AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #1 Skrevet 5. mai 2022 Har vært gift i 13 år. De første 9 år knoklet jeg for to, da han intet jobb hadde, og bare gikk hjemme. Jeg jobbet typisk mellem 60-80 timer i uka, og jeg såg ikke mye til barna mine. Han hadde i de år 0 kr i inntekt, så jeg forsørget oss alle. I 13 år har jeg kun jobbet eller vært hjemme, intet annet. Aldri sovet vekk hjemmefra, ikke sammen med veninner, ikke med familie. Kun levet i en form for symbiose. Jeg har været depri, og ikke hatt overskudd til annet enn job, mann og barn. T.o.m alle koder til min konto, netbank, sociale medier, tlf etc er laget av han, og det er hendt at jeg må spørge ham om f.eks koden til min facebook etc. I 2019 fikk han jobb, bra for han, og jeg slapp å jobbe i 24/7. Han tjener ikke mye, og jeg er stadig den som bringer flest penge ind i husstanden. Han går i dusjen, hvis jeg er heldig 1 gang pr uke (Ingen vask utover det). Kan gå 6 mdr, hvor vi ingen sex har. Jeg dusjer/vasker meg hver dag, og vil ikke ha en penis oppi meg som ikke er vasket. Så når jeg har gått en hel uke og sett på mannen min, som ikke dusjer, ikke skifter klær, så blir jeg ikke tent når han så endelig går i dusjen og vil ha sex. Har spurt ham hvorfor han ikke dusjer eller vasker seg. Hans svar:" Jeg orker ikke" Ingen forspil under sex, bare lige på og hardt, og ingen kyss under samleie. Men ja han slår mig ikke, og prater ikke stygt til meg...så jeg blir. Jeg har vært gift før med en mann som banket meg gul og blå jævnligt, så det har liksom vært min kriterier ved en ny mann. Ja jeg glemte så alt muligt annet 😒 De siste par mdr er det som om der er skjedd noe inni meg. Jeg vil ikke lenger isolere meg, jeg vil ut og opleve noe. Min mann er introvert og vil intet. Så jeg har vært ute å spise med arbejdskollegaer (første gang i 13 år), vært på meditionsophold en helg, fått kontakten igjen med to veldige gode veninner, jeg har sett 365 dage på Netflix...og min mann kan ikke takle det. Han er paranoid, driver med silent treatment, følger meg over alt, krever kyss i forskellige settings f.eks ved frysedisken i Netto, så skal jeg kysse ham ordentlig ellers går han ikke videre. Han har vel egentlig altid vært sådan, det er bare først nu jeg registrerer det og tenker det er ikke okay mere. Jeg kunne ha blitt ved... Jeg har aldri vært så tett på en skilsmisse, som jeg er no. Jeg har 4 voksne barn og så har vi en felles på 12 år. Det skærer i mitt hjerte, at jeg er så tett på å kaste alle ut i en limbo av kaos. Men jeg kan ikke mere. Min sjel skriker så høyt inni meg, og mit hjerte gjør vondt Og ja jeg har pratet, grint, og sagt hva jeg savner. Min mann mener, at han skal være med meg resten av livet, og at han derfor ikke trenger å anstrenge sig mere. Tenk, jeg er ikke blitt inviteret ut i 13 år! I 13 år er der ingen som har betalt en kinobillet eller en kop kaffe til meg. Jo jo vi har vært på restaurant og kino, men det er jo jeg som betaler og inviterer. Han vil kun gå i jobklær (mekaniker) eller baggy joggebukser og t-shirt (Ja og det skiftes kun hvis jeg ber han om det ellers kan han gå med det samme hele uka) Når vi er ute foregår det også i joggebukser, uanset hva vi skal (bursdag, julefejring etc) Jeg steller meg hver dag, neglelak, smarte klær, øreringe etc intet er overladt til tilfeldigheten. No har han drevet med silent treatment i 2 dage, grunnet jeg har kjøpt meg en vibrator. Forsøkte å si, at han kunne bruke den på meg, men ak nej. Han sendte meg en sms i går fra den annen ende av sofaen, hvor han ber om at jeg finner ut av om jeg vil vær med han eller ikke. Tenk han ikke vil prate med meg ansigt til ansigt og forsøke å komme til bunns i hva som foregår. Hva fanden gjør jeg her??? Skal jeg kjempe og holde ut eller? Beklager stavefeil etc, skriver fra mobil. Anonymkode: 0648d...3ab 1
