Gjest Kiku Skrevet 16. oktober 2002 #1 Skrevet 16. oktober 2002 Hei! Noen som har noen bra oppskrifter på sjokoladekake? Gode tips til pynt? Klem
Madison Skrevet 16. oktober 2002 #2 Skrevet 16. oktober 2002 Blåbær-strø og kokos? non-stop? Ikke så originalt men..
Gjest Lea Skrevet 16. oktober 2002 #3 Skrevet 16. oktober 2002 Bruker som regel ferdig mix fra butikken jeg. Møllernes Sjokoladekake er kjempegod og saftig. Som pynt.. valnøtter, hakkede hasselnøtter, revet sjokolade.. mm! Ønsker du litt mer "stil" kan du smalte kokesjokolade i vannbad og sprøyte den ut på matpapir i snirkler og krusseduller som du stikker ned i glasuren. Sprøyter du den over matpapir som er rullet rundt en flaske eller et kjevle får du fine "buer". Sett pynten en stund i kjøleskap før du legger den på kaken, da løsner den lett fra papiret
Medinilla Magnifica Skrevet 16. oktober 2002 #4 Skrevet 16. oktober 2002 Madison: Hva er blåbær-strø? *nyskjerrig* Hilsen Pjuska som heller ikke vet så mye om kakepynt..
Madison Skrevet 16. oktober 2002 #5 Skrevet 16. oktober 2002 Det er strø akkurat som sånn vanlig man kjøper. Med mange farger vet du.. Mulig det ble kjøpt i sverige..?? Ikke jeg som kjøpte det. Ikke at jeg kan noe om kakepynt uansett men. (det er blått, men ikke e-stoff lyseblått)
Gjest Anonymous Skrevet 17. oktober 2002 #6 Skrevet 17. oktober 2002 Kjøpte sølvkulerstrø en gang, og det ble stilig!!!!!!!!!!
Madison Skrevet 17. oktober 2002 #7 Skrevet 17. oktober 2002 Jaa, det har jeg sett. Prøv det! Skriver under på at det er stilig :D
Rufus Skrevet 17. oktober 2002 #8 Skrevet 17. oktober 2002 Jeg plerier å ha myke karamellkuler på, jeg- som jeg kjøper i Sverige... De ser ut som sølvkulene, men selvfølgelig brune...de finnes også i Tutti Frutti som er i rosa, gult, grønt mm... Karamell kulene er imari gode å spise uten kake under også... :oops: ...de andre smaker ikke så mye.... Har sett karamell kulene i Norge også, men de er mye billigere i Sverige.... Desverre har jeg ikke noe bra oppskrifter...
Gjest pulverheksa Skrevet 17. oktober 2002 #9 Skrevet 17. oktober 2002 Jeg bruker å bake Regia kaken, den står bakpå de røde kakaopakkene. Den er enkel å lage. Den er ikke så stor så er det til mange går det fint å doble oppskriften. Jeg pleier å lage den i en rund springform. Da blir den høyere og jeg kan dele og fylle den som bløtkake. Syns det er fint med roser oppå jeg. Ellers kommer det litt an på hva slags anledning det er. pleier å gå berserk i smågodt hylla når jeg trenger uformell kakepynt
xeyes Skrevet 17. oktober 2002 #10 Skrevet 17. oktober 2002 Seigmenn og nonstop :oops: Passer bedre til barnebursdag kanskje xeyes
BlaBla Skrevet 21. oktober 2004 #11 Skrevet 21. oktober 2004 Blåbær-strø og kokos? non-stop? Ikke så originalt men.. Hallo Madison Ser at dette er et gamelt innlegg, men jeg har søkt på kokos og da fant jeg dette. Men uansett... det jeg lurte på var, hvor får jeg tak i blåbær strøssel. Har lett etter det i et par år faktisk, ikke så veldig hart, men jeg har sett etter det når jeg har vært i buttikker o.l. Jeg synes det blåbærstrøsselet er så sinsykt godt på suksessterta. *sitter å håper på svar*
Plonk Skrevet 24. oktober 2004 #12 Skrevet 24. oktober 2004 Sølvkuler er grisegiftige. Ikke er de gode heller. Men pynter jo opp...
Arkana Skrevet 24. oktober 2004 #13 Skrevet 24. oktober 2004 Disse tre er utrolig gode! Langpannesjokoladekake 300 g smør/margarin 600 g sukker 3,5 dl melk 4 egg 500 g hvetemel 1 ss vaniljesukker 4 ts bakepulver 3-4 ss kakao 300 g melis 120 g smør/margarin 6 ss sterk kaffe 3 ts vaniljesukker 1 plate smeltet sjokolade Rør smør og sukker hvitt. Rør inn eggene, ett om gangen, deretter melk vekselvis med det tørre. Hell røren i bakepapirkledt langpanne. Stek ved 175 grader på midterste rille i ca 30 minutter. Avkjøl kaken noen minutter i formen. Hvelv den over på rist. Pisk resten av ingrediensene til en glasur som smøres på kaken når den er helt avkjølt. Kan fryses. Fransk sjokoladekake 250 g kokesjokolade 250 g smør 5 egg 2 dl sukker 3 dl hvetemel 1 ts bakepulver Smelt sjokoladen og smør i en bolle i vannbad. Lag eggedosis av egg og sukker. Vend sjokoladerøren nedi, og bland til slutt forsiktig inn mel og bakepulver. Smør og mel en springform (24 cm). Kaken skal steke ved 200 grader i ca 30 minutter. Det skal fortsatt henge røre ved på trepinnen. Brownies 200 g mørk sjokolade 170 g smør 4 dl sukker 4 egg 2 ts vaniljesukker 2,5 dl hvetemel Smelt smør og sjokolade i en gryte på svak varme. Ha i sukker, egg og vaniljesukker og bland godt sammen. Rør i hvetemel. Hell røren i en liten langpanne. Stek ved 175 grader i ca 45 minutter. Doble oppskriften for en stor langpanne. Forslag til pynt: pisket krem, ristede hasselnøtter, mandelflak, kakestrøssel, nonstop/smarties, seigmenn, ferdiglaget kakepynt fra butikk, sukkerblomster, nøtter, kokos, syltet appelsinskall +++
:-) anna Skrevet 24. oktober 2004 #14 Skrevet 24. oktober 2004 Denne er kjempegod, og ekstremt saftig. http://home.no.net/sgsol/matoppskrifter/ka...squickkake.html Jeg pynter med kokos eller strøssel eller nonstop eller nøtter eller revet hvit sjokolade...
Cilla Skrevet 24. oktober 2004 #15 Skrevet 24. oktober 2004 ÅÅÅÅ Anna! Du er en knupp, jeg har lett etter denne kaka!! Jeg skal bake i dag!
Gjest Zim-zum Skrevet 24. oktober 2004 #16 Skrevet 24. oktober 2004 Jeg synes det gir en frisk smak med hermetiske mandariner som pynt. De legges i et rundt møster på en rund sjokoladekake. La dem dekke hele kaken. Men de må renne skikkelig av seg først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå