Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ringte legekontoret da jeg kastet opp en del blod. Fikk beskjed at det var fullt og jeg må vente til kl 15.30 til legevakta åpner. 

Leser at man skal sjekkes umiddelbart, så er nå bekymret. Hva gjør jeg i mellomtidem?

Anonymkode: d4f38...913

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legevakt på nærmeste sykehus? De har vel døgnåpent.

Anonymkode: b0be9...6dc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Legevakt på nærmeste sykehus? De har vel døgnåpent.

Bruker nesten en time på å kjøre dit, så jeg tar ikke sjansen på det i denne tilstanden. Får håpe det går bra.

Skrevet

Ambulanse?

Skrevet

Ring 113 så får de ta det derfra.

Skrevet

Du ringer legevakten vel, det skal være noen som tar telefonen og kan henvise deg til hvilket legekontor som har legevakt-vakt på dagtid.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Bruker nesten en time på å kjøre dit, så jeg tar ikke sjansen på det i denne tilstanden. Får håpe det går bra.

Nei, men du kan RINGE dit og få råd. De kan også sende ambulanse dersom det ikke kan vente - og det er en avgjørelse de tar for deg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du bør komme deg til sykehus fort. Indre blødninger er ikke til å spøke med. Du kan dø innen timer. Blodpropp i lunger eller lungekreft. 

Anonymkode: ddfa0...af7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du bør komme deg til sykehus fort. Indre blødninger er ikke til å spøke med. Du kan dø innen timer. Blodpropp i lunger eller lungekreft. 

Og hun kan ha fått en rift da hun kastet opp. Noe som er veldig vanlig. Trenger ikke å dø altså. 

Anonymkode: ff66d...336

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er endel blod da? Var det oppkast med litt blod i,eller blod/mørkt blod? Magesmerter? Uansett så er det mange legevakter som har stengt på dagtid når fastlegen er oppe, så ikke vits å reise dit direkte. Men det skal sitte noen å vurdere og ta tlf døgnet rundt, så ville ringt 116117 og hørt hva de sier og vurderer.

Anonymkode: 5c571...e16

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og hun kan ha fått en rift da hun kastet opp. Noe som er veldig vanlig. Trenger ikke å dø altså. 

Anonymkode: ff66d...336

Joda. Men tør man å ta sjansen på å vente?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva er endel blod da? Var det oppkast med litt blod i,eller blod/mørkt blod? Magesmerter? Uansett så er det mange legevakter som har stengt på dagtid når fastlegen er oppe, så ikke vits å reise dit direkte. Men det skal sitte noen å vurdere og ta tlf døgnet rundt, så ville ringt 116117 og hørt hva de sier og vurderer.

Anonymkode: 5c571...e16

Det var ca en halv kopp blod, 80% friskt blod og 20% kaffegrut-lignende. Har ikke magesmerter ellers. Har klart å drikke litt juice nå, så tror det skal gå bra med meg. De sa jeg skulle ringe hvis jeg kastet opp blod en gang til.

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var ca en halv kopp blod, 80% friskt blod og 20% kaffegrut-lignende. Har ikke magesmerter ellers. Har klart å drikke litt juice nå, så tror det skal gå bra med meg. De sa jeg skulle ringe hvis jeg kastet opp blod en gang til.

TS

Eh. Du ser vel selv at det ikke er normalt?

Anonymkode: 23777...ffc

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Eh. Du ser vel selv at det ikke er normalt?

Anonymkode: 23777...ffc

Nei. Det er derfor jeg har ringt både lege og legevakt.

AnonymBruker
Skrevet

I og med at dette innlegget ligger under Graviditet regner jeg med at du er gravid? I så fall ville jeg ringt føden når ingen andre instanser hjelper deg.

Anonymkode: 97bac...96c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke deuknet syrlig appelsinjuice ved oppkast, men deg om deg om det. 

En halv kopp er lite. Det var nok ikke rent blod. Mye magesyre og annen væske. Tviler på at du dør. Jeg hadde ringt gynekolog og hørt hva de tenker ift graviditeten. 

Anonymkode: f43e8...1ac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

I og med at dette innlegget ligger under Graviditet regner jeg med at du er gravid? I så fall ville jeg ringt føden når ingen andre instanser hjelper deg.

Anonymkode: 97bac...96c

Ja er gravid.

AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke deuknet syrlig appelsinjuice ved oppkast, men deg om deg om det. 

En halv kopp er lite. Det var nok ikke rent blod. Mye magesyre og annen væske. Tviler på at du dør. Jeg hadde ringt gynekolog og hørt hva de tenker ift graviditeten. 

Anonymkode: f43e8...1ac

Hvis det er magesyre så går det nok bra. Var uansett tom i magen. Trodde det var rent blod.

Skrevet (endret)

Er du kvalm i svangerskapet og vanligvis kaster opp? Er du syk på annen måte (forkjølet? Slim i luftveiene? Mye hoste?)? Hvor langt er du på vei?

Endret av Luckiness
AnonymBruker
Skrevet
Luckiness skrev (2 minutter siden):

Er du kvalm i svangerskapet og vanligvis kaster opp? Er du syk på annen måte (forkjølet? Slim i luftveiene? Mye hoste?)? Hvor langt er du på vei?

Ja har kastet opp i noen måneder. Nei men har allergi så hoster en del. Denne hostingen kan også framkalle oppkast. Er 15 uker på vei ☺

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...