg hele tiden og lekker generelt veldig lett. Må uansett ha innlegg/naturebond på motsatt bryst når jeg ammer fordi det renner/spruter så når utdrivningen setter i gang.

Anonymkode: 0bc0b...103

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trengte ikke ammeinnlegg. Brukte det innimellom de første ukene da jeg var sår og brukte krem. Ammet et år, men hadde aldri veldig heftig produksjon.

Anonymkode: 7f331...f58

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må bruke det bestandig fordi det renner sånn fra andre brystet når jeg ammer fra det ene. Og nå som jeg har sluttet å amme på natt blir det gjerne lekkasje pga spreng. En på barselgruppa trengte det ikke. Hun hadde ikke renning fra motsatt bryst eller lekkasje. Fullammet hun også. Så det er vel litt individuelt! 

Anonymkode: d06d4...ee4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker fra min tid som ammer at hvis jeg hørte barnegråt rundt meg mår jeg var ute, så kunne jeg kjenne stikkinger i brystene  og melken var på vei… 😅 

.Jeg hadde ikke kuttet de ut helt enda, men hatt de på lur en god stund fremover 

Anonymkode: 64f5a...ea2

• Liker 1
Skrevet

Har de på hvis jeg skal ut, melka renner bare jeg tenker på babyen... 3 mnd gammel nå. Og den lekkasjen fra puppen det ikke drikkes fra under amming er ikke noe jeg orker å gå rundt med, det kommer mye.

Om natten ligger jeg oppå gulpeklut og putetrekk og alt så jeg slipper å skifte laken hele tiden.

AnonymBruker
Skrevet

Bruker ikke. Lekker ikke noe særlig heller. Produserer kanskje lite melk, jeg vet ikke. Babyen har gått opp ca 250g pr uke siden fødsel.

Anonymkode: fcc4c...ac1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bruker ikke. Lekker ikke noe særlig heller. Produserer kanskje lite melk, jeg vet ikke. Babyen har gått opp ca 250g pr uke siden fødsel.

Anonymkode: fcc4c...ac1

Er ikke det veldig mye?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Er ikke det veldig mye?

Nei. 😊

Anonymkode: e5e62...1f6

AnonymBruker
Skrevet

Med første barnet måtte jeg bruke det hele tiden frem til han var 6-7 måneder, med andre trengte jeg det aldri. Begge fikk nok mat og la godt på seg.

Anonymkode: ee47c...235

Skrevet

Slutta med ammeinnlegg for en god stund siden. Lille er 16mnder og ammes fortsatt mye både dag og natt. Går 9timer uten at det pumpes på jobb, samt sover naken om natta. Minst 6mnder, kanskje mer siden jeg kutta innlegg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...