Diezel Skrevet 5. mai 2022 #2 Skrevet 5. mai 2022 Hei, Det går bra - uansett hva du velger. Min erfaring er at jeg brukte utrolig langt tid på å veie frem og tilbake og ventet på at jeg skulle bli enig med meg selv om hva som var rett - og det er utrolig slitsomt å gå og tenke og gruble så intenst i lang lang tid. Det er bare du som kan ta beslutningen dessverre, men en terapaut kan hjelpe deg å rydde i tankene dine. Jeg valgte til slutt å gå. Ufattelig vondt men også utrolig deilig å ha tatt avgjørelsen. noe du kan gjøre for deg selv; Finn deg et sted du er uforstyrret. Sitt stille og prøv å tømme tankene dine i noen minuttet (litt Mindfulness rett og slett). Så ser du først for deg at du jobber med forholdet, gjør jobben sammen med mannen og forblir hos ham til unger er ute og dere blir gamle sammen - hvordan føles det? Blir du glad, lei deg, kjennes det som en lettelse eller tungt? Så gjør du det samme men du tenker at du kommer deg gjennom en skillsmisse, du er nå i eget hus og unger har kommet over sjokket og kommet inn i en my rutine med dere begge - en ny hverdag. Hvordan føles det? Gjør dette mange ganger (f.eks en gang daglig i en uke) og gjerne noter ned hvordan du føler det. Alternativt eller i tillegg kan du en gang daglig i noen uker bestemme deg for et tidspunkt der du skal kjenne på - hvor sikker er jeg på skilsmisse i dag (f.eks i dag er jeg 70% sikker, 30% sikker på å bli) Lag en tabell - hvordan du føler det ved de to alternativene og hvor sikker/usikker du er - ikke døm deg selv for hva du skriver ned - du samler bare data så du trenger ikke å bekymre deg for beslutningen enda. Etter noen uker ser du på det - hva har du følt og tenkt de siste ukene..? Det gav hvertfall litt klarhet for meg.. 1 1
lillevill Skrevet 5. mai 2022 #3 Skrevet 5. mai 2022 Jeg forstår tanken din bak det å skaffe deg en mann som ikke mishandler siden det er det som du har erfart før, men vi trenger mer enn det for å være lykkelige. Du har kjempet og stått på, tjent penger til begge og han har levd på deg. Tenk at han tar deg så for gitt at han ikke gidder å dusje en gang, for at han skal lukte godt når dere er nære. Det er jo helt grunnleggende som menneske å vaske seg. Det er vondt å innse at man kanskje går mot et brudd, og kanskje man også føler seg låst. Men det trenger du ikke føle, du er ikke lenket til han. Du er en fri person som kan bestemme selv. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #4 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): frysedisken i Netto Er kopiert fra et dansk forum dette Anonymkode: 96719...855
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #5 Skrevet 5. mai 2022 Ja dette var ikke skrevet på norsk i alle fall. Ellers så er du ganske opp i åra. Så dette er nok litt kopiert . Eller kan du fortelle hvordan du har det ellers ? Anonymkode: 82326...d0a
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #6 Skrevet 5. mai 2022 Hvordan et det mulig? Anonymkode: e1c17...93d
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #7 Skrevet 5. mai 2022 Du vet best selv TS, men for meg høres det ut som du hadde blomstret av å være alene og mer fri. ❤️ Anonymkode: 44566...0a3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #8 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har vært gift i 13 år. De første 9 år knoklet jeg for to, da han intet jobb hadde, og bare gikk hjemme. Jeg jobbet typisk mellem 60-80 timer i uka, og jeg såg ikke mye til barna mine. Han hadde i de år 0 kr i inntekt, så jeg forsørget oss alle. I 13 år har jeg kun jobbet eller vært hjemme, intet annet. Aldri sovet vekk hjemmefra, ikke sammen med veninner, ikke med familie. Kun levet i en form for symbiose. Jeg har været depri, og ikke hatt overskudd til annet enn job, mann og barn. T.o.m alle koder til min konto, netbank, sociale medier, tlf etc er laget av han, og det er hendt at jeg må spørge ham om f.eks koden til min facebook etc. I 2019 fikk han jobb, bra for han, og jeg slapp å jobbe i 24/7. Han tjener ikke mye, og jeg er stadig den som bringer flest penge ind i husstanden. Han går i dusjen, hvis jeg er heldig 1 gang pr uke (Ingen vask utover det). Kan gå 6 mdr, hvor vi ingen sex har. Jeg dusjer/vasker meg hver dag, og vil ikke ha en penis oppi meg som ikke er vasket. Så når jeg har gått en hel uke og sett på mannen min, som ikke dusjer, ikke skifter klær, så blir jeg ikke tent når han så endelig går i dusjen og vil ha sex. Har spurt ham hvorfor han ikke dusjer eller vasker seg. Hans svar:" Jeg orker ikke" Ingen forspil under sex, bare lige på og hardt, og ingen kyss under samleie. Men ja han slår mig ikke, og prater ikke stygt til meg...så jeg blir. Jeg har vært gift før med en mann som banket meg gul og blå jævnligt, så det har liksom vært min kriterier ved en ny mann. Ja jeg glemte så alt muligt annet 😒 De siste par mdr er det som om der er skjedd noe inni meg. Jeg vil ikke lenger isolere meg, jeg vil ut og opleve noe. Min mann er introvert og vil intet. Så jeg har vært ute å spise med arbejdskollegaer (første gang i 13 år), vært på meditionsophold en helg, fått kontakten igjen med to veldige gode veninner, jeg har sett 365 dage på Netflix...og min mann kan ikke takle det. Han er paranoid, driver med silent treatment, følger meg over alt, krever kyss i forskellige settings f.eks ved frysedisken i Netto, så skal jeg kysse ham ordentlig ellers går han ikke videre. Han har vel egentlig altid vært sådan, det er bare først nu jeg registrerer det og tenker det er ikke okay mere. Jeg kunne ha blitt ved... Jeg har aldri vært så tett på en skilsmisse, som jeg er no. Jeg har 4 voksne barn og så har vi en felles på 12 år. Det skærer i mitt hjerte, at jeg er så tett på å kaste alle ut i en limbo av kaos. Men jeg kan ikke mere. Min sjel skriker så høyt inni meg, og mit hjerte gjør vondt Og ja jeg har pratet, grint, og sagt hva jeg savner. Min mann mener, at han skal være med meg resten av livet, og at han derfor ikke trenger å anstrenge sig mere. Tenk, jeg er ikke blitt inviteret ut i 13 år! I 13 år er der ingen som har betalt en kinobillet eller en kop kaffe til meg. Jo jo vi har vært på restaurant og kino, men det er jo jeg som betaler og inviterer. Han vil kun gå i jobklær (mekaniker) eller baggy joggebukser og t-shirt (Ja og det skiftes kun hvis jeg ber han om det ellers kan han gå med det samme hele uka) Når vi er ute foregår det også i joggebukser, uanset hva vi skal (bursdag, julefejring etc) Jeg steller meg hver dag, neglelak, smarte klær, øreringe etc intet er overladt til tilfeldigheten. No har han drevet med silent treatment i 2 dage, grunnet jeg har kjøpt meg en vibrator. Forsøkte å si, at han kunne bruke den på meg, men ak nej. Han sendte meg en sms i går fra den annen ende av sofaen, hvor han ber om at jeg finner ut av om jeg vil vær med han eller ikke. Tenk han ikke vil prate med meg ansigt til ansigt og forsøke å komme til bunns i hva som foregår. Hva fanden gjør jeg her??? Skal jeg kjempe og holde ut eller? Beklager stavefeil etc, skriver fra mobil. Anonymkode: 0648d...3ab Du skal ikke gi opp livet ditt fordi en mann ikke vet hvordan han skal leve sitt?! Du er ikke moren hans. Du skal kunne være lykkelig å ikke ofre deg for noen! Du har to barn dette går utover også, helt klart at de har mistet mye tid med mammaen sin og vil ha en lykkelig mor. Her hadde jeg tatt ut skilsmisse uten tvil, og jeg hadde aldri snudd meg tilbake. Anonymkode: 2453b...a5f
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #9 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er kopiert fra et dansk forum dette Anonymkode: 96719...855 Lenke? AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja dette var ikke skrevet på norsk i alle fall. Ellers så er du ganske opp i åra. Så dette er nok litt kopiert . Eller kan du fortelle hvordan du har det ellers ? Anonymkode: 82326...d0a Eller så er ts dansk. Mitt råd er å lytte til magefølelse ts, og spør deg selv om du vil ha det sånn resten av livet. Anonymkode: 6c5a1...f5d 1
charlotte0 Skrevet 5. mai 2022 #11 Skrevet 5. mai 2022 Kanskje TS bor i Danmark? Er vel ikke noe forbud mot at danske folk skriver på norske forum vel? 🤣 Alt dere henger dere opp i. 🤣 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #12 Skrevet 5. mai 2022 Vel jeg henger meg opp i sannsynligheten her. Hvor sant er det? Er dette en har fundet på nett ig kopierer for å få opp en diskusjon? Noe jeg synes faktisk er en uting. Var en post fra ts ikke hørt noe mere . Og selve scenariet er rimelig urealistisk. Som tre historier i en. Smør på flesk. Så jeg vil gjerne høre fra Ts igjen for å få litt mere info .. Anonymkode: 82326...d0a
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #13 Skrevet 5. mai 2022 3 hours ago, charlotte0 said: Kanskje TS bor i Danmark? Er vel ikke noe forbud mot at danske folk skriver på norske forum vel? 🤣 Alt dere henger dere opp i. 🤣 Hadde hun vært dansk hadde hun skrevet anderledes. Dette her virker mere som dårlig googel tranlate. Anonymkode: 82326...d0a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå