AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #1 Skrevet 5. mai 2022 Noe skal til en fritidsbolig, og flyttelasset går den 19. mai. Det er bare fire kubikk. Vil det si 1 meter i høyde, bredde og lengde per kubikk? Jeg får ikke pakke noe i en kommode sa flyttebyrået, men sengetøy og par håndduker må kanskje gå bra? Det jeg skal ha med meg dit er noen ting jeg har arvet, vaser, keramikk m.m. og bilder, par ullpledd, feltstaffeli (hvis det lønner seg?), ski, noe klær og to soveposer. Flytter til noe mindre der jeg skal bo fast og må gi bort, selge og kaste. Har fått gitt bort og kastet en del, men det er utrolig hva man samler på. Og det som skal lagres privat, skal en annen hjelpe meg med, men vet ikke når. Nå har megler spurt meg om kjøper kan flytte inn før avtalt dato, men jeg tjener jo ingenting på det, blir jo egentlig bare mer stress siden ting skal selges, gis bort m.m. Megler har heller ikke svart på om pengene kommer inn på konto før dato, men jeg trenger ikke de pengene før avtalt dato. Da vil jeg ha betalt par tusen. ts Anonymkode: 95359...769
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #3 Skrevet 5. mai 2022 Mener ha betalt par tusen ekstra minst så jeg kan leie folk til å kjøre ting vekk, og ev. sofa og kombiskap på gjenvinning pluss div. annet. Anonymkode: 95359...769
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #4 Skrevet 5. mai 2022 Om det ikke passer for deg med tidlig overtagelse er svaret på spørsmålet fra megler nei. Anonymkode: 57811...f10 4 2
MapleSirup Skrevet 5. mai 2022 #5 Skrevet 5. mai 2022 Da sier du nei. Og når flyttebyrået sier at kommoden skal være tom, så mener de tom. 14
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #6 Skrevet 5. mai 2022 tangent skrev (Akkurat nå): Da sier du at det ikke er mulig. Takk. Det er nok den beste løsningen. Alle vet at å flytte er stress. Jeg trenger ikke gjøre rent her, det står i kontrakten, men jeg har en sykdom som ikke takler stress, og jeg kan bli slått ut med fatuige hvis det blir for mye. ts Anonymkode: 95359...769
Hedy Lamarr Skrevet 5. mai 2022 #7 Skrevet 5. mai 2022 (endret) Hvis du kan få det til, kan du si til megler at «Dette kompliserer alt for meg, men jeg skal klare å være ute til ønsket dato dersom kjøper også godtar å betale alt innen samme dato som jeg flytter ut, samt å betale X kroner for ekstrautgifter jeg da får til flytting og utvask.» Endret 5. mai 2022 av Hedy Lamarr 7
Susan Sto Helit Skrevet 5. mai 2022 #8 Skrevet 5. mai 2022 Evt. kan du fortelle megler at dere gjerne kan flytte overtagelse noen dager, slik selger ønsker. MEN at det da er under følgende forutsetninger: De betaler X tusen ekstra, for tidligere overtagelse (Så du får leid inn hjelp) Pengene dine er på konto denne tidligere overtagelsesdatoen. (Ikke la dem overta før VET du har fått betalt.) 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #9 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Noe skal til en fritidsbolig, og flyttelasset går den 19. mai. Det er bare fire kubikk. Vil det si 1 meter i høyde, bredde og lengde per kubikk? Jeg får ikke pakke noe i en kommode sa flyttebyrået, men sengetøy og par håndduker må kanskje gå bra? Det jeg skal ha med meg dit er noen ting jeg har arvet, vaser, keramikk m.m. og bilder, par ullpledd, feltstaffeli (hvis det lønner seg?), ski, noe klær og to soveposer. Flytter til noe mindre der jeg skal bo fast og må gi bort, selge og kaste. Har fått gitt bort og kastet en del, men det er utrolig hva man samler på. Og det som skal lagres privat, skal en annen hjelpe meg med, men vet ikke når. Nå har megler spurt meg om kjøper kan flytte inn før avtalt dato, men jeg tjener jo ingenting på det, blir jo egentlig bare mer stress siden ting skal selges, gis bort m.m. Megler har heller ikke svart på om pengene kommer inn på konto før dato, men jeg trenger ikke de pengene før avtalt dato. Da vil jeg ha betalt par tusen. ts Anonymkode: 95359...769 Uansett om du svarer ja eller nei (jeg hadde svart nei), så må du ikke under noen omstendigheter overdra leiligheten før du har pengene på konto, uavhengig av om du trenger dem den dagen eller ikke. Anonymkode: 9b63d...a6d 11
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #10 Skrevet 5. mai 2022 Da sier du at det har du dessverre ikke anledning til. Du har det for travelt. Anonymkode: 47619...b6d 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #11 Skrevet 5. mai 2022 Susan Sto Helit skrev (56 minutter siden): Evt. kan du fortelle megler at dere gjerne kan flytte overtagelse noen dager, slik selger ønsker. MEN at det da er under følgende forutsetninger: De betaler X tusen ekstra, for tidligere overtagelse (Så du får leid inn hjelp) Pengene dine er på konto denne tidligere overtagelsesdatoen. (Ikke la dem overta før VET du har fått betalt.) Det kan jeg, men da mister jeg bostøtte for mai. Da må kjøper også betale for hjelp til pakking, pluss det du nevner. Overtakelse er 1. juni, men jeg blir utmattet hvis ting blir stress på grunn av en usynlig sykdom. Hedy Lamarr skrev (57 minutter siden): Hvis du kan få det til, kan du si til megler at «Dette kompliserer alt for meg, men jeg skal klare å være ute til ønsket dato dersom kjøper også godtar å betale alt innen samme dato som jeg flytter ut, samt å betale X kroner for ekstrautgifter jeg da får til flytting og utvask.» Jeg har allerede sagt nei over melding, at jeg dessverre ikke får det til, men kan ringe han og høre. Utvask slipper jeg, det står i kontrakten. Ts Anonymkode: 95359...769
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #12 Skrevet 5. mai 2022 Men vil jo vaske over gulv her, vanlig fredagsvask. ts Anonymkode: 95359...769
Susan Sto Helit Skrevet 5. mai 2022 #13 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det kan jeg, men da mister jeg bostøtte for mai. Da må kjøper også betale for hjelp til pakking, pluss det du nevner. Overtakelse er 1. juni, men jeg blir utmattet hvis ting blir stress på grunn av en usynlig sykdom. Jeg har allerede sagt nei over melding, at jeg dessverre ikke får det til, men kan ringe han og høre. Utvask slipper jeg, det står i kontrakten. Ts Anonymkode: 95359...769 Poenget var å si at du KAN flytte ut tidligere, men kjøper, som da ønsker dette, må dekke alle dine merutgifter med å flytte tidligere. Og selvfølgelig skal du ha pengene dine FØR overtagelse. Om du ikke har nytt sted å bo heller, så må de jo også betale bosted den perioden fra ny overtagelse til avtalt overtagelse. Det de har bedt om er jo å reforhandle allerede inngått avtale. Da kan du enten si klart "Nei", eller du kan si "Ja" og sette betingelser for ja-et. 1 kubikkmeter er tilsvarende 1m bredt, 1m høyt og 1 meter langt. Men den kan være lavere og lengere, eller bredere og kortere. (1 liter vann er fortsatt 1 liter vann, uavhengig av om den ligger nederst i et badekar, eller om du har den i en kanne.) 5
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #14 Skrevet 5. mai 2022 1 hour ago, Hedy Lamarr said: Hvis du kan få det til, kan du si til megler at «Dette kompliserer alt for meg, men jeg skal klare å være ute til ønsket dato dersom kjøper også godtar å betale alt innen samme dato som jeg flytter ut, samt å betale X kroner for ekstrautgifter jeg da får til flytting og utvask.» Eventuelt si at da blir det uten utvask. Anonymkode: d0942...62b
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #15 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Uansett om du svarer ja eller nei (jeg hadde svart nei), så må du ikke under noen omstendigheter overdra leiligheten før du har pengene på konto, uavhengig av om du trenger dem den dagen eller ikke. Anonymkode: 9b63d...a6d Pengene får hun ikke før etter overtakelse. De skal inn på meglerens konto senest to dager før overtagelsen (hvis jeg husker rett), megler vil sende bekreftelse når de har mottatt pengene. Anonymkode: 19df6...6f7 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #16 Skrevet 5. mai 2022 Du kan bare svare at du desverre ikke får det til. Hvis du vil få det til så skal hele kjøpesummen stå på konto til mekler i forkant og du skal ha dekket de merutgiftene du får og da kan du smøre litt på tenker jeg. Det er tross alt mye jobb å pakke ned alt så jo kortere tid du har jo større ulempe er det for deg. Anonymkode: 54e56...8bc 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #17 Skrevet 5. mai 2022 Susan Sto Helit skrev (21 minutter siden): Poenget var å si at du KAN flytte ut tidligere, men kjøper, som da ønsker dette, må dekke alle dine merutgifter med å flytte tidligere. Og selvfølgelig skal du ha pengene dine FØR overtagelse. Om du ikke har nytt sted å bo heller, så må de jo også betale bosted den perioden fra ny overtagelse til avtalt overtagelse. Det de har bedt om er jo å reforhandle allerede inngått avtale. Da kan du enten si klart "Nei", eller du kan si "Ja" og sette betingelser for ja-et. 1 kubikkmeter er tilsvarende 1m bredt, 1m høyt og 1 meter langt. Men den kan være lavere og lengere, eller bredere og kortere. (1 liter vann er fortsatt 1 liter vann, uavhengig av om den ligger nederst i et badekar, eller om du har den i en kanne.) Jeg har nytt sted å bo, men har enda ikke flyttet inn. Det kjøper må betale er hjelp til å pakke, kjøre ting til en i familien skal lagre noen saker. Men jeg vil miste bostøtta for mai. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du kan bare svare at du desverre ikke får det til. Hvis du vil få det til så skal hele kjøpesummen stå på konto til mekler i forkant og du skal ha dekket de merutgiftene du får og da kan du smøre litt på tenker jeg. Det er tross alt mye jobb å pakke ned alt så jo kortere tid du har jo større ulempe er det for deg. Anonymkode: 54e56...8bc Det er dessverre mange ulemper. Ulemper fordi jeg delvis er avhengig av hjelp fra andre, noen i familien, men også en jeg betaler. Forsøkte ringe megler nå, men han svarte ikke, og har heller ikke svart på melding fra i går. Må legge ut ting til salgs på finn. En nabo eller en annen skal få blomsterjord osv. Noe skal gis bort til Marita stiftelsen. De tar ikke bøker, men regner med at de fleste bøkene skal til friluftsboligen. Har hyller i kjellerboden, megler svarer ikke på om kjøper vil overta de til en pris på ca. kr. 1500,-. De er montert stabilt og kostet nærmere tre tusen og går helt opp til taket og tåler stor belastning. Elendig megler i mine øyne. ts Anonymkode: 95359...769
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #18 Skrevet 5. mai 2022 Få telefonnummeret til kjøper og spør de direkte om det er noen av dine ting de ønsker å overta. Anonymkode: 86c2c...527 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #19 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Få telefonnummeret til kjøper og spør de direkte om det er noen av dine ting de ønsker å overta. Anonymkode: 86c2c...527 Jo, men jeg mener det er meglers jobb. Vil helst ikke ha kontakt med kjøper privat. ts Anonymkode: 95359...769
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #20 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo, men jeg mener det er meglers jobb. Vil helst ikke ha kontakt med kjøper privat. ts Anonymkode: 95359...769 Når jeg kjøpte her overtok jeg noen av møblene, hagemøbler m.m. mot betaling. Megler sto for all kommunikasjon. Ikke samme megler. ts Anonymkode: 95359...769
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå