Gå til innhold

Kan man steke kjøttdeig i en vanlig panne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Stekepannen min er blitt ødelagt. Lurer på om man kan steke kjøttdeig i en vanlig panne/kasserolle?

Anonymkode: a3c30...c1a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kan du det :)

Anonymkode: 4e240...a9a

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Selvfølgelig, steker alltid kjøttdeig i vanlig panne. 

Endret av AthenaRavenLuna
Skrevet

Selv pleier jeg alltid å steke kjøttdeig i en panne. Hvorfor skulle det være noe problem? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uff nå føler jeg meg dum🤣 Måtte bare forsikre meg om det siden har aldri gjort det før. Takk for svar.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Er du fra Vestlandet? Mener du kjele? Du navn det, men den blir mest sannsynlig kokt, ikke stekt. 

Anonymkode: d4863...70e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan* (ikke navn)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er du fra Vestlandet? Mener du kjele? Du navn det, men den blir mest sannsynlig kokt, ikke stekt. 

Blir ikke kokt om du ikke tilsetter vann, eller annet flytende 😂 har samme effekt som panne om man bare tar stekesmør eller olje..

Anonymkode: 20d47...141

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Steke den i ovn, dele den opp først

Endret av Mumia
AnonymBruker
Skrevet

Du kan koke kjøttdeigen i en panne. Det trenger ikke være en stor forskjell da, mang koker kjøttdeigen i en stekepanne også. 

Anonymkode: 1f39b...9f2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Blir ikke kokt om du ikke tilsetter vann, eller annet flytende 😂 har samme effekt som panne om man bare tar stekesmør eller olje..

Google «stek kjøttdeig», så får du svar.

https://www.rema.no/laermer/hvordan-steke-kjottdeig/

https://www.matprat.no/artikler/tilberedning/hvordan-steke-kjottdeig/

Screenshot_20220505-125553_Chrome.jpg

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke helt hva du mener med vanlig panne (er ikke alle panner vanlige? :) )

,men dersom du mener kjele, så går det fint å steke i kjele også. :)

Anonymkode: eb072...ff0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette har jo med mengde Kjøttdeig i forhold til størrelse på kjele/panne. Det blir ikke kokt fordi man bruker en kjele.

Anonymkode: 00f59...8c9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan steke den i en kjele, velg en stor, vid kjele med stor bunn, ev. stek kjøttdeigen i to omganger. Hvis det blir for mye kjøtt på en gang så blir den kokt fremfor stekt, enten den stekes i kjele eller panne. 

Anonymkode: b38d9...797

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dette har jo med mengde Kjøttdeig i forhold til størrelse på kjele/panne. Det blir ikke kokt fordi man bruker en kjele.

De fleste stekepanner kan holde høy temperatur grunnet stor overflate. Ts nevner «vanlig panne» og de fleste kjeler har mindre diameter (overflate) enn stekepanner. Det er derfor vanskeligere å oppnå høy nok temperatur i en kjele. Men dersom man tilsetter lite nok kjøtt kan det bli stekt, ja

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De fleste stekepanner kan holde høy temperatur grunnet stor overflate. Ts nevner «vanlig panne» og de fleste kjeler har mindre diameter (overflate) enn stekepanner. Det er derfor vanskeligere å oppnå høy nok temperatur i en kjele. Men dersom man tilsetter lite nok kjøtt kan det bli stekt, ja

Skjønner. Da har det med hva man definerer som en "vanlig panne/kjele" å gjøre. Jeg ser på en "vanlig kjele" som en som har like stor diameter som en stekepanne. De mindre kjelene ser jeg på som sausekjeler.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nå finnes det små stekepanner, da🙂

Anonymkode: b38d9...797

AnonymBruker
Skrevet
On 5/5/2022 at 12:34 PM, AnonymBruker said:

Stekepannen min er blitt ødelagt. Lurer på om man kan steke kjøttdeig i en vanlig panne/kasserolle?

Ja så klart

Anonymkode: a5904...d7a

AnonymBruker
Skrevet

Hva er en "vanlig panne" som ikke er en steikepanne? De eneste pannene jeg vet om er steikepanner og menneskepanner.

Anonymkode: 17c3e...ce8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.5.2022 den 12.52):

Kjøtt er 75% vann!

Nå har du lært det.

Anonymkode: 66801...756

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...