AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #1 Skrevet 5. mai 2022 Hei, jeg skal overta min første leilighet i august. Jeg har leid frem til nå og har senger, sofa, spisebord, spisestuestoler og alt til kjøkken og spis. Jeg merker det at det er viktig for meg at leiligheten er pent møblert, men jeg er så usikker på hvor mye det er vanlig å bruke på å møblere? Jeg har 600 000kr i inntekt, er 24 år og har ca. 250 000kr på aksjesparekonto til pensjon(og delvis ulønnet permisjon for når tiden med barn osv kommer). Jeg ser nå at hvis jeg skal kjøpe de tingene jeg vil ha (lamper, tepper, veggpynt, gardiner, pult+stol, pyntegjenstander, høyttalere, tv-benk, vaser), vil dette bli ca 30 000. Jeg har ikke valgt ut ekstremt dyre ting, men summen blir jo stor siden det er snakk om den del ting. Er dette en vanlig sum å bruke? Merker jeg får dårlig samvittighet av å bruke en sånn sum, men likevel vet jeg nok at jeg vil sette pris på det. Tingene jeg har lyst på er ting jeg har likt i flere år og ikke nødvendigvis ting som er "in" nå og ikke om 1 år. Anonymkode: 98122...dd4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #2 Skrevet 5. mai 2022 Å møblere et hjem kan koste alt fra noen få kroner på bruktmarkedet og gies bort på finn eller koste flere hundretusen. Du trenger vel ikke å kjøpe alt du ønsker deg med engang. Vent til du har flyttet inn i leiligheten og se hva du føler du behøver. Plasser de møblene du allerede har i den nye leiligheten, da er det lettere å se hvor stor plass du har til rådighet. Anonymkode: ef3a7...d62 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå