Hyldeblomst Skrevet 5. mai 2022 #1 Skrevet 5. mai 2022 Jeg og samboeren har lyst til å begynne å prøve☺️ Jeg har gått på pillen til nå og er klar over at det kan ta lang tid før ting stabiliserer seg, men jeg har alltid hatt en veldig regelmessig syklus og når jeg stopper opp med pillene mellom 2 brett, kommer «mensen» presis etter 5 dager. Jeg hadde et opphold uten pille for et års tid siden og da hadde jeg vanlig blødning fra og med andre menstruasjon. Det jeg lurer på er om det er noen eggløsning mellom pilleslutt og «mens», eller om den først skjer fra og med neste syklus? Er det vits å ta eggløsningstest allerede nå? Jeg hører jo at det er mulig å bli gravid fra og med dag 1 etter pilleslutt, selv om det er ganske usannsynlig. Noen som vet?
jenteanonym91 Skrevet 5. mai 2022 #2 Skrevet 5. mai 2022 (endret) Hyldeblomst skrev (18 minutter siden): Jeg og samboeren har lyst til å begynne å prøve☺️ Jeg har gått på pillen til nå og er klar over at det kan ta lang tid før ting stabiliserer seg, men jeg har alltid hatt en veldig regelmessig syklus og når jeg stopper opp med pillene mellom 2 brett, kommer «mensen» presis etter 5 dager. Jeg hadde et opphold uten pille for et års tid siden og da hadde jeg vanlig blødning fra og med andre menstruasjon. Det jeg lurer på er om det er noen eggløsning mellom pilleslutt og «mens», eller om den først skjer fra og med neste syklus? Er det vits å ta eggløsningstest allerede nå? Jeg hører jo at det er mulig å bli gravid fra og med dag 1 etter pilleslutt, selv om det er ganske usannsynlig. Noen som vet? Første mens blir vel strengt talt som en bortfallsblødning som vanlig når man går på pillen, 5 dager etter pilleslutt for din del. Syklusen som da begynner den dagen du får mensen, den kan i teorien få helt vanlig eggløsning! De fleste trenger ofte mer tid på at kroppen skal finne ut av egne hormoner og slikt! Men mange som går rett tilbake i vanlig syklus 👍 Jeg slutta på pillen i november, og fikk første syklus med eggløsning først i mars. Det at syklusen har vært stabil mens du har gått på p-piller, inkl. pillefri uke, det har ingenting å si for om den blir stabil når du slutter. Masse lykke til 😍 Spennende tid i møte! Endret 5. mai 2022 av jenteanonym91 2 1
Hyldeblomst Skrevet 5. mai 2022 Forfatter #3 Skrevet 5. mai 2022 jenteanonym91 skrev (3 minutter siden): Første mens blir vel strengt talt som en bortfallsblødning som vanlig når man går på pillen, 5 dager etter pilleslutt for din del. Syklusen som da begynner den dagen du får mensen, den kan i teorien få helt vanlig eggløsning! De fleste trenger ofte mer tid på at kroppen skal finne ut av egne hormoner og slikt! Men mange som går rett tilbake i vanlig syklus 👍 Jeg slutta på pillen i november, og fikk første syklus med eggløsning først i mars. Det at syklusen har vært stabil mens du har gått på p-piller, inkl. pillefri uke, det har ingenting å si for om den blir stabil når du slutter. Masse lykke til 😍 Spennende tid i møte! Tusen takk! Mente selvsagt at jeg har en stabil syklus også uten pilla. Har vært av den noen ganger av ulike årsaker😊 Men da kan vi faktisk prøve allerede 14 dager etter «mens» (bortfallsblødning)? Veldig spennende😍
jenteanonym91 Skrevet 5. mai 2022 #4 Skrevet 5. mai 2022 Hyldeblomst skrev (5 minutter siden): Tusen takk! Mente selvsagt at jeg har en stabil syklus også uten pilla. Har vært av den noen ganger av ulike årsaker😊 Men da kan vi faktisk prøve allerede 14 dager etter «mens» (bortfallsblødning)? Veldig spennende😍 Ja da ser jeg ingen grunn til at dere ikke kan begynne å prøve med en gang 😁 Men kan være greit å innstille seg på at det tar tid. Av egen erfaring så går det ikke fort nok når man først har sprukket «prøver-bobla» med testing osv 😅 1
Hyldeblomst Skrevet 5. mai 2022 Forfatter #5 Skrevet 5. mai 2022 jenteanonym91 skrev (3 minutter siden): Ja da ser jeg ingen grunn til at dere ikke kan begynne å prøve med en gang 😁 Men kan være greit å innstille seg på at det tar tid. Av egen erfaring så går det ikke fort nok når man først har sprukket «prøver-bobla» med testing osv 😅 Får håpe det ikke går alt for lenge. Vil gjerne ha flere enn én, og jeg er allerede 32🙈 🤞🏻
jenteanonym91 Skrevet 5. mai 2022 #6 Skrevet 5. mai 2022 Hyldeblomst skrev (7 minutter siden): Får håpe det ikke går alt for lenge. Vil gjerne ha flere enn én, og jeg er allerede 32🙈 🤞🏻 Samme her 🙈 Er 31 da, og ooovermoden for barn 😅 Også er det så frustrerende når det ikke er noe man styrer eller kan ha kontroll på selv… Husk å begynn med folat med en gang! Det bør man helst ta litt før prøvingen begynner
Hyldeblomst Skrevet 5. mai 2022 Forfatter #7 Skrevet 5. mai 2022 jenteanonym91 skrev (20 minutter siden): Samme her 🙈 Er 31 da, og ooovermoden for barn 😅 Også er det så frustrerende når det ikke er noe man styrer eller kan ha kontroll på selv… Husk å begynn med folat med en gang! Det bør man helst ta litt før prøvingen begynner Folat og jod står i skapet, og jeg holder på med inj for å fylle opp jernlager og B12👍🏻 1
s0la Skrevet 5. mai 2022 #8 Skrevet 5. mai 2022 Jeg sluttet på pillen i januar og fikk bortfallsblødning i februar, eggløsning i mars og ble gravid. Mistet dessverre i april, men ble gravid neste syklus. Så det gikk fort! 😊 1 1
Hyldeblomst Skrevet 6. mai 2022 Forfatter #9 Skrevet 6. mai 2022 s0la skrev (11 timer siden): Jeg sluttet på pillen i januar og fikk bortfallsblødning i februar, eggløsning i mars og ble gravid. Mistet dessverre i april, men ble gravid neste syklus. Så det gikk fort! 😊 Gratulerer☺️ Gikk du på kombinasjonspiller?
s0la Skrevet 6. mai 2022 #10 Skrevet 6. mai 2022 (endret) 14 hours ago, Hyldeblomst said: Gratulerer☺️ Gikk du på kombinasjonspiller? Tusen takk ❤️ Jeg gikk på Yasminelle 28. Uten å Google husker jeg ikke helt hva det er slags piller de er. Er lenge siden jeg har brukt de 😅 Endret 6. mai 2022 av s0la
Hyldeblomst Skrevet 8. mai 2022 Forfatter #11 Skrevet 8. mai 2022 s0la skrev (På 7.5.2022 den 0.05): Tusen takk ❤️ Jeg gikk på Yasminelle 28. Uten å Google husker jeg ikke helt hva det er slags piller de er. Er lenge siden jeg har brukt de 😅 Kombi☺️ Jeg gikk på jasminelle 21. De sier man bruker litt lengre tid på å stabilisere syklus etter kombinasjonspiller, så da er det jo bare enda mer positivt🙌🏻 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